Για… όνειρα γλυκά: Οι 10 παράγοντες για έναν ποιοτικό ύπνο

Για… όνειρα γλυκά: Οι 10 παράγοντες για έναν ποιοτικό ύπνο

Μάθε πώς να ξεκουράζεσαι πραγματικά

Ο ύπνος είναι μια από τις σημαντικότερες διαδικασίες που βάζουμε να κάνει ο οργανισμός μας, αφού μπορεί να μας ξεκουράσει και να μας αναζωογονήσει πλήρως. Τι γίνεται όμως, όταν δεν φροντίζεις να έχεις τις κατάλληλες συνθήκες για έναν ξεκούραστο ύπνο; Σίγουρα, δεν θα έχεις τα αποτελέσματα που επιθυμείς, ακόμα κι αν φροντίσεις να κοιμηθείς πολλές ώρες. Για το λόγο αυτό, δες παρακάτω τα δέκα βασικότερα tips, που θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις ώρες που κοιμάσαι.


1.Μην κοιμάσαι σε υπερβολικά μαλακό μαξιλάρι: Το μαξιλάρι δεν χρησιμοποιείται μόνο για την καλύτερη βολή μας, αλλά είναι άκρως απαραίτητο για την καλύτερη στάση του σώματός μας κατά τη διάρκεια του ύπνου μας. Έτσι, αν το μαξιλάρι σου είναι υπερβολικά μαλακό, το κεφάλι σου βυθίζεται και δεν στέκεται στο κατάλληλο ύψος. Φρόντισε λοιπόν να το τσεκάρεις σωστά την επόμενη φορά που θα αγοράσεις μαξιλάρι.


2.Μην κοιμάσαι σε παλιό στρώμα: H διάρκεια ζωής των περισσότερων στρωμάτων κυμαίνεται από 5 μέχρι 10 χρόνια, καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως ο χρόνος που περνάς στο κρεβάτι, η ποιότητα του στρώματος αλλά και το βάρος του σώματος. Αν ξαπλώνεις και το στρώμα σου βυθίζεται ή ξυπνάς με πόνους στους ώμους, την πλάτη και το ισχίο, μάλλον ήρθε η ώρα να το αντικαταστήσεις.


3.Το στρώμα δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ σκληρό ούτε πολύ μαλακό: Το τέλειο στρώμα μπορεί να βρεθεί μόνο σε συνάρτηση σου με το σώμα σου αλλά και τις προτιμήσεις σου. Ωστόσο, αν το σώμα σου βυθίζεται υπερβολικά πολύ όταν ξαπλώνεις και το στρώμα είναι πολύ μαλακό, ενδεχομένως να έχεις μακροπρόθεσμα πόνους στην πλάτη σου. Στην αντίθετη περίπτωση που το στρώμα είναι σκληρό και το σώμα σου δεν βυθίζεται καθόλου, δημιουργούνται καμπύλες στην σπονδυλική στήλη, που προκαλούν πόνους στους ώμους και το ισχίο.


4.Απόφυγε να πλακώνεις το στομάχι σου: Το να κοιμάσαι με το μπροστινό μέρος του σώματός σου προς τα κάτω μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα, ανάμεσα στα οποία μπορεί ναι είναι και η δυσκολία στην αναπνοή σου. Όταν κοιμάσαι μπρούμυτα, πρέπει να έχεις γυρισμένο το κεφάλι σου προς κάποια κατεύθυνση, προκειμένου να μπορείς να αναπνέεις καλύτερα. Κατά συνέπεια, η σπονδυλική σου στήλη βρίσκεται σε λάθος θέση και δημιουργούνται με τη πάροδο του χρόνου προβλήματα στο λαιμό και τη πλάτη σου.


5.Μην κοιμάσαι σε εμβρυακή στάση: Η στάση αυτή μπορεί να δυσκολέψει την αναπνοή σου και να ρίξει κατά πολύ την ποιότητα του ύπνου σου. Αν έχεις συνηθίσει να κοιμάσαι έτσι, βάλε τουλάχιστον ένα μαξιλάρι κάτω από το χέρι και το πόδι σου, προκειμένου τα άκρα σου να μένουν χαλαρά και η σπονδυλική σου στήλη σε σωστότερη θέση.


6.Μην πέφτεις για ύπνο με γεμάτο στομάχι: Φρόντισε να τρως το τελευταίο γεύμα σου τουλάχιστον 3 ώρες πριν κοιμηθείς για να αποφύγεις τις καούρες αλλά και την δυσπεψία, που σίγουρα δεν θα σου επιτρέψουν να ξεκουραστείς πραγματικά. Επιπλέον, απόφυγε τα λιπαρά, τηγανητά ή πικάντικα φαγητά τις βραδινές ώρες, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα σε κάνουν να υποφέρεις.


7.Μην πίνεις αλκοόλ πριν τον ύπνο: Μπορεί σε πρώτη φάση το ποτό να φαίνεται πως σε χαλαρώνει και σε ξεκουράζει, όμως ουσιαστικά επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου σου. Όσο περισσότερο πίνεις τόσο περισσότερο θα αφυδατωθεί ο οργανισμός σου, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να απολαύσεις έναν υγιή ύπνο.


8.Προτίμησε σεντόνια και πιτζάμες που δεν αποτελούνται από συνθετικά υλικά: Εσώρουχα, πιτζάμες αλλά και σεντόνια πρέπει να αποτελούνται αποκλειστικά από βαμβάκι ή άλλες φυσικές ίνες, αφού είναι τα μόνα υλικά που μπορούν να διατηρήσουν την σωστή θερμοκρασία στο σώμα σου και απορροφούν τον ιδρώτα. Ωραία και τα σατέν σεντόνια, αλλά είναι προτιμότερο να τα χρησιμοποιείς μόνο για λίγο.


9.Μην κοιμάσαι μαζί με το κατοικίδιό σου: Μπορεί να υπεραγαπάς το σκύλο ή τη γατούλα σου, και πολύ καλά κάνεις, όμως υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να του δείξεις την αγάπη σου εκτός από το να κοιμάσαι μαζί του. Σύμφωνα με έρευνες, το 63% των ιδιοκτητών ζώων που κοιμούνται μαζί με αυτά, κοιμούνται λιγότερο σε σχέση με αυτούς που δεν το κάνουν. Άλλωστε και ποιος θα μπορούσε να κοιμηθεί αν είχε κάποιον δίπλα του να στριφογυρνά συνεχώς και να θέλει βόλτα από τα χαράματα;


10.Μην αφήνεις ανοιχτές ηλεκτρικές συσκευές: Μην απαιτείς να έχεις έναν ήσυχο και ομαλό ύπνο αν κοιμάσαι έχοντας ανοιχτά τηλεόραση, υπολογιστή ή κινητό. Οι οθόνες τους εκπέμπουν ένα φως που ενεργοποιεί το μυαλό σου και παρεμποδίζει τον κύκλο του ύπνου σου. Και μπορεί ενώ εσύ κοιμάσαι να λάβεις ένα μήνυμα και να μην το ακούσεις, ωστόσο, το φως περνά από τα κλειστά σου βλέφαρα και θέτει σε εγρήγορση το νευρικό σύστημα αλλά και τον εγκέφαλό σου. Όπως καταλαβαίνεις, ο βαθύς και ήρεμος ύπνος είναι πλέον παρελθόν.

Διαβάστε ακόμη:

Πόνοι περιόδου: 4 φυσικοί τρόποι για να τους αντιμετωπίσετε

Το κλάμα... βγήκε από τον παράδεισο: οι 3 λόγοι που είναι καλό να... κλαις!

DPG Network