5 είδη ψυχοθεραπείας που θα σου αλλάξουν τη ζωή

Ιωάννα Τζανή
5 είδη ψυχοθεραπείας που θα σου αλλάξουν τη ζωή

Τι θα έλεγες να έβαζες στη ζωή σου τον χορό και τον οραματισμό;

Η ψυχοθεραπεία είναι κάτι που τα τελευταία αποτελεί προτεραιότητα για τις περισσότερες από εμάς. Αν και χρειάστηκε να έρθουν τα πάνω κάτω - και κυρίως η πανδημία - για να κινητοποιηθούμε και να βρούμε τρόπους για να βελτιώσουμε τη συναισθηματική μας ευεξία, τουλάχιστον κάναμε το πρώτο βήμα.

Και ενώ πολλές από εμάς έχουμε βιώσει τα οφέλη του να μιλήσουμε σε έναν ψυχολόγο, οι σωματικές μέθοδοι όπως το EFT (Τεχνικές Συναισθηματικής Απελευθέρωσης) είναι εξαιρετικοί τρόποι για να θεραπεύσουμε την ψυχή μας, αλλά και να επαναπρογραμματίσουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε ή ανταποκρινόμαστε σε ένα συναίσθημα, χρησιμοποιώντας το σώμα και τις αισθήσεις μας.

Υπάρχει τρόπος να καθαρίσεις το μυαλό σου και να επιτρέψεις στις ιδέες να ρέουν αβίαστα

Παρακάτω θα βρεις μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους για να συνδεθείς με το σώμα σου και να θεραπεύσεις την ψυχή σου.


https://www.instagram.com/p/CcCn0sWq--x

#1. Χορός

Ο χορός βοηθά στη μεταφορά ενέργειας στο σώμα σου, είτε το συναίσθημα είναι ευδαιμονία, χαρά, ένταση, άγχος, ακόμη και θλίψη. Και μην ανησυχείς, δε χρειάζεται να είναι είσαι expert στον χορό. Ακόμα κι αν δεν το 'χεις καθόλου με τις χορογραφίες, δεν αποτελεί πρόβλημα. Στην κυριολεξία, το να χοροπηδάς από εδώ και από εκεί ή να χορεύεις με όποιον τρόπο εσύ θέλεις και νιώθεις, έχει τη δύναμη να μετατοπίζει τη στάσιμη ενέργεια που σε κρατάει πίσω και να την απομακρύνει. Μελέτες αποδεικνύουν ότι η κίνηση όπως ο χορός μπορεί να βοηθήσει ακόμα και στη θεραπεία ψυχιατρικών διαταραχών.

#2. Αναπνοή

Η εστίαση στην αναπνοή όχι μόνο σου επιτρέπει να βυθιστείς στην παρούσα στιγμή και να αισθανθείς πραγματικά το σώμα του, αλλά μπορεί επίσης να ρυθμίσει τον καρδιακό σου παλμό και να μειώσει τα συμπτώματα του πόνου, του άγχους, της κατάθλιψης και του θυμού.

#3. Οραματισμός

Η σωματική οπτικοποίηση συνδέει το σώμα και το μυαλό σου με τρόπο που σου επιτρέπει να κατανοήσεις τον εαυτό σου, αλλά και το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεσαι. Σε βοηθά να εστιάσεις στις αισθήσεις και όχι στα συναισθήματα. Το σώμα και το μυαλό χαλαρώνουν, κατά συνέπεια αποβάλλεται από μέσα σου το άγχος και το στρες, ενώ βελτιώνεται η ποιότητα ζωής σου και η ψυχική σου υγεία.



#4. Αισθητηριοκινητική ψυχοθεραπεία

Αυτός ο τρόπος έχει να κάνει με την ανάκτηση του ελέγχου των συναισθηματικών μας αντιδράσεων μετά από κάποιο ψυχολογικό τραύμα που βιώσαμε. Συνήθως απαιτείται ένας ψυχολόγος για αυτό, προκειμένου να μας καθοδηγήσει και να μας ενθαρρύνει. Η αισθητηριοκινητική ψυχοθεραπεία θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις τους φόβους και τα συναισθήματα που σε κρατούν πίσω και να ανακτήσεις την αυτοπεποίηθησή σου.

#5. EMDR

Το EMDR σημαίνει Απευαισθητοποίηση και Επανεπεξεργασία μέσω οφθαλμικών Κινήσεων. Αυτό το είδος ψυχοθεραπείας απαιτεί την αφήγηση της τραυματικής εμπειρίας που βίωσες, ενώ ταυτόχρονα εστιάζει σε εξωτερικά ερεθίσματα, χρησιμοποιώντας τόσο την όραση όσο και την αφή. Ο ψυχολόγος κατευθύνει τις πλευρικές κινήσεις των ματιών κατά τη διάρκεια αυτής της τεχνικής, αλλά και πολλά άλλα ερεθίσματα, όπως το χτύπημα ή/και το χάιδεμα του εαυτού σου, αλλά και ακουστικά ερεθίσματα που μπορούν να διώξουν από μέσα σου όλα τα άσχημα συναισθήματα που σου άφησε αυτή η άσχημη εμειρία, αλλάζοντας τις αντιδράσεις φόβου και τραύματος σε μη τραυματικές εμπειρίες.

Cover photo: @thediamondwomenproject

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

4 συνήθειες που πρέπει να αποφεύγεις αν υποφέρεις από άγχος

Πώς μπορεί ν' αλλάξει η διάθεσή σου όταν κάνεις focus στα θετικά

DPG Network