4 σημάδια αφυδάτωσης που πρέπει να γνωρίζεις

4 SHARES

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι ειδικοί

Η αφυδάτωση κάνει κάτι περισσότερο από το να σε κάνει απλώς να διψάς. Μπορεί στην πραγματικότητα να είναι αρκετά επικίνδυνο για την υγεία σου. Κι επειδή δεν το καταλαβαίνεις πάντα, να πώς να γνωρίζεις πότε το σώμα σου σου λέει να πίνεις περισσότερο νερό, ώστε να μην το αφήσεις να φτάσει στα μεταγενέστερα στάδια της αφυδάτωσης. Σε γενικές γραμμές, η αφυδάτωση συμβαίνει όταν το σώμα σου χάνει πάρα πολλά υγρά ή περισσότερο υγρά από ό, τι παίρνει. Μπορεί να αφυδατωθείς για διάφορους λόγους, αλλά οι κύριοι ένοχοι είναι: διάρροια, έμετος, υπερβολική εφίδρωση, υπερβολική ούρηση, πυρετός ή (απλά) δεν πίνεις αρκετό νερό. Και δεν χρειάζεται πολύ για να αφυδατωθείς: εάν χάσεις μόλις 1,5% του νερού στο σώμα σου, έχετε φτάσει στο σημείο της αφυδάτωσης.

Ενώ η αφυδάτωση εμφανίζεται συχνά ως το τυπικό διψασμένο συναίσθημα, τα μεταγενέστερα στάδια της κατάστασης μπορούν πραγματικά να οδηγήσουν σε απώλεια συνείδησης, λέει η Jazmine Sutton-Oliver, MD, που εργάζεται στην ιατρική του νοσοκομείου στην Κλινική του Κλίβελαντ. Ιδού λοιπόν τι πρέπει να γνωρίζεις σχετικά με τα συμπτώματα αφυδάτωσης, όπως αίσθημα δίψας και λιποθυμίας.

#1. Άσχημη αναπνοή

Παρατηρήστε ότι η αναπνοή σου μυρίζει το εντελώς αντίθετο της μέντας; Θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχεις πιεί αρκετό νερό το τελευταίο διάστημα. «Το σάλιο έχει σημαντικές αντιβακτηριακές ιδιότητες. Όταν αφυδατώνεσαι, το μειωμένο σάλιο στο στόμα επιτρέπει στα βακτήρια να ευδοκιμήσουν, με αποτέλεσμα την κακή αναπνοή».

#2. Όρεξη για γλυκό

Η αφυδάτωση μπορεί να προσποιηθεί πως είναι πείνα ή πιο συγκεκριμένα ως πόθο για τη ζάχαρη. Αυτό είναι πιο πιθανό να συμβεί εάν ασκείσαι, λέει η Amy Goodson, RD, αθλητικός διαιτολόγος. «Όταν γυμνάζεσαι σε αφυδατωμένη κατάσταση, χρησιμοποιείς γλυκογόνο ή αποθηκευμένους υδατάνθρακες, με ταχύτερο ρυθμό, μειώνοντας έτσι τα αποθέματά σου πιο γρήγορα. Έτσι, μόλις τελειώσεις την προπόνηση, πιθανότατα θα θες να φας υδατάνθρακες (γνωστή και ως ζάχαρη) για να σε βοηθήσουν να αναπληρώσεις αυτά τα επίπεδα γλυκογόνου. Tip: Πριν στραφείς σε μια σοκολάτα, πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό και περίμενε πέντε λεπτά. Μπορεί τελικά να μην είσαι τόσο πεινασμένη, όσο φανταζόσουν.

#3. Ξηρή επιδερμίδα

Το δέρμα σου θα σε ενημερώσει εάν δεν πίνεις αρκετό νερό, Το αφυδατωμένο δέρμα θα το αισθάνεσαι σφιχτό και θα φαίνεται θαμπό όταν κοιτάζεσαι στον καθρέφτη. Μπορεί ακόμη και να παρατηρήσεις περισσότερες ρυτίδες ή πιο σκούρους από το συνηθισμένο κάτω από τα μάτια μαύρους κύκλους.

#4. Κούραση

Αυτή η κατάπτωση του απογεύματος μπορεί να έχει περισσότερη σχέση με την αφυδάτωση από ό, τι νομίζεις. Ορισμένα από τα συμπτώματα της αφυδάτωσης μπορεί να σε κάνουν να νιώσεις υπνηλία. Οι σωματικές εργασίες μπορεί επίσης να είναι πιο δύσκολες και κουραστικές επειδή οι μύες σου στερούνται νερό, κάτι που είναι απαραίτητο για να λειτουργήσουν σωστά.

4 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ