Στείλατε βιογραφικό. Σας κάλεσαν για συνέντευξη. Kαι τώρα;

Στείλατε βιογραφικό. Σας κάλεσαν για συνέντευξη. Kαι τώρα;

Τώρα οργανώνεστε και αποφεύγετε τα πιο κοινότυπα λάθη!

Πέραν από τα γλωσσικά σφάλματα που διαπράττουν οι υποψήφιοι όπως έχει καταγραφεί από τον Σύνδεσμο Διευθυντών Προσωπικού στην Αγγλία- το 62% από αυτούς, δεν προκαλεί ενδιαφέρον λόγω κακής συμπεριφοράς, ακολουθούμενο από το 49% που είναι αλαζονικό, το 44% που σχολίαζει αρνητικά τον τελευταίο ή τωρινό του εργοδότη και το 25% το οποίο δεν έχει τη δυνατότητα να απαντήσει στις ερωτήσεις αποτελεσματικά. Οπότε, αν θέλετε να μάθετε πώς θα πετύχετε στην επόμενη συνέντευξή σας ακολουθείστε τις εξής υποδείξεις.

-Η συνέντευξη είναι ουσιαστικά το αποκορύφωμα της δυνατότητάς σας να πουλήσετε τον εαυτό σας, πείθοντας έτσι τον μελλοντικό σας αγοραστή (εργοδότη) ότι αυτό που του προσφέρετε είναι μια αξιόλογη επένδυση. Ενημερωθείτε για την εταιρία όπου στέλνετε το βιογραφικό σας και κατεβάστε ιδέες.

-Αποφύγετε την αποκάλυψη πολλών στοιχείων της προσωπικής σας ζωής. Όπως το κομμάτι του βιογραφικού σας «χόμπι και ενδιαφέροντα», να μοιραστείτε πληροφορίες που εκτιμώνται, σχετικές με τη θέση που διεκδικείτε.

-Μην προσποιείστε ότι γνωρίζετε την απάντηση όταν δεν τη γνωρίζετε, δεν είσαι υποχρεωμένοι να ξέρετε όλες τις απαντήσεις. Οι άνθρωποι που σας παιρνουν συνέντευξη δεν προσπαθούν να σας «συλλάβουν», απλά θέλουν να διαπιστώσουν αν μπορείτε να λύσετε προβλήματα. Αν κάνουν μια ερώτηση της οποίας δεν γνωρίζετε την απάντηση απλά προσπαθήστε να δοκιμάσετε.

-Το 80% των ερωτήσεων στις συνεντεύξεις μπορεί να χωριστεί σε τρεις κατηγορίες: τις γενικές, τις ικανοτήτων και τις βασισμένες σε πιθανά σενάρια. Είναι πιθανόν ότι θα σας γίνουν ερωτήσεις, όπως: «Πες μου για εσένα», «Τι σε παρακινεί;», «Πες μου μια φορά όπου δούλεψες αποτελεσματικά σαν μέρος μιας ομάδας» και «Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν, θα έκανες κάτι διαφορετικά;». Σκεφτείτε τις απαντήσεις.

-Φροντίστε να μην αποσπάται η προσοχή σας την ώρα της συνέντευξης και πολύ βασικό: κρατήστε κλειστό το κινητό σας!

-Το να μιλάτε για τον προηγούμενο εργοδότη σας με υποτιμητικό ύφος δεν είναι προτεινόμενο, ακόμη και αν το αφεντικό σας ήρθε από την Κόλαση. Αυτό δεν σας κάνει απλά να φαίνεσαι αντιεπαγγελματίας, αλλά επιτρέπει στον εργοδότη να σκεφτεί ότι το ίδιο θα κάνετε και στο μέλλον.

-Τέλος, είναι καλό να διατηρείτε την ψυχραιμία σας και να δείχνετε ενδιαφέρον, χωρίς όμως να είστε υπερβολικά πρόθυμοι. Μην υπερβάλλετε περιγράφοντας τον εαυτό σας και μην μπαίνετε σε προσπάθειες εντυπωσιασμού.

Έχετε υπόψιν αυτές τις μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες και αποφύγετε τα λαθη. Ακόμη και αν δεν πάρετε τη δουλειά, είναι καλό να αφήνετε την καλύτερη εντύπωση.