Η oικολογία περνάει από το στομάχι και από αυτές τις 6 eco-friendly τροφές

Η oικολογία περνάει από το στομάχι και από αυτές τις 6 eco-friendly τροφές

Ανακάλυψε τις πιο νόστιμες προσθήκες που μπορείς να κάνεις στα γεύματά σου για να τρως με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Προκειμένου να οριοθετήσουμε πλήρως τι εννοούμε όταν λέμε ότι ορισμένα τρόφιμα είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι σημαντικό να διευκρινιστεί η διαφορά μεταξύ «φιλικών προς το περιβάλλον» τροφίμων και βιώσιμης διατροφής.

Τα τρόφιμα θεωρούνται eco-friendly όταν βλάπτουν ελάχιστα (ή καθόλου) το περιβάλλον με τις χημικές ουσίες και τα υλικά μέσω των οποίων παράγονται. Η βιωσιμότητα, από την άλλη πλευρά, έχει στόχο να αποφέρει οικονομικά, κοινωνικά ή/και περιβαλλοντικά οφέλη.

Τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα απλώς μας επιτρέπουν να μειώσουμε τον αντίκτυπο που έχουν οι διατροφικές μας επιλογές στον πλανήτη. Η κατασκευή ενός αντικειμένου με την ελάχιστη δυνατή ενέργεια δεν το καθιστά φιλικό προς το περιβάλλον εάν συσκευάζεται με πλαστικό.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κανόνας για την επιλογή τροφίμων που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον ωστόσο σε γενικές γραμμές ισχύει ότι η κατανάλωση λιγότερου κρέατος και περισσότερων λαχανικών είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε. Το μεγαλύτερο «αποτύπωμα» έχει το κρέας και τα παράγωγά του, ενώ ακολουθούν τα γαλακτοκομικά: γάλα, βούτυρο και τυρί.

Πώς θα υιοθετήσεις πιο εύκολα eco-friendly συνήθειες

6 τροφές για μια πιο eco-friendly διατροφή

1) Φακές και άλλα όσπρια

Τα όσπρια είναι μια εξαιρετική εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης. Διαθέτουν ένα εντυπωσιακό προφίλ μικροθρεπτικών συστατικών, όπως ψευδάργυρο, σίδηρο, μαγνήσιο και φυλλικό οξύ, και προάγουν τη συνολική υγεία του εντέρου.

2) Καφές «δίκαιου εμπορίου» (fairtrade coffee)

Ο καφές «Δίκαιου Εμπορίου» είναι καφές που έχει παραχθεί σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές περί δίκαιου εμπορίου, δηλαδή σύμφωνα με ένα πλέγμα κανονισμών που έχουν να κάνουν με την διαφάνεια, το σεβασμό στους παραγωγούς και την βιώσιμη ανάπτυξη.

3) Φρούτα εποχής

Τα εποχικά φρούτα συνήθως αναπτύσσονται χωρίς φυτοφάρμακα ή γενετική τροποποίηση, ενώ είναι πιο πιθανό να παράγονται τοπικά, κάτι που επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον.

4) Λαχανικά εποχής

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα λαχανικά.

5) Μανιτάρια

Τα μανιτάρια θεωρούνται ένα από τα πιο βιώσιμα λαχανικά. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Μανιταριών, αυτό συμβαίνει επειδή η καλλιέργεια μανιταριών είναι απίστευτα οικονομική στο νερό. Ένα κιλό μανιταριών απαιτεί λιγότερο από 2 γαλόνια νερού από την ανάπτυξη μέχρι τη συγκομιδή, ενώ άλλα προϊόντα απαιτούν έως και 50 γαλόνια ανά κιλό.

6) Δημητριακά ολικής άλεσης

Εκτός από αυτά τα οφέλη για την υγεία, τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να θρέψουν περισσότερους ανθρώπους με λιγότερα απόβλητα από άλλα τρόφιμα.

Πηγή κεντρικής: pexels.com

DPG Network