Πώς να χρησιμοποιήσεις όσα έχεις στο ψυγείο για να ενισχύσεις τη δημιουργικότητά σου

Πώς να χρησιμοποιήσεις όσα έχεις στο ψυγείο για να ενισχύσεις τη δημιουργικότητά σου

Σύμφωνα με τον Διευθυντή της Σχολής Σχεδίου του Στάνφορντ, δεν πρόκειται για τη διατροφή, αλλά για τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη.

Οι υπέροχες επιχειρηματικές ιδέες μπορεί να φαίνονται ιδανικές. Αλλά η σύγχρονη επιστήμη δείχνει ότι, ενώ υπάρχει πάντα κάποιος βαθμός μυστηρίου στη δημιουργικότητα, δεν χρειάζεται απλώς να κάθεσαι εκεί χτυπώντας το μολύβι σου περιμένοντας να έρθει η θεία φώτιση.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν πιο πιθανό μια υπέροχη ιδέα να σου χτυπήσει την πόρτα. Η καλλιέργεια διαφορετικών και φαινομενικά άσχετων ενδιαφερόντων, το να αφήνεις κενό χώρο στο πρόγραμμά σου για να ευδοκιμήσουν οι ιδέες σου αλλά και η απομάκρυνση από σταθερές ρουτίνες είναι όλα εξαιρετικοί μακροπρόθεσμοι τρόποι για να τονώσεις τη δημιουργικότητά σου. Υπάρχουν και βραχυπρόθεσμες επιλογές (απλώς μια η βόλτα για παράδειγμα).

Τώρα, η εκτελεστική διευθύντρια του Stanford d.school, Sarah Stein Greenberg, έχει μια άλλη ασυνήθιστη πρόταση να προσθέσει σε αυτήν τη λίστα.Τι λεει; Άκουσον άκουσον... χρησιμοποίησε το περιεχόμενο του ψυγείου σου για να ενισχύσεις τη δημιουργικότητά σου.

Αλήθεια, τι περιέχει το δικό σου ψυγείο;

Η συμβουλή της δεν αφορά τη διατροφή. Αντίθετα, σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της, «Creative Acts for Curious People, on Insights by Stanford Stein Greenberg» προτείνει στις ομάδες που θέλουν να καινοτομήσουν μαζί να ξεκινήσουν να φωτογραφίζουν το περιεχόμενο του ψυγείου τους.

Πώς λειτουργεί

psigio4

Η αναλύτρια προετείνει:

«Βάλτε άτομα σε ζευγάρια και ζητήστε τους να μοιραστούν φωτογραφίες από το εσωτερικό του ψυγείου τους. Ζητήστε από κάθε άτομο να κάνει παρατηρήσεις για το ψυγείο του άλλου. Τι παρατήρησαν; Τι σημαίνει το περιεχόμενο για το συγκεκριμένο άτομο; Βάλτε τις φωτογραφίες δίπλα δίπλα και σημειώστε τη διαφορά. Κάντε πολλές ερωτήσεις. Εάν αισθάνεστε ότι έχετε χτυπήσει ένα συναισθηματικό νεύρο, ψάξτε βαθύτερα», λέει.

«Ξέρετε ότι τα πάτε καλά αν αρχίσετε να ακούτε οικογενειακές ιστορίες, αμήχανα γέλια, φόβους, χαρά», γράφει η Greenberg. «Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να δείξετε φωτογραφίες της βιβλιοθήκης, της ντουλάπας του χολ ή οποιουδήποτε άλλου ημι-ιδιωτικού χώρου και να συζητήσετε με παρόμοιο τρόπο. Η συζήτηση για την υπερβολική προσφορά αναψυκτικών από τους συναδέλφους σας ή την εμμονή με την καυτερή σάλτσα μπορεί να φαίνεται πολύ μακριά από την αποκάλυψη αυτής της νέας εκστρατείας μάρκετινγκ ή του καταιγισμού ιδεών για νέα χαρακτηριστικά προϊόντος».

Αλλά η Stein Greenberg επιμένει ότι αυτές οι απίστευτες αλλά αποκαλυπτικές συζητήσεις βοηθούν τις ομάδες να καινοτομούν και να είναι άκρως δημιουργικοί. «Αυτό που οι άνθρωποι πιστεύουν ότι πρέπει να κάνουν είναι συχνά πολύ διαφορετικό από αυτό που κάνουν στην πραγματικότητα», εξηγεί στο βιβλίο της η Lia Siebert, επαγγελματίας που αρχικά έφτιαξε αυτή την άσκηση. «Σε αυτό το κενό κρύβονται σημαντικές γνώσεις σχετικά με τις πεποιθήσεις, τις αξίες, τα εμπόδια, τις προκλήσεις και τα κίνητρα. Μόλις κάνετε τους ανθρώπους να μιλήσουν μέσα σε αυτό το κενό, αποκαλύπτετε πολλές ευκαιρίες για δημιουργικές λύσεις».

Γιατί λειτουργεί

Η «ψυχολογική ασφάλεια» ή η αίσθηση ότι μπορούμε να φέρουμε τον ακατάστατο, ατελή εαυτό μας στη δουλειά και να εξακολουθούμε να υποστηριζόμαστε από τους άλλους, έχει αποδειχθεί επανειλημμένα ότι είναι βασικό συστατικό για ομάδες υψηλής λειτουργικότητας. Μια μελέτη πριν από μερικά χρόνια έδειξε ότι το να μοιράζεσαι περίεργες ιστορίες με την ομάδα σου πριν από ένα meeting, αυξάνει τον αριθμό των ιδεών που δημιουργούνται κατά 26%. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το γέλιο πριν από κάθε meeting βοήθά τους συμμετέχοντες να χαλαρώσουν και να προτείνουν πιο περίεργες και τελικά πιο δημιουργικές ιδέες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

DPG Network