Αστροπαρατήρηση ή επιστήμονες από κούνια; Πού να πας με παιδιά που λατρεύουν τη Φυσική και το Σύμπαν

Πατούλια Κατερίνα

Λατρεύουν και τα δικά σου παιδιά τη Φυσική, τους πλανήτες και τα πειράματα; Ήταν η έκλειψη μια ευκαιρία να μιλήσετε για τα αστέρια και το φεγγάρι;

Τι μπορείς να κάνεις αν βαριέσαι τις κλασικές βόλτες στο πάρκο ή τις κούνιες με τα παιδιά τώρα που ο καιρός δεν είναι ακόμα ιδανικός για βουτιές. Αν μάλιστα στο σπίτι μεγαλώνεις επιστήμονες από κούνια, που αγαπούν τους πλανήτες ή λατρεύουν τα πειράματα, τη Φυσική και τη Χημεία, οι επιλογές των weekends είναι πραγματικά πολλές και θα σε ενθουσιάσουν.

Μουσείο Πειραμάτων - Πασχαλινά εργαστήρια

moyseio.jpg

Οι πασχαλινές διακοπές πλησιάζουν και θα φέρουν την χαρά της επιστήμης στα παιδιά με τα Πασχαλινά Εργαστήρια του Μουσείου Πειραμάτων! Από τις 29 Απριλίου έως τις 2 Μαΐου, σε έναν χώρο σύγχρονο, ασφαλή και πολύ οικείο για τα παιδιά, το Μουσείο Πειραμάτων διοργανώνει εργαστήρια για παιδιά ηλικίας 6 έως 10 ετών.

Τα παιδιά θα κάνουν πειράματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας με αβγά και άλλα υλικά, θα παίξουν με πασχαλινούς αβγοκαταπέλτες και θα κάνουν όμορφες αναμνηστικές κατασκευές!

Μάθε περισσότερα εδώ: http://www.mouseiopeiramaton.gr

Athens Science Festival - Εργαστήρια για παιδιά

Από τις 16 έως τις 21 Απριλίου έρχεται το Athens Science Festival 2024 που διοργανώνεται από τον εκπαιδευτικό οργανισμό "Επιστήμη Επικοινωνία - SciCo", το British Council και την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με πλήθος ακαδημαϊκών, ερευνητικών φορέων και εκπαιδευτικών οργανισμών. Οι δράσεις για παιδιά τις ημέρες αυτές θα είναι πολλές και έχουν πολλά πειράματα για μικρούς επιστήμονες και πολλές δράσεις για τα ανήσυχα εκείνα πνεύματα που αγαπούν το σύμπαν. Μερικά από αυτά είναι

Ζωγραφική με φως, Δεξαμενές Καθαρισμού, 11:00-12:45 Σαββ 20/4, Διοργάνωση: Explorativa

Η ζωγραφική με φως είναι ένας απίστευτος τρόπος να χρησιμοποιήσει κανείς μια φωτογραφική μηχανή για να δημιουργήσει όμορφα έργα τέχνης. Αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη μελέτη της κίνησης, της φυσικής και της κινηματικής. <p>Σε αυτό το εργαστήριο, ετοιμάσου να χορέψεις, να κινηθείς, να κυλιστείς με ότι τρόπο εσύ σκεφτείς και να βάλεις σε κίνηση διαφορετικά αντικείμενα αποτυπώνοντας τις τροχιές αυτών των κινήσεων σε φωτογραφίες. Ένας διασκεδαστικός συνδυασμός τέχνης και επιστήμης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ: Περιστρεφόμενοι Κύκλοι και Oobleck Slime, Διοργάνωση: Children‘s Institute of Technology

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας προσκαλούνται να εξερευνήσουν τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας μέσα από δραστηριότητες που ενδυναμώνουν τους μικρούς μας φίλους και τις μικρές μας φίλες. Mέσω της εκπαίδευσης STEM, θα έρθουν σε επαφή με την αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό θα ασχοληθούν με θέματα μηχανικής και θα δημιουργήσουν το δικό τους slime, ενθαρρύνοντας την πειραματική μάθηση και τη δημιουργικότητά τους. Δημιούργησε τους δικούς σου περιστρεφόμενους ομόκεντρους κύκλους σε μηχανική κατασκευή με ηλεκτρικό κύκλωμα.

ΣΚ, Προαύλιο, 11:00-19:00

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Κατασκευάζοντας τη μηχανή Rube Goldberg, Διοργάνωση Σχολές Αμερικάνικης Παροικίας Αθηνών Πεμπτη 09.00-14.00

Το να ρίξεις μια μπάλα είναι μια απλή δουλειά. Μπορεί να γίνει πιο σύνθετο; Ελάτε να δείτε τη μηχανή Rube Goldberg που οι μαθητές δημιούργησαν για να κάνουν μια απλή εργασία πολύπλοκη. Καθώς παρακολουθείτε τα βήματα, θα προσδιορίσετε τις απλές μηχανές που χρειάζονται για την κατασκευή της «αυτολειτουργούμενης μηχανής πτώσης μπάλας». Στη διαδικασία, θα σας ζητηθεί να φανταστείτε τη δημιουργία της δικής σας πολύπλοκης μηχανής.

Μετατρέποντας βρόχινο νερό σε ενέργεια, Διοργάνωση 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου/ Πέμπτη 09.00-14.00

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται φαινόμενα έντονων και καταστροφικών βροχοπτώσεων σε αστικό περιβάλλον. Είναι δυνατόν αυτός ο όγκος του βρόχινου νερού αντί να προκαλέσει ζημιές να χρησιμοποιηθεί θετικά; Μήπως η συλλογή και επαναχρησιμοποίηση του βρόχινου νερού ή η παραγωγή ενέργειας από αυτό θα λύσει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε; Μήπως θα συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας περιοχής και στην οικονομία των πόρων; Αντί το βρόχινο νερό να προκαλεί ζημιές και να κυλάει στους υπονόμους μπορεί να συλλεχθεί ώστε να χρησιμοποιηθεί σε οικιακές ή δημοτικές εργασίες που δεν απαιτούν πόσιμο νερό ή να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας μέσα στον αστικό ιστό με υδροστροβίλους μικρού κόστους. Γνώρισε όλους τους πιθανούς τρόπους συλλογής βρόχινου νερού, μαζί μας!

Αστροπαρατήρηση, Διοργάνωση Αστρονομική Ένωση Σπάρτης «Διός Κούροι», Αστρονομική & Αστροφυσική Εταιρεία Δυτικής Ελλάδος - «Ηρακλής», Εταιρεία Αστρονομίας & Διαστήματος (Παράρτημα Σαλαμίνας & Πειραιά) Κεντρικό Προαύλιο ΣΚ 21:00-22:00

Ο νυχτερινός ουρανός, με τα άπειρα «φωτάκια» που ξεπροβάλλουν και τρεμοπαίζουν στο μαύρο φόντο, αποτελεί μια μαγευτική, καθηλωτική εικόνα. Από τους πρώτους αστρονόμους, που χαρακτήρισαν και ονομάτισαν τα ουράνια σώματα, έως τους σημερινούς επιστήμονες και λάτρεις της αστρονομίας, ο απέραντος ωκεανός άστρων συνθέτει ένα πεδίο παρατήρησης, ικανό να διατηρήσει το ενδιαφέρον για ώρες. Πώς, όμως, είναι δυνατόν να διαχωρίσουμε όσα βλέπουμε καθώς στρέφουμε το βλέμμα μας ψηλά; Στο φετινό Athens Science Festival, θα κάνουμε όλοι μαζί ένα αξέχαστο ταξίδι στον σκοτεινό έναστρο ουρανό. Σας προσκαλούμε στο προαύλιο της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων,

Μάθε περισσότερα: https://www.athens-science-festival.gr

Ταξίδι στον Γαλαξία στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Ταξίδι στον Γαλαξία

Την Κυριακή 14/4/24, τα παιδιά άνω των δέκα ετών που αγαπούν το ηλιακό σύστημα, θα ενθουσιαστούν.

Το Ηλιακό μας σύστημα βρίσκεται περίπου 26.000 έτη φωτός μακριά από το γαλαξιακό κέντρο, μία αμελητέα απόσταση για αστρονομικές κλίμακες, αλλά στ’ αλήθεια αδιανόητη για το ανθρώπινο μέτρο.

ta3idi.jpg

Ο Γαλαξίας μας είναι μία αχανής αστρική πολιτεία με εκατοντάδες δισ. άστρα και πλανήτες και τεράστιες ποσότητες αερίων και σκόνης, μέσα στις οποίες γεννιόνται νέα άστρα. Κανένα, όμως, άστρο δεν είναι ακριβώς ίδιο με κάποιο άλλο. Κάθε άστρο, δηλαδή, έχει διαφορετικά φυσικά χαρακτηριστικά, ενώ ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την εξέλιξη και τον θάνατο τους είναι η αρχική τους μάζα. Επομένως, πώς γεννιούνται τα άστρα; Ποιο θα είναι το τέλος του Ήλιου; Τι είναι οι εκρήξεις σουπερνόβα, οι αστέρες νετρονίων, τα πάλσαρ και οι μαύρες τρύπες; Πώς ανακαλύψαμε την τεράστια μαύρη τρύπα που υπάρχει στον πυρήνα του Γαλαξία μας;

Το ταξίδι μας ανάμεσα στα άστρα του Γαλαξία αρχίζει…