Νηστεία και ανασοποιητικό σύστημα: Ήρθε η ανατροπή σε όσα ήξερες

10 SHARES

Νηστεία και ανοσοποιητικό!

H περίοδος της νηστείας ξεκίνησε και είναι αλήθεια πως ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού ακολουθεί μια νηστίσιμη διατροφή, όμως δεν παύει να υπάρχει ο προβληματισμός από πολλούς ανθρώπους για το κατά πόσο μπορεί να θωρακιστεί ο οργανισμός με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά ώστε να ενισχυθεί το ανοσοποιητικό σύστημα.

Αυτό που φαίνεται από διάφορες έρευνες είναι πως μια νηστίσιμη διατροφή μπορεί να έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Ένας από τους οποίους είναι η δυνατότητά της να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ερευνητικά εξακολουθείται να εξετάζεται από πού προέρχονται τα οφέλη μιας νηστίσιμης διατροφής, είτε πρόκειται για έλλειψη κρέατος είτε για έμφαση σε φυτικές τροφές.

Ωστόσο, πιστεύεται ότι ο μεγαλύτερος όγκος τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των λαχανικών και των όσπριων που συμπεριλαμβάνονται στη διατροφή, είναι πιθανό να έχει πολλά να κάνει με τα σχετικά οφέλη για την υγεία.

Τι τρώμε στην περίοδο της νηστείας:

Κατά την περίοδο της νηστείας εισάγωνται τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, όσπρια και για μερικούς τρόφιμα από προϊόντα σόγιας. Βέβαια είναι μεγάλο το ποσοστό των ανθρώπων που δεν ακολουθούν την συγκεκριμένη περίοδο μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, καθών πολλοί δεν καταναλώνουν τις συνιστώμενες ημερήσιες μερίδες φρούτων και λαχανικών και καταναλώνουν πάρα πολλά ανεπιθύμητα τρόφιμα. Οι άνθρωποι που ακολουθούν μια νηστίσιμη διατροφή, εάν είναι ευάλωτοι οργανισμοί και δεν κάνουν τους σωστούς συνδυασμούς τροφίμων τείνουν να έχουν μειώσει τα επίπεδα των λευκών αιμοσφαιρίων.

Η ύπαρξη πολύ χαμηλών επιπέδων αυτών των κυττάρων δεν είναι ιδανική, καθώς μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματος να καταπολεμά τις λοιμώξεις.

Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι τα ισορροπημένα πρότυπα διατροφής κατά την περίοδο της νηστείας θα μπορούσαν να είναι καλά για το ανοσοποιητικό σύστημα και τη σχετική ανταπόκριση του σώματος.

Τα σώμα αντιμετωπίζει καθημερινές προκλήσεις, όπως η εξάλειψη των τοξικών χημικών ουσιών και η υπεράσπιση κατά των ιώσεων. Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι «ενεργοποιημένο» ως απόκριση σε αυτές τις επιθέσεις.

Έχοντας ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα είναι σημαντικό, αφού αυτό’προστατεύει τον οργανισμό για να μην αρρωσταίνει. Ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες του τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένου του κατάλληλου ύπνου, του υγιούς σωματικού βάρους και της τακτικής σωματικής δραστηριότητας. Μπορεί επίσης να επηρεαστεί σημαντικά από τα τρόφιμα που τρώμε και πίνουμε.

Κι όμως η νηστεία βοηθά το ανοσοποιητικό:

Εκτός από τη βοήθεια του ανοσοποιητικού συστήματος, μια νηστίσιμη διατροφή μπορεί επίσης να βοηθήσει το σώμα αποτρέποντας την φλεγμονή. Η φλεγμονή εμφανίζεται όταν το σώμα απελευθερώνει κύτταρα για να επιτεθεί σε ανεπιθύμητα παθογόνα ή να ανταποκριθεί σε τραυματισμό. Πολλές χρόνιες ασθένειες όπως ο διαβήτη τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις ή ακόμα και κάποιοι τύποι καρκίνου συνδέονται με αυξημένη φλεγμονή στο σώμα. Ο λόγος για τον οποίο οι χορτοφάγοι έχουν μειώσει τα επίπεδα της φλεγμονής παραμένει να μην είναι πλήρως κατανοητός. Οι δίαιτες που βασίζονται σε φυτικά τρόφιμα έχουν αποδειχθεί ότι αποτρέπουν τη φλεγμονή λόγω των αντιοξειδωτικών συστατικών μέσα στα τρόφιμα.

Η υψηλή ποσότητα φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής αλέσεως, ξηρών καρπών και σπόρων ίσως είναι αυτή που βοηθάει. Αυτά τα τρόφιμα είναι γεμάτα από σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως ίνες, βιταμίνες, ανόργανα συστατικά και ενώσεις που ονομάζονται φυτοχημικά. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τα επίπεδα της φλεγμονής μακροπρόθεσμα και μπορούν να επηρεάσουν την ανοσολογική απόκριση του σώματος ως πρόσθετο όφελος.

Φαίνεται λοιπόν πως κατά την περίοδο της νηστεία το σώμα μπορεί να λάβει πολλά οφέλη με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού να είναι ένα από αυτά. Είναι σημαντικό να υπάρχει σωστή καθοδήγηση από τον διατροφολόγο, καθώς μια νηστίσιμη διατροφή πρέπει να είναι σωστά δομημένη, ώστε ο οργανισμό να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να θωρακιστεί.

Ευχαριστούμε τη Δήμητρα Γλυνού Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Msc Διατροφή, Δημόσια Υγεία & Πολιτικές www.cibus.gr

10 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ