Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου: 10 + 2 tips για να κοιμάστε σαν πουλάκια

Ποιος μίλησε για... προβατάκια;

Ακούτε τους γύρω σας να λένε πως άργησαν στη δουλειά, επειδή τους πήρε ο ύπνος και πραγματικά απορείτε πώς τα καταφέρνουν. Από την άλλη η κολλητή σας χάνεται ξαφνικά από το προσκήνιο και ούτε οι 15 αναπάντητες από τις κλήσεις σας δεν κατάφεραν να τη σηκώσουν από την αγκαλιά του... Μορφέα. Και εσείς βλέποντας όλα αυτά, αναζητείτε τρόπους για να μπείτε επιτέλους σε ρυθμούς κανονικού ύπνου, αφού τον τελευταίο καιρό μετράτε και ξαναμετράτε προβατάκια μήπως και... κοιμηθείτε.

 

Ιδού, λοιπόν, 10 + 2 λύσεις για το πρόβλημά σας. Ο ύπνος είναι υγεία και πρέπει όλοι να αφήνεστε στη μαγεία του. Ο οργανισμός ξεκουράζεται, το άγχος εξαφανίζεται και φυσικά εσείς είστε συνεχώς γυρισμένοι στο...«on».

Το ωράριο είναι το... παν: Όπως, λοιπόν, γνωρίζετε ότι πιάνετε δουλειά στις 9.00 και σχολάτε στις 5, έτσι και ο οργανισμός πρέπει να ξέρει τι ώρα κατευθύνεται προς το κρεβάτι. Όσο σκληρό και αν ακούγεται, πρέπει να τηρείτε ένα πρόγραμμα στον ύπνο σας και να προσπαθείτε να μην ξεφεύγετε διαρκώς. Αποφασίστε τι ώρα θα κοιμάστε και τι ώρα το ξυπνητήρι θα χτυπάει... δυνατά (ναι ναι και τα Σαββατοκύριακα!).

Κάπνισμα ΣΤΟΠ: «Ένα τσιγάρο και έπεσα για ύπνο». Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία... ξεχάστε το! Οι αριθμοί μέσα από τις έρευνες μίλησαν και έστειλαν τα δικά τους μηνύματα. Οι καπνιστές, λοιπόν, ξεκουράζονται 4 φορές λιγότερο από τους μη καπνιστές στον ύπνο τους και φυσικά η αναπνοή τους δεν τους προσφέρει την ξεκούραση που χρειάζονται. Μήπως τελικά βρέθηκε ένας ακόμη λόγος για να το... κόψετε;

Ρίξτε το στη γυμναστική: Η άθληση είναι το παν και εννοείται πως δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη λίστα αυτή. Η καρδιοαναπνευστική άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου σας. Βέβαια καλό είναι να έχετε κάνει τη γυμναστική σας 4 ώρες πριν από την ώρα του ύπνου, αλλιώς τα αποτελέσματα θα είναι τα άκρως αντίθετα. Το θέμα υπερένταση, το γνωρίζετε!

Ο καφές ανήκει στο μεσημέρι: Οι Έλληνες φημίζονται για τους μαραθώνιους... καφέ. Ο πρώτος πίνεται με το που χτυπήσει το ξυπνητήρι και δεν είναι λίγοι εκείνοι που «χτυπάνε» και ένα καφεδάκι γύρω στις 18.00 με 19.00 το απόγευμα. Μάθετε όμως, πως η καφεΐνη παραμένει στον οργανισμό για περίπου οχτώ ώρες. Αν, λοιπόν, δεν έχετε κάποιον ιδιαίτερο λόγο να το ξενυχτήσετε, καλύτερα προτιμήστε έναν χυμό ή μια σοκολάτα.

Δώστε χρόνο στον... εαυτό σας: Όσο και αν μερικοί θέλουν να έχουν τον ύπνο στο τσεπάκι τους, μερικοί άλλοι θέλουν το χρόνο τους. Αφιερώστε μερικά λεπτά στον εαυτό σας πριν από το κρεβάτι και αφήστε τον να χαλαρώσει. Ένα ζεστό μπάνιο και η ανάγνωση ενός βιβλίου θα σας κάνουν να ξεχάσετε τι εστί μέτρημα προβάτων.

Bye Bye αλκοόλ: Δεν ξέρουμε αν έχετε καταλάβει, αλλά τα βράδια που επιστρέφετε στο σπίτι σας έχοντας καταναλώσει 2-3 ποτηράκια παραπάνω, κοιμάστε πολύ λιγότερο. Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται τουλάχιστον μία ώρα για να μεταβολίσει ένα ποτήρι κρασί, οπότε αν χάσατε τον έλεγχο με τα σφηνάκια σίγουρα θα χρειαστείτε και κομπιουτεράκι. Από την άλλη, το γάλα που πίνατε όσο ήσασταν μικροί, κρίνεται άκρως χαλαρωτικό για τα ανήσυχα βράδια.

Τσιμπήστε κάτι: Επιτέλους και κάτι... ευχάριστο όσον αφορά το φαγητό κατά τις βραδινές ώρες. Αν συνηθίζετε να στριφογυρνάτε στο κρεβάτι και να σας βρίσκει το ξημέρωμα να παλεύετε με τον ύπνο, τσιμπήστε λίγο τυρί με μερικά κράκερς. Το σνακ αυτό βοηθάει τον οργανισμό σας να παράγει μία ορμόνη τη σεροτονίνη και εσάς να χαλαρώσετε. Όλα αυτά βέβαια τουλάχιστον μία ώρα πριν από τον ύπνο.

Μειώστε τα... decibel: Μπορεί την ώρα της γυμναστικής να φοράτε τα ακουστικά σας και να λικνίζεστε σε έντονους και γρήγορους ρυθμούς, αλλά εδώ η ένταση... πέφτει. Φτιάξτε το μουσικό πρόγραμμα που σας χαλαρώνει και ακούστε το ενώ είστε ξαπλωμένοι. Ααα, και μη ξεχάσετε να φτιάξετε ατμόσφαιρα μέσα στο χώρο.

Ρυθμίστε τη θερμοκρασία: Πόσες φορές μέσα στο βράδυ δεν έχετε παλέψει με τα σκεπάσματα, αφού το κρύο ή η ζέστη δεν παλευόταν. Η θερμοκρασία του δωματίου πρέπει να κυμαίνεται στους 15-17 βαθμούς κελσίου και φυσικά εσείς να ντύνεστε κατάλληλα. Αφήστε, λοιπόν, τα αέρινα babydoll για ειδικές περιστάσεις ή για τις θερμές ημέρες του καλοκαιριού.

Προσοχή στα υφάσματα: Η αγορά έχει πλημμυρίσει από πολύχρωμα και ευφάνταστα σεντόνια και μαξιλαροθήκες. Εσείς φυσικά δεν μπορείτε να τους αντισταθείτε, αφού θέλετε η κρεβατοκάμαρά σας να είναι τόσο στιλάτη όσο και εσείς. Καμία διαφωνία δεν έχουμε ως εδώ, απλά να σας ενημερώσουμε, πως καλό θα ήταν να αφεθείτε στη σύνθεση των βαμβακερών ή των σατέν. Πολύ ωραία και τα συνθετικά, αλλά δε θα σας προσφέρουν αυτό που ψάχνετε.

Αποχωριστείτε το κατοικίδιό σας: Ο αγαπημένος σας τετράποδος φίλος βρίσκει ζεστασιά ανάμεσα στα σκεπάσματά σας και είναι ο πρώτος που αντικρίζετε μόλις ανοίξετε τα μάτια σας. Οι έρευνες όμως έδειξαν, πως ο ύπνος μαζί με ένα κατοικίδιο δεν είναι τόσο... ξεκούραστος. Ξυπνάτε κατά τη διάρκεια της νύχτας, μπορεί να σας ξυπνήσει νωρίτερα και από το ξυπνητήρι και γενικώς υπάρχει μία ανησυχία.

Social media...καληνύχτα: Εθισμένοι και μη στα social media έχετε την κακή συνήθεια να παίρνετε το κινητό σας στο κρεβάτι και να ρίχνετε ένα τελευταίο τσεκάρισμα λίγο πριν κλείσετε τα μάτια σας. Έρευνες δείχνουν πως έτσι βάζετε τον οργανισμό σας σε μια διαδικασία εγρήγορσης με αποτέλεσμα να χάνετε τον ύπνο σας. Αν πάλι περιμένετε κάποιο έκτακτο τηλεφώνημα (υπάρχουν και οι ερωτευμένοι στην παρέα), φροντίστε να ολοκληρώσετε τις συνομιλίες σας λίγο νωρίτερα και να αφήσετε το κινητό- και γενικότερα τις ηλεκτρονικές συσκευές σας- στο σαλόνι.

 

Διαβάστε ακόμα:

 Παγκόσμια Ημέρα Νεφρού 2015: 5 λόγοι για να μην ξεχνάς να πίνεις νερό!

COMMENTS

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ