Τα υπέρ και τα κατά της μεσημεριανής σιέστας

Σε πολλούς αρέσει να παίρνουν έναν υπνάκο μέσα στη μέρα, πόσοι από αυτούς όμως γνωρίζουν τις παρενέργειές του;

Ένας σύντομος υπνάκος μέσα στο μεσημέρι ή ακόμα και το απόγευμα μπορεί να θεωρείται από τους περισσότερους ευεργετικός για τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά το βράδυ, τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Η σιέστα κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί πολλές φορές να μειώσει ακόμα περισσότερο την παραγωγικότητα ενός ατόμου που ήδη αντιμετωπίζει διαταραχές στον ύπνο τα βράδια.

Γι' αυτό, πριν κουλουριαστείτε στον καναπέ σήμερα το μεσημέρι και ετοιμαστείτε να κλείσετε τα μάτια σας, σκεφτείτε για λίγο τι μπορεί να προκαλέσει αυτός ο υπνάκος στην υπόλοιπη ημέρα σας αλλά και στον βραδινό σας ύπνο.

1. Βγάλτε τα πέρα μέσα στην ημέρα: Αν σε γενικές γραμμές δεν αντιμετωπίζετε αϋπνίες τα βράδια, ένας γρήγορος υπνάκος μπορεί να κάνει θαύματα και να σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε μέσα στην ημέρα με περισσότερη ενέργεια. Για την ακρίβεια, ένας ύπνος 45 λεπτών μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη και να ρίξει την αρτηριακή πίεση.

2. Προβλήματα με τον βραδινό ύπνο: Αν υποφέρετε από αϋπνίες ο υπνάκος μέσα στην ημέρα θα σας δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα αντί να σας ξεκουράσει. Ο ύπνος κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να διαιωνίσει τις κακές συνήθειες των βραδινών διαταραχών που προκαλούνται από στρες, ασθένεια ή και από jet lag. «Ακόμα κι ένας μικρός υπνάκος μπορεί να μειώσει τη διάρκεια του νυχτερινού σας ύπνου» λέει ο Ralph Downey III, διευθυντής του Κέντρου Διαταραχών Ύπνου στο Loma Linda University Medical Center της Καλιφόρνια. «Ο υπνάκος αυτός γίνεται απλώς άλλο ένα κομμάτι του κατακερματισμένου βραδινού ύπνου».

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ