Τα 14 ελληνικά ντοκιμαντέρ που ανυπομονούμε να δούμε στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Στελίνα Θεοδοσοπούλου
Τα 14 ελληνικά ντοκιμαντέρ που ανυπομονούμε να δούμε στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποκαλύπτει το πλούσιο ρόστερ του και μας κάνει να θέλουμε να τρέξουμε στον Βορρά.

Το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες του και να υποδεχτεί πάνω από 60 συναρπαστικά ελληνικά ντοκιμαντέρ.

Πιο συγκεκριμένα, συνολικά, 61 μεγάλου και μικρού μήκους ντοκιμαντέρ από την Ελλάδα θα προβληθούν στα τρία διαγνωστικά τμήματα, Διεθνές Διαγωνιστικό, Newcomers και >>Film Forward, καθώς και στα τμήματα Ανοιχτοί Ορίζοντες, NextGen, Πλατφόρμα και Από οθόνη σε Οθόνη.

Από σπαραχτικές ιστορίες και μοναδικές προσεγγίσεις, μέχρι συγκινητικές περσόνες και κοινωνικο-ιστορικά γεγονότα, τα ντοκιμαντέρ που θα προβάλλει φέτος το Φεστιβάλ διαμορφώνουν ένα λαχταριστά ποικιλόμορφο ρόστερ δημιουργιών. Γι' αυτό με μεγάλη δυσκολία καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τους 14 τίτλους που ανυπομονούμε διακαώς να δούμε στην αγαπημένη Νύμφη του Θερμαϊκού.

8 ταινίες που μιλάνε για την αγάπη του σήμερα με τρόπο που αναζωογονεί

Τα 14 ντοκιμαντέρ που θέλουμε οπωσδήποτε να δούμε στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Έμμονες Ώρες στον Τόπο της Πραγματικότητας
της Ρέας Βαλντέν
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Μια μυστική εξομολόγηση της πρωτοπόρου φεμινίστριας σκηνοθέτριας Αντουανέττας Αγγελίδη στην κόρη της Ρέα Βαλντέν – και στον κόσμο. Για το βλέμμα, τη ζωή, τα οράματα και τις ταινίες της, και τη συγκλονιστική εμπειρία της τύφλωσης. Φτιαγμένη σε ένα διαμέρισμα, στην καραντίνα, μια ταινία για τον εσωτερικό κόσμο, το μυστικό τόπο όπου βρίσκεις το Άλλο.

emmones-ores-ston-topo-tis-pragmatikotitas-NAI.jpg

Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
της Βάλερυ Κοντάκου
(Διεθνές Αγωνιστικό)

Από την Ελλάδα πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τη μετεωρική άνοδο της Queen of the Deuce μέσα από το κύκλωμα πορνό της Times Square τη δεκαετία του 1970, το ομότιτλο ντοκιμαντέρ αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία της Τσέλι Γουίλσον: μιας πρωτοπόρας επιχειρηματία και αντισυμβατικής μητριαρχικής μορφής, η οποία έχτισε μια αυτοκρατορία με θεμέλια την επιθυμία.

Cage Survivor
της Ιρίνας Μπόικο
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Η Τέρρυ είναι 33 ετών. Νιώθει παγιδευμένη. Μετά από 10 χρόνια ζωής στην Αθήνα, αφήνει το σπίτι, τις δουλειές, τους φίλους και τις προπονήσεις της για αγώνες ΜΜA και αποφασίζει να επιστρέψει στο πατρικό της σπίτι στην Πάργα για να κάνει μια νέα αρχή.

cage-survivor-NAI.jpg

Ladies in Waiting
της Ιωάννα Τσουκαλά
(Διαγωνιστικό Newcomers)

Καθώς η εποχή των ψυχιατρικών ασύλων στην Ευρώπη φτάνει πια στο τέλος της, το Ladies in Waiting επιχειρεί να ρίξει φως στο παρελθόν τους. Μέσα από το μοναδικό πρίσμα μιας οικογένειας νοσηλευτριών του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής και τις ζωές μιας ομάδας περιθαλπομένων, παρατηρούμε τον κοινωνικά κατακριτέο κόσμο της ψυχικής ασθένειας. Mια ταινία για τα όρια, τις εμπειρίες ζωής και τις διακρίσεις, η οποία αποδομεί και επαναπροσδιορίζει τη ψυχική υγεία.

Tar Review: Η Cate Blanchett σε ένα masterclass ηθοποιίας

Prison Blues
του Δομήνικου Ιγνατιάδη
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Ένα ντοκιμαντέρ δρόμου στο πνεύμα ενός γουέστερν, με έξι φίλους σε παράκρουση, φέροντας ουλές και αρετές, και με πρόσχημα την εμμονή του σκηνοθέτη με τον Τζόνι Κας, να ταξιδεύουν για να προβάλουν την ταινία Village Potemkin σε ιδρύματα και φυλακές. Η διαδρομή τους μέσα σε ένα τροχόσπιτο θα είναι γεμάτη απροσδόκητους σταθμούς και συναντήσεις.

prison-blues-NAI.jpg

Άβατον
των Ειρήνη Καραγιαννοπούλου & Sandrine Cheyrol
(Διαγωνιστικό >>Film Forward)

Το Άγιο Όρος είναι ένας τόπος διαλογισµού και λατρείας, ένας τόπος ιστορίας και πνευµατικότητας, από τον οποίο αποκλείονται όλες οι γυναίκες εκτός από την Παναγία. Γυναίκες από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και με ποικίλες θρησκευτικές πεποιθήσεις επανεξετάζουν τον αυστηρό κανόνα του Άβατου.

Αναγέννηση
της Ολυμπίας Κρασαγάκη
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Μπροστά σε μια διάγνωση καρκίνου του μαστού, η πρωταγωνίστρια είναι αποφασισμένη να προσεγγίσει το ταξίδι της με θετικότητα. Μέσα από οικείες αναδρομές, βλέπουμε στιγμές που διαμόρφωσαν το ταξίδι της, αλλά και εικόνες που δείχνουν ότι είναι δυνατό να βρεις ομορφιά και φως ακόμα και στις πιο σκοτεινές στιγμές.

Γελώντας στο Αφγανιστάν
της Αννέτας Παπαθανασίου
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Ο Καρίμ Ασίρ, ο Αφγανός Τσάρλι Τσάπλιν, δίνει παραστάσεις με μοναδικό όπλο το γέλιο σ’ ένα ρημαγμένο Αφγανιστάν. Όταν οι Ταλιμπάν εισβάλουν στην Καμπούλ, ο Καρίμ απειλείται με θάνατο. Προσπαθώντας να σωθεί, φτάνει στην Ελλάδα. Παρακολουθούμε την περιπέτεια της ζωής του και εξερευνούμε το θέμα του γέλιου. Μπορεί το γέλιο να αλλάξει τον κόσμο;

gelontas-sto-afghanistan-NAI.jpg

Ο Νικόλας της Μαρίας
της Μαρίας Γιαννούλη
(Από Οθόνη σε Οθόνη)

Ο Νικόλας –παγκόσμιος πρωταθλητής κολύμβησης– εγκαταλείφθηκε σε ίδρυμα μόλις γεννήθηκε με σύνδρομο Down. Οι συνθήκες στις οποίες μεγάλωνε ήταν τραγικές. Η Μαρία αποφάσισε να τον υιοθετήσει, κι έτσι η αγάπη, η φροντίδα και το πείσμα της τον μεταμόρφωσαν ριζικά. Μια συγκινητική ιστορία για τη δύναμη της ψυχής και της ανιδιοτελούς αγάπης που ξεπερνάει όλα τα εμπόδια.

Αυτές είναι οι 20 ταινίες που περιμένουμε πώς και πώς το 2023

Μαθήματα χορού
του Γιώργου Βιτσαρόπουλου
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Η εφηβική ομάδα χορού του Αθλητικού Συλλόγου του Νέου Βουτζά συνεχίζει τα μαθήματα μέσω διαδικτύου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μετατρέπουν τα δωμάτια τους σε αίθουσες χορού και παράλληλα προετοιμάζονται για τις εξετάσεις, προσπαθώντας να ξεπεράσουν το τραύμα μιας πυρκαγιάς που έπληξε την περιοχή και σημάδεψε την πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας.

mathimata-xorou.jpg

Πένθος – Αυτοί που μένουν
των Μυρτώ Πατσαλίδου και Μαρία Λούκα
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Μια καταβύθιση στον κόσμο του πένθους μέσα από τρεις ιστορίες που συγκλόνισαν την ελληνική και ευρωπαϊκή κοινωνία: τις στυγνές δολοφονίες του Shahzad Luqman, του Παύλου Φύσσα και του Ζακ Κωστόπουλου. Οι οικογένειες των θυμάτων συνομιλούν με τις απουσίες τους, υπερασπίζονται τη μνήμη των νεκρών, μεταμορφώνουν την οδύνη τους σε αγώνα για δικαιοσύνη.

Χρήστος, το τελευταίο παιδί
της Τζούλιας Αμάτι
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Από τους τριάντα κατοίκους των Αρκιών, ενός ανεμοδαρμένου νησιού στα Δωδεκάνησα, ο Χρήστος είναι το τελευταίο παιδί που έχει απομείνει. Είναι δέκα ετών και ο μόνος μαθητής της δασκάλας του Μαρίας. Ο Χρήστος θα ξεκινήσει σύντομα το τελευταίο έτος του δημοτικού. Για να συνεχίσει όμως στο γυμνάσιο πρέπει να αφήσει το νησί και την οικογένεια του.

xristos-to-teleftaio-paidi-NAI.jpg

Ένας κόσμος, δύο όψεις
του Ζαχαρία Σπανού
(NextGen)

Η ταινία κινείται στα όρια του κοινωνικού ντοκιμαντέρ και της αυτοβιογραφίας. Βασικός άξονας είναι η ευαισθητοποίηση στο κομμάτι της λεγόμενης «αόρατης» αναπηρίας. Η Παρασκευή, η οποία γεννήθηκε πρόωρα με εγκεφαλική παράλυση, παρουσιάζει τις προσωπικές της εμπειρίες ως επιλογές, καταθέτει τη δική της διαδρομή και φωνάζει ένα δυνατό... «τολμήστε».

Empire of Light Review: Ένα γλυκό φιλμ που προσπαθεί να μιλήσει για πολλά

Ξεριζωμένοι
της Ελένης Αλεξανδράκη
(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Από τον Ελληνικό Εμφύλιο ως τον πόλεμο στο Αφγανιστάν, από τα χρόνια του Φράνκο μέχρι τα χρόνια του Covid-19, από τον Ινδικό Ωκεανό ως τη Σιβηρία, πολλά παιδιά ξεριζώθηκαν βίαια από το φυσικό τους περιβάλλον για πολιτικούς λόγους. Μέσα από τις μαρτυρίες τους αναδύονται τρομερές και συχνά άγνωστες πτυχές της Ιστορίας.

kserizomenoi.jpg

Δες όλα τα Modern Love αφιερώματα εδώ.