Αϋπνία: Οι 7 αποτελεσματικότεροι τρόποι αντιμετώπισης

Αϋπνία: Οι 7 αποτελεσματικότεροι τρόποι αντιμετώπισης

Για να κλείσεις επιτέλους... μάτι!

H insomnia ή ελληνιστί αϋπνία, αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα συμπτώματα της εποχής μας, καθώς το άγχος κυριαρχεί στην καθημερινότητά μας, με αποτέλεσμα εκατομμύρια ανθρώπων να παρουσιάζουν διαταραχές ύπνου.


Όσο δύσκολο είναι να καταφέρεις να αποκοιμηθείς βρισκόμενη σε αυτή την κατάσταση, τόσο εύκολο είναι και να καταφέρεις να το μειώσεις υιοθετώντας μερικές μικρές, καθημερινές συνήθειες που μπορούν αν όχι να θεραπεύσουν εντελώς, να μειώσουν έστω τα συμπτώματα αυτά χωρίς τη βοήθεια ειδικού και φαρμακευτικής υποστήριξης.

1.Διατήρησε το υπνοδωμάτιο ήσυχο και σκοτεινό
Πολύ συχνά όλοι μας αφήνουμε την τηλεόραση ανοικτή ή κάποιο μικρό φως το οποίο παρά τη χαμηλή φωτεινότητά του, μπορεί να μας αποσπά την προσοχή και να μην καταφέρνουμε να αποκοιμηθούμε. Σιγουρέψου πως όλες οι ηλεκτρικές συσκευές όπως υπολογιστές, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα είναι κλειστά. Με τον τρόπο αυτό, δεν θα δίνεις σημασία σε οτιδήποτε άλλο.

2.Χαλάρωσε προτού πέσεις στο κρεβάτι
Οι περισσότεροι από εμάς συνηθίζουμε να ξαπλώνουμε χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία, κουβαλώντας μαζί μας όλο το στρες και το άγχος της μέρας που πέρασε. Όλα αυτά όμως που έχουμε στο μυαλό μας και μας απασχολούν δεν μας αφήνουν να χαλαρώσουμε και να αποκοιμηθούμε. Φρόντισε λοιπόν να χαλαρώσεις πριν πας για ύπνο, παίρνοντας μερικές βαθιές ανάσες και κάνοντας μερικές διατάσεις προκειμένου να χαλαρώσεις τους μύες σου.


3.Μην παίρνεις... υπνάκους αργά μέσα στη μέρα
Αυτό μπορεί πραγματικά να καταστρέψει τον ομαλό κύκλο του ύπνου σου, αφού μετά τον μικρής διάρκειας απογευματινό ύπνο νιώθεις ξεκούραστη και αναζωογονημένη με αποτέλεσμα να μην καταφέρνεις να αποκοιμηθείς μόλις λίγες ώρες αργότερα.


4.Μην τρως λίγη ώρα πριν κοιμηθείς
Περίμενε τουλάχιστον 2 με 3 ώρες να χωνέψεις προτού πας για ύπνο, ειδικά αν σε ταλαιπωρεί παλινδρόμηση ή άλλα πεπτικά προβλήματα. Είναι σίγουρο πως αν σε ενοχλεί κάτι, ο οργανισμός σου δεν πρόκειται να χαλαρώσει και εσύ να κοιμηθείς.


5.Ασκήσου πιο συχνά
Η τακτική σωματική άσκηση βοηθά σε όλους τους τομείς της υγείας μας ,συνεπώς και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων αϋπνίας. Βέβαια, δεν θα πρέπει να γίνει πριν από τον ύπνο, δεδομένου ότι αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και αυξάνει το επίπεδο της αδρεναλίνης στο αίμα.

6.Κάνε ένα χαλαρωτικό μπάνιο Κλασική και σταθερή λύση, ένα μπάνιο πριν τον ύπνο μπορεί να μας χαλαρώσει, ειδικά αν τα αίτια της αϋπνίας προέρχονται ως επί το πλείστον από άγχος ή εργασιακή πίεση. Πρόσθεσε άλατα μπάνιου που θα σε βοηθήσουν να έχεις πιο άμεσο αποτέλεσμα, φρόντισε όμως να μην κάτσεις για πολύ ώρα και... αποκοιμηθείς στην μπανιέρα.

7.Πιες ροφήματα από βότανα
Κάποια βότανα όπως το χαμομήλι, ο λυκίσκος και η λεβάντα είναι ιδανικά για τη χαλάρωση του σώματος και λειτουργούν κατά κάποιο τρόπο ως φυσικά ηρεμιστικά, αφού έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες, επιτρέποντάς μας να αποκοιμηθούμε ευκολότερα.

Διαβάστε ακόμη:

Η ρίγανη μπορεί να κάνει θαύματα και στην υγεία μας! Μάθετε τα οφέλη της

Σε πήρε ο ύπνος στην ξαπλώστρα; Αντιμετώπισε το έγκαυμα με φυσικές συνταγές στο σπίτι

DPG Network