Ψάχνουμε θέση απεγνωσμένα: 5 + 1 παραστάσεις που είναι sold out και φέτος στην Αθήνα
Οι sold out παραστάσεις του φετινού φθινοπώρου αποδεικνύουν πως το κοινό διψά για συγκίνηση, χιούμορ, αλήθεια και προσωπικές ιστορίες.
Στην Αθήνα φέτος ψάχνουμε θέσεις. Οι παραστάσεις γίνονται sold out πριν καν προλάβουν να ανακοινώσουν νέες ημερομηνίες και το κοινό σπεύδει να γεμίσει κάθε θεατρική αίθουσα, διψασμένο για ιστορίες που μιλούν στην ψυχή. Πολιτικά δράματα, συγκλονιστικοί μονόλογοι, αληθινές ιστορίες και λυτρωτικές αφηγήσεις γεμίζουν τη σκηνή με ενέργεια, πάθος και αλήθεια.
Από τα «Ανεξάρτητα Κράτη», που ξεσκεπάζουν τη διαπλοκή εξουσίας και Τύπου, μέχρι το «Πάρτυ της ζωής μου» της Ελένης Ράντου, μια εμπειρία ζωής για κάθε γυναίκα που παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα στο πώς αντέχει και το γέλιο, τη «Φάλαινα» του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, το «Μια άλλη Θήβα» του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και τις «Γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», το φετινό θέατρο είναι πιο ζωντανό, πιο συγκινητικό και πιο ανθρώπινο από ποτέ.
Γιατί, τελικά, οι ιστορίες που γεμίζουν τις αίθουσες είναι αυτές που μας θυμίζουν τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος και ίσως, λίγο περισσότερο, τι σημαίνει να είσαι γυναίκα.
Ανεξάρτητα Κράτη- 2ος χρόνος
Ένα δημοσιογραφικό δράμα, των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη
Η υπόθεση
Δεκέμβριος 1977. Ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης, ύστερα από καταδίωξη της αστυνομίας, οχυρώνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του και, έπειτα από τετράμηνη πολιορκία, το κηρύσσει Ανεξάρτητο Κράτος. Λίγους μήνες αργότερα, η πολιορκία λήγει με τον θάνατό του υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.
Η παράσταση μάς μεταφέρει στα γραφεία μιας εφημερίδας, όπου μια νεαρή δημοσιογράφος, η Μαρία Θεοφίλου, γοητευμένη από την υπόθεση, επιχειρεί να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τον θάνατο του γιατρού: ήταν αυτοκτονία ή κρατική δολοφονία;
Μέσα από τη δική της οπτική, το έργο φωτίζει τη σύγκρουση ανάμεσα στην αλήθεια και την εξουσία, αλλά και τη θέση της γυναίκας σε έναν σκληρά ανδροκρατούμενο κόσμο. Μια ιστορία που αντλεί από το παρελθόν, για να μιλήσει με οξυδέρκεια στο σήμερα για την ελευθερία, τη μνήμη και την ανάγκη του ανθρώπου να αντισταθεί.
To πάρτυ της ζωής μου - 4ος χρόνος
Η θεατρική εμπειρία του Ανέστη Αζά, σε κείμενο της Ελένης Ράντου, συνεχίζει για 4η χρονιά και εξακολουθεί να γεμίζει τα θέατρα.
Το «Πάρτυ της ζωής μου» είναι ένα φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, ένας μονολογικός καθρέφτης της σύγχρονης ελληνικής ψυχής, όπου το γέλιο συναντά τη συγκίνηση και η προσωπική εξομολόγηση μετατρέπεται σε συλλογική κάθαρση.
Η Ελένη Ράντου επιτελεί έναν πραγματικό υποκριτικό άθλο, ισορροπώντας κάθε βράδυ ανάμεσα στην τραγικότητα και την κωμικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένα συναισθηματικό roller coaster που αφήνει το κοινό να αναρωτιέται: πώς αντέχει;
Στη σκηνή, η Μιρέλλα Πάχου συνοδεύει μουσικά με τη χαρακτηριστική της αέρινη παρουσία μιας τραγουδά, παίζει ακορντεόν και ζωντανεύει τον ρυθμό του έργου. Στο βιολί, ο Αλέξανδρος Ιακώβου.
Ένα πάρτι ζωής που κανείς δεν θέλει να τελειώσει γιατί απλώς… μάς αφορά όλους.
Η ΦΑΛΑΙΝΑ» 2ος Χρόνος!
Σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, μια ιστορία κάθαρσης, αυτογνωσίας και συγχώρεσης!
Η Happy Productions, μετά την τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία της παράστασης «Η ΦΑΛΑΙΝΑ» (The Whale) του Σάμιουελ Ντι Χάντερ, ανακοινώνει τη συνέχιση των παραστάσεων, για δεύτερη συνεχόμενη θεατρική χρονιά, στο Θέατρο ΝΕΟΣ ΑΚΑΔΗΜΟΣ.
Η παράσταση, που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς, με 155 συνεχόμενα sold out, επιστρέφει σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η υπόθεση: Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας, καθηγητής αγγλικών, που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίζει να βρίσκεται εν ζωή, «βουλιάζει» μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο το παρελθόν του.
Η Φάλαινα σε ωθεί να βρεις την ανθρωπιά σου σε χαρακτήρες που δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, που έχουν πλούσιο και περίπλοκο εσωτερικό κόσμο. Όλοι τους έχουν κάνει λάθη, αλλά μοιράζονται την επιθυμία να αγαπήσουν ακόμα και όταν οι άλλοι μοιάζουν ότι δεν μπορούν. Είναι μια ιστορία που θέτει το ουσιαστικό ερώτημα: μπορούμε να σώσουμε ο ένας τον άλλον; Αυτό είναι σημαντικό σήμερα, ειδικά όταν οι άνθρωποι φαίνεται να στρέφονται μακριά από τον διπλανό τους.
Τέλος του Παιχνιδιού
Μια κωμωδία–καθρέφτης της ύπαρξής μας
Μια κωμωδία–καθρέφτης της ανθρώπινης ύπαρξης, που αναμένεται να γίνει σημείο αναφοράς της νέας θεατρικής σεζόν, κάνει πρεμιέρα στις 13 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Ιλίσια. Το αριστουργηματικό «Τέλος του Παιχνιδιού (Endgame)» του Samuel Beckett ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου, σε μια παράσταση που κοιτά κατάματα την ανάγκη των ανθρώπων να επικοινωνήσουν — ακόμα και όταν όλα γύρω τους, και μέσα τους, μοιάζουν κατεστραμμένα.
Ο Μάκης Παπαδημητρίου συναντά επί σκηνής τον Γιώργο Χρυσοστόμου, οκτώ χρόνια μετά την προηγούμενη εκρηκτική συνεργασία τους, για να ερμηνεύσουν ένα από τα πιο εμβληματικά ντουέτα του παγκόσμιου θεάτρου.
Το εντυπωσιακό σκηνικό μεταφέρει το κοινό σε ένα καταφύγιο, μετά το τέλος του κόσμου. Ένα παιχνίδι φτάνει στο τέλος του — ή μήπως πρόκειται για την τελευταία κίνηση μιας παρτίδας που δεν σταματά ποτέ; Η σκηνοθετική ματιά του Παπαδημητρίου εστιάζει στον βαθιά ανθρώπινο πυρήνα του έργου: τέσσερις χαρακτήρες σε έναν ερειπωμένο κόσμο, που προσπαθούν να γεφυρώσουν τις αποστάσεις με λέξεις, βλέμματα και σιωπές.
Στην παράσταση, το κωμικό στοιχείο κυριαρχεί. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης:
Μια άλλη Θήβα - 4ος χρόνος
(Tebas Land) του Σέρχιο Μπλάνκο
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Η παράσταση-φαινόμενο των τελευταίων ετών, μετά από αλλεπάλληλα sold out, πάνω από 200 000 θεατές και δύο επιτυχημένες περιοδείες, επιστρέφει για τέταρτη χρονιά στο Θέατρο Κνωσός για λίγες μόνο παραστάσεις.
Ένας συγγραφέας αποφασίζει να ανεβάσει στη σκηνή την ιστορία ενός νέου που εκτίει ισόβια ποινή για πατροκτονία. Οι συναντήσεις τους, σ’ ένα γήπεδο μπάσκετ μέσα στη φυλακή, εξελίσσονται σε μια απρόσμενη σχέση που δοκιμάζει τις βεβαιότητες και των δύο.
Ένα πολυβραβευμένο έργο για τη σχέση πατέρα-γιου, την ανδρική ταυτότητα, την ψυχική ασθένεια και τον ερωτισμό, αινιγματικό, συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναδεικνύει τη δύναμη του κειμένου, ενώ οι ερμηνείες του Θάνου Λέκκα και του Δημήτρη Καπουράνη (βραβείο Δ. Χορν 2022-2023) αποτελούν τον λόγο που η Μια άλλη Θήβα παραμένει μία από τις πιο ουσιαστικές θεατρικές εμπειρίες των τελευταίων χρόνων.
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα 3ος χρόνος
Μετά τη συμμετοχή τους στο Greek Agora of Performance του Φεστιβάλ Αθηνών και μια επιτυχημένη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, οι «Γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» επιστρέφουν για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Σταθμός.
Η sold out παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα, που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Θεσσαλικού Θεάτρου, εξερευνά τη σχέση μαγείας και μαγειρικής ως έναν γυναικείο μυστικό κώδικα δύναμης. Μέσα από τις ιστορίες των γιαγιάδων, τα βότανα, τα τραγούδια και τις τελετουργίες, τρεις νεαροί ηθοποιοί φωτίζουν τον ρόλο της γυναίκας στη σκιά της ανδρικής εξουσίας και την αόρατη εξουσία που πηγάζει από τη γνώση, τη μνήμη και το σώμα.
