Baby Reindeer: Από το Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης - Το αληθινό θρίλερ του stalking
Όταν η εμμονή γίνεται θεατρική πράξη aka η ιστορία του Richard Gadd που αποκαλύπτει την κόλαση του stalking και μας αναγκάζει να κοιτάξουμε κατάματα την πιο σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης επαφής. Το «Baby Reindeer» ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου, με τον Διονύση Πιφέα σε έναν ρόλο που είναι περισσότερο ψυχικό ράγισμα παρά απλή ερμηνεία.
Η εμμονή είναι το πιο παρεξηγημένο πάθος. Από τον «Αντρέα» του Καμπανέλλη μέχρι την Annie Wilkes του Stephen King, η τέχνη πάντα έβρισκε τρόπους να αφηγηθεί εκείνο το λεπτό, ύπουλο πέρασμα από την αθωότητα στην τρέλα, από την τρυφερότητα στην απειλή. Το «Baby Reindeer» (Μικρό Ταρανδάκι) φέρνει αυτήν ακριβώς την εμπειρία στη σκηνή. Tην εμμονή όχι ως αφηρημένο ψυχολογικό φαινόμενο, αλλά ως υλική, καθημερινή φρίκη που εισβάλλει στο email σου, στο κινητό σου, στο σπίτι σου.
Τα Παιδιά ενός Κατώτερου Θεού: Έρωτας, σιωπή και το δικαίωμα να υπάρχουμε χωρίς μετάφραση
Savon Original: 5 (σοβαροί) λόγοι που η Μαρί Αντουανέτ με τη Χριστίνα Χειλά - Φαμέλη αφορά όλες μας
«Το Ακρωτήρι» του Sharr White, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, συνεχίζεται για 2η χρονιά
Βάνα Πεφάνη: Η ηθοποιός που δεν υπήρξε ποτέ «βολεμένη» σκηνοθετεί το πιο επίκαιρο πείραμα συνείδησης
Η ιστορία είναι αληθινή
Ο Richard Gadd, νέος κωμικός, πρόσφερε ένα φλιτζάνι τσάι σε μια γυναίκα που έμοιαζε χαμένη. Από εκείνη τη στιγμή, η ζωή του έγινε πεδίο πολιορκίας. Χιλιάδες μηνύματα, επιστολές, δώρα –όλα όσα θα έμοιαζαν γελοία αν δεν ήταν απειλητικά. Για έξι χρόνια, ο Gadd βίωσε το πώς μια πράξη καλοσύνης μπορεί να μετατραπεί σε δική του προσωπική κόλαση.
Το έργο που έγραψε, πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εδιμβούργο, σάρωσε σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, βραβεύτηκε και πέρασε στη μικρή οθόνη, όπου έγινε μια από τις πιο πολυσυζητημένες σειρές του Netflix, με οκτώ υποψηφιότητες στα BAFTA. Και τώρα, το «Baby Reindeer» ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου, με τον Διονύση Πιφέα σε έναν ρόλο που είναι περισσότερο ψυχικό ράγισμα παρά απλή ερμηνεία.
Η παράσταση δεν είναι απλώς ένα θρίλερ αλλά μάς δείχνει πώς η κοινωνία μας εξακολουθεί να δυσκολεύεται να ορίσει τα όρια, να αναγνωρίσει την παρενόχληση, να προστατεύσει τα θύματα. Μας θυμίζει ότι πίσω από κάθε «τρελή ιστορία» υπάρχει ένα σώμα που φοβάται, ένας νους που παραλύει, μια καθημερινότητα που δηλητηριάζεται.
Η εμμονή είναι γοητευτική στη λογοτεχνία, τρομακτική στην πραγματικότητα
Το θέατρο, όμως, έχει τη δύναμη να τη μετατρέψει σε συλλογική εμπειρία. Να κάνει τον θεατή να νιώσει την αγωνία, τον εγκλωβισμό, την αδυναμία να ξεφύγεις. Και να αναρωτηθεί: ποια είναι τα όρια ανάμεσα στην καλοσύνη και στην αυτοκαταστροφή; Πότε το «σε σκέφτομαι» γίνεται «σε κατέχω»;
Με μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, σκηνικά της Άννας Ζούλια και την κίνηση της Σεσίλ Μικρούτσικου, η ελληνική εκδοχή του έργου υπόσχεται όχι απλώς μια θεατρική βραδιά, αλλά μια εμπειρία. Μια βουτιά στη γκρίζα ζώνη της εμμονής, εκεί όπου το φως και το σκοτάδι δεν ξεχωρίζουν.
Το «Baby Reindeer» είναι μια ιστορία που στοιχειώνει γιατί δεν ανήκει μόνο στον Richard Gadd. Ανήκει σε κάθε άνθρωπο που κάποτε ένιωσε την ελευθερία του να συρρικνώνεται κάτω από το βάρος μιας εμμονής. Και το θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης γίνεται ο χώρος όπου αυτή η σιωπηλή βία αποκτά φωνή.
Πρεμιέρα: 20 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, Παπαδιαμαντοπούλου 4, Αθήνα
