Οι Ελληνίδες απαντούν: το καλοκαίρι σημαίνει διακοπές, εναλλαγές διάθεσης και περίπλοκες σχέσεις

Διονυσία Καλαποθαράκου
Οι Ελληνίδες απαντούν: το καλοκαίρι σημαίνει διακοπές, εναλλαγές διάθεσης και περίπλοκες σχέσεις

Η έρευνα που διοργάνωσε το Queen σε συνεργασία με την Prorata ολοκληρώθηκε και τα αποτελέσματα δίνουν «τροφή για σκέψη» σε όσες πιστεύαμε πως καλοκαίρι = ανεμελιά και διασκέδαση.

«Εδώ είναι πάντα καλοκαίρι»: μετά από έναν Ιούλιο με συνεχόμενες μέρες καύσωνα και έναν Ιούνιο που πέρασε στο fast forward ανάμεσα σε κλιματιστικά και δισταχτικές βουτιές στη θάλασσα, ο Αύγουστος φαίνεται να τρέχει νεράκι. Θα έπρεπε να κρατάει για πάντα, θα ήταν δίκαιο, δεν συμβαίνει όμως, όπως δεν συμβαίνουν και πολλά άλλα δίκαια πράγματα σε αυτή τη ζωή γι’ αυτό το κουβαλάμε μέσα μας, στη διάθεση και στις αναμνήσεις μας. Το τι σημαίνει για την καθεμία από εμάς είναι κάτι προσωπικό και με μεγάλη χαρά είδαμε ότι πολλές από εσάς το καταθέσατε παίρνοντας μέρος στην έρευνα που διοργανώσαμε σε συνεργασία με την Prorata. Τι σημαίνει, λοιπόν, «καλοκαίρι» για τις Ελληνίδες σήμερα;

Δες εδώ όλα τα αποτελέσματα της έρευνας:

Σε μια περίοδο όπου όλα μοιάζουν ρευστά, από τις σχέσεις μέχρι την ψυχική μας και συναισθηματική μας κατάσταση, το καλοκαίρι παραμένει ένας καθρέφτης των επιθυμιών και των συναισθημάτων μας. Σε συνεργασία με την Prorata, ζητήσαμε από όλες εσάς να μας πείτε τι νιώθετε, τι ψάχνετε και τι αφήνετε πίσω σας τους πιο φωτεινούς μήνες του χρόνου. Και εσείς ανταποκριθήκατε και τα αποτελέσματα της έρευνας που θα δείτε αναλυτικά παρακάτω αποκαλύπτουν κάτι περισσότερο από στατιστικά: έναν ολόκληρο συναισθηματικό χάρτη γεμάτο στιγμές χαλάρωσης, μελαγχολία, «περίπλοκες» σχέσεις, pop culture favourite moments και αποχή από τα κλισέ του καλοκαιριού.

4.jpg

Το 42% αισθάνεται χαρούμενο όταν έρχεται το καλοκαίρι, με το ποσοστό να φτάνει στο 53% στις ηλικίες 17–34 και στο 82% όσων δηλώνουν ότι η ερωτική τους κατάσταση είναι «περίπλοκη». Ένα 26% δηλώνει πως δεν αλλάζει κάτι στα συναισθήματά του, κυρίως στις ηλικίες 35–44 και στους μη-single. Μόνο 17% νιώθει χαλαρό και 13% ανήσυχο, χωρίς ιδιαίτερες αποκλίσεις ανά ηλικία ή οικογενειακή κατάσταση.

6.jpg

Η λέξη «Χαλάρωση» επιλέγεται από το 36%, δείχνοντας την ανάγκη για ξεκούραση και ηρεμία. Ακολουθεί η «Μελαγχολία» με 24%, ένδειξη ενός πιο φορτισμένου ή ήσυχου καλοκαιρινού συναισθήματος. Πολύ χαμηλότερα βρίσκονται επιλογές όπως «Αισιοδοξία» (9%), «Ελευθερία» και «Εσωστρέφεια» (από 7%), ενώ κανείς δεν δήλωσε ως mood το «Σεξ» (0%).

8.jpg

Το 41% των γυναικών προτιμά διακοπές σε νησί, καθιστώντας το ξεκάθαρα την κορυφαία επιλογή. Είναι η κορυφαία επιλογή για όλες τις ηλικίες, με 47% στις 17–34 ετών και 53% σε όσους δηλώνουν «είναι περίπλοκο». Η παραθαλάσσια πόλη προτιμάται κυρίως από ηλικίες 35–44 (27%) και μη-single (32%). Οι νεότεροι (17–34) έχουν τη μεγαλύτερη προτίμηση στο εξωτερικό (13%), ενώ το βουνό (11%) προτιμάται περισσότερο από τους 45+.

10.jpg

Το 36% σκοπεύει να λείψει πάνω από 10 ημέρες, με το ποσοστό να φτάνει 62% σε όσους έχουν «περίπλοκη» σχέση. 1 εβδομάδα δηλώνει το 20%, ενώ 18% επιλέγει 3–5 ημέρες — κυρίως οι νεότεροι (22%). Μόνο 13% περιορίζεται σε Σαββατοκύριακο, και 13% δηλώνει «Δεν ξέρω / Δεν απαντώ», ιδιαίτερα αυξημένο στους 45+ (20%).

12.jpg

Η βόλτα (21%) και το εξοχικό (20%) είναι οι πιο συχνές απαντήσεις, ειδικά για ηλικίες 17–44 και όσους έχουν «περίπλοκη» σχέση (27% βόλτα). Το σπίτι με φίλες/ους (17%) είναι πιο δημοφιλές στους 35–44 (22%) και τους single (22%). Οι έξοδοι τύπου cocktail bar, beach bar, συναυλία ή φεστιβάλ κινούνται σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά (2%–7%), κυρίως στους νεότερους. 11% δηλώνει ΔΞ/ΔΑ, με αύξηση στις ηλικίες 45+ (13%).

14.jpg

Για το 39% διακοπές σε ένα νησί σημαίνει “να επισκεφτεί μέρη του νησιού”, με κορυφαία ποσοστά στις ηλικίες 45+ (47%) και όσους δεν είναι single (38%). Το 26% επιλέγει “όλη μέρα στην παραλία”, ιδιαίτερα έντονα στους 35–44 (40%) και σε όσους έχουν «περίπλοκη» σχέση (34%). Η “διασκέδαση με φίλους” συγκεντρώνει 11%, αλλά φτάνει το 25% σε όσους είναι σε περίπλοκη συναισθηματική κατάσταση και το 22% στις ηλικίες 17–34. Πολύ χαμηλά βρίσκονται απαντήσεις όπως “γνωριμίες” και “νυχτερινή διασκέδαση” (1%), χωρίς διαφοροποιήσεις.

16.jpg

Για το 40% το καλοκαίρι δεν ενδείκνυται “καθόλου”, για γνωριμία, κυρίως στις ηλικίες 45+ (49%) και στις όχι single (46%). Αντίθετα, ένα 26% δηλώνει “αρκετά”, με εντυπωσιακή κορύφωση στο 61% όσων έχουν “περίπλοκη” σχέση. Το 24% απαντά “λίγο” (με υψηλότερο ποσοστό στους 17–34), ενώ μόλις 5% δηλώνει “πολύ”.

18.jpg

Τα γυαλιά ηλίου είναι μακράν η κορυφαία επιλογή (71%), με κορύφωση στο 80% όσων δηλώνουν “είναι περίπλοκο”. Floral φόρεμα (36%) και bikini (35%) ακολουθούν, ιδιαίτερα δημοφιλή στις ηλικίες 35–44 και μεταξύ των single με περίπλοκη σχέση (έως και 61%). Λοιπά items όπως Oversized T-shirt, denim shorts, παρεό και tote bag κυμαίνονται γύρω στο 16–17%, κυρίως στις νεότερες. Πολύ χαμηλά βρίσκονται επιλογές όπως baseball hat (7%), crop top (6%) και bodysuit/jelly shoes (4%).

20.jpg

Ο ύπνος/ξεκούραση κυριαρχεί με 74%, ιδίως στην ηλικιακή ομάδα 35–44 (82%) και όσους δεν είναι single (76%). Το διάβασμα συγκεντρώνει 54%, με υψηλή απήχηση στις άνω των 45+ (62%) και όσους έχουν «περίπλοκη» σχέση (55%). Το 38% θέλει να περάσει περισσότερο χρόνο με φίλους, κυρίως οι 35–44 (43%) και οι «περίπλοκοι» (60%). Χαμηλές προτιμήσεις για εργασία (8%), γνωριμίες (12%), journaling (4%), spa (1%) και άλλες δραστηριότητες αυτοβελτίωσης.

22.jpg

Αν το καλοκαίρι σας ήταν ένα καινούργιο τραγούδι, ποιο θα ήταν; Οι μισές (50%) απαντούν “κανένα από τα παραπάνω”, με αυξημένα ποσοστά στους 45+ (57%) και όσους δεν είναι single (57%). Το τραγούδι «Χλόησες» του Χατζηγιάννη–Μάστορα επιλέγεται από 10%, κυρίως στους όχι single (13%). Άννα Βίσση (7%) και ONIRAMA (7%) συγκεντρώνουν τις επόμενες προτιμήσεις, με ιδιαίτερη απήχηση σε νεότερους (11%) και όσους έχουν περίπλοκη σχέση (έως 16%). Ξένα κομμάτια και άλλα remixes καταγράφουν πολύ χαμηλά ποσοστά (1%–3%).

24.jpg

Η ταινία «Mamma Mia!» (2008) κυριαρχεί με 21%, ιδιαίτερα δημοφιλής στους 45+ (24%) και όσους δεν είναι single (22%). Το 43% δηλώνει “καμία από τα παραπάνω”, κυρίως οι 45+ (51%) και όσοι έχουν «περίπλοκη» σχέση (52%). Άλλες ταινίες, όπως «The Beach» (7%), «Vicky Cristina Barcelona» (6%) και «Kill Bill» (4%), συγκεντρώνουν μονοψήφια ποσοστά χωρίς μεγάλες διαφοροποιήσεις. Υψηλό είναι και το ποσοστό ΔΞ/ΔΑ (11%), που φτάνει 17% στους 17–34 και 34% σε «περίπλοκες» σχέσεις.

Ανάμεσα σε floral φορέματα, γυαλιά ηλίου και διακοπές σε νησί, το ελληνικό καλοκαίρι του 2025 δεν είναι ούτε ανέμελο ούτε απλώς «instagramικό». Είναι πολυεπίπεδο, εσωτερικό, μελαγχολικά φωτεινό και γεμάτο αντιφάσεις. Kαθεμία από εμάς το προσεγγίζει με έναν δικό της, σχεδόν υπαρξιακό τρόπο, αναζητώντας ξεκούραση, όχι απαραίτητα περιπέτεια. Το beach bar δίνει τη θέση του στο εξοχικό, και το φλερτ χάνεται κάπου ανάμεσα σε ύπνο και βιβλία. Ίσως τελικά αυτό είναι και το πιο αυθεντικό καλοκαίρι: εκείνο που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά να ανακουφίσει από τις «πληγές» που αφήνει πίσω του ο χειμώνας. Δεν χρειάζεται, λοιπόν, κάπου να είναι «πάντα καλοκαίρι», χρειάζεται αυτό που μας αναλογεί να το ξοδεύουμε προς όφελός μας.