Αν ακυρώθηκε η πτήση σου μπορείς εύκολα να βρεις αν δικαιούσαι αποζημίωση

Αν ακυρώθηκε η πτήση σου μπορείς εύκολα να βρεις αν δικαιούσαι αποζημίωση

Αν ακυρώθηκε η πτήση σου υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες επιλογές για να πεις «ναι» σε αυτή που σε εξυπηρετεί.

Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι προ των πυλών και αρκετές από εμάς αναζητούν τον προορισμό όπου θα χαλαρώσουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Το αεροπλάνο είναι το πιο ξεκούραστο μέσο για να φτάσεις γρήγορα σε μέρη εντός και εκτός συνόρων ωστόσο κάποιες φορές δημιουργούνται αναπάντεχα προβλήματα, που σε βγάζουν εκτός προγράμματος.

Η πιο πρόσφατη ταξιδιωτική δυσλειτουργία προέκυψε μετά από τεχνικό πρόβλημα που επηρέασε την British Airways. Μετά από λάθος των IT managers, η αεροπορική εταιρεία χρειάστηκε να ακυρώσει δεκάδες πτήσεις την Πέμπτη 25 Μαΐου, η οποία ήταν η πιο πολυσύχναστη ημέρα για τα αεροπορικά ταξίδια στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2019. Το χάος επεκτάθηκε το πρωί της Παρασκευής, με πτήσεις να ακυρώνονται ή να καθυστερούν λόγω του προβλήματος.

Το πιο μικρό εθνικό πάρκο βρίσκεται σε ένα νησάκι στις Σεϋχέλλες και η ιστορία του θα σε συναρπάσει

Ο Nicky Kelvin, επικεφαλής του The Points Guy UK, μίλησε στο cntraveller.com και μοιράστηκε tips για το τι πρέπει να κάνεις εάν ακυρωθεί η πτήση σου.

Τι γίνεται εάν ακυρωθεί η πτήση σου

Εάν η αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύεις έχει έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την ΕΕ υπάρχουν δύο λύσεις.

«Η αεροπορική εταιρεία είτε πρέπει να βρει μια νέα πτήση με εκ νέου δρομολόγιο είτε να σου παρέχει πλήρη επιστροφή χρημάτων. Εάν επιλέξεις επιστροφή χρημάτων, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σου δώσει το ποσό εντός επτά ημερών. Εάν αποφασίσεις να πάρεις μια νέα πτήση μπορείς να ζητήσεις την επόμενη διαθέσιμη ή μπορείς να επιλέξεις μια άλλη ημερομηνία στο άμεσο μέλλον».

Εάν βρίσκεσαι ήδη στο αεροδρόμιο όταν ακυρωθεί η πτήση, μπορεί να υπάρχει κάποιος διαθέσιμος υπάλληλος για να σου εξηγήσει τις διαθέσιμες επιλογές. Εάν όχι, είναι σημαντικό να έρθεις σε επαφή με την αεροπορική σου εταιρεία το συντομότερο δυνατό.

Έχεις δικαίωμα επιστροφής χρημάτων για πτήση εάν:

  • Η πτήση σου είχε καθυστέρηση για πάνω από 5 ώρες και δεν επιθυμείς πλέον να επιβιβαστείς στην πτήση.
  • Ή εάν η πτήση σου ακυρώθηκε λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση και η εναλλακτική πτήση που υπάρχει δεν εξυπηρετεί το αρχικό πλάνο του ταξιδιού σου.
  • Ή εάν σου έχουν αρνηθεί την επιβίβαση αλλά δεν επιθυμείς να πάρεις την εναλλακτική πτήση που σου προσφέρουν.

Πρέπει η αεροπορική μου εταιρεία να μου βρει νέα πτήση εάν ακυρωθεί η αρχική μου πτήση;

«Μόλις ακυρωθεί η πτήση σου, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σου βρει μια νέα πτήση, εάν επιλέξεις αυτήν την επιλογή», αναφέρει ο Nicky Kelvin.

«Μπορείς επίσης να ζητήσεις από την αεροπορική εταιρεία να σου δώσει εισιτήριο με άλλη εταιρία ώστε να μην ταξιδέψεις με την ίδια. Είναι υποχρέωση της αεροπορικής εταιρείας να σου βρει μια νέα πτήση που φτάνει στον προορισμό σου σε παρόμοια ώρα με αυτήν που είχες αρχικά κλείσει».

Δικαιούμαι αποζημίωση εάν η πτήση μου καθυστερήσει;

Ακόμα κι αν η πτήση σου δεν ακυρωθεί, ενδέχεται να αντιμετωπίσεις καθυστερήσεις και αυτό μπορεί να σημαίνει ότι δικαιούσαι αποζημίωση από την αεροπορική σου εταιρεία.

«Οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα αποζημίωσης ανάλογα με τις ώρες της καθυστέρησης. Εάν υπάρξει καθυστέρηση για περισσότερες από δύο ώρες σε μια πτήση μικρών αποστάσεων, οι αεροπορικές εταιρείες δίνουν κουπόνια για χρήση σε όλο το αεροδρόμιο. Εάν η πτήση μετατεθεί την επόμενη ημέρα θα πρέπει να σου παρέχουν κατάλυμα. Εάν φτάσεις στον προορισμό σου με καθυστέρηση άνω των τριών ωρών δικαιούσαι αποζημίωση»

Για πτήσεις μικρών αποστάσεων (κάτω από 1.500 km.), εάν η πτήση σου καθυστερήσει περισσότερο από τρεις ώρες, δικαιούσαι 125 ευρώ ανά επιβάτη. Για μεσαίες αποστάσεις (μεταξύ 1.500 και 3.500 km.), δικαιούσαι 200 ευρώ και για μεγάλες αποστάσεις (πάνω από 3.500 km.) πρέπει να λάβεις μέχρι και 600 ευρώ.

Σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 261, εάν το πρόβλημα με την πτήση οφείλεται σε «έκτακτες περιπτώσεις», οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να πληρώσουν. Οι έκτακτες περιπτώσεις είναι καταστάσεις πέραν του ελέγχου της αεροπορικής εταιρείας. Σου προτείνουμε ανεπιφύλακτα να επιλέξεις ταξιδιωτική ασφάλιση πριν κάνεις κράτηση εισιτηρίων για να είσαι σίγουρη.

Πηγή κεντρικής: pexels.com