Αυτό το ροζ τρενάκι λειτουργεί με ζωμό λαχανικών και όχι δεν κάνουμε πλάκα

Μαρία Ροδίτη
Αυτό το ροζ τρενάκι λειτουργεί με ζωμό λαχανικών και όχι δεν κάνουμε πλάκα

Οι Ιάπωνες βρήκαν τη λύση για πιο οικολογικές διαδρομές με τουριστικά τρενάκια και αυτό το ροζ είναι η απόδειξη. 

 

Το Amaterasu Railway είναι ένα μικροσκοπικό τουριστικό τρένο που εκτελεί διαδρομή 30 λεπτών και παρουσιάζει τα πιο ωραία αξιοθέατα στην πόλη Miyazaki της Ιαπωνίας. Το συγκεκριμένο τρενάκι έχει μερικά χαρακτηριστικά που το κάνουν από την πρώτη κιόλας ματιά χαριτωμένο- από την ανοιχτή οροφή του και τα ροζ βαγόνια μέχρι το γεγονός ότι οι εισπράκτορες των εισιτηρίων δημιουργούν φυσαλίδες με σαπουνάδα κατά μήκος της διαδρομής. Έχει, όμως, κι ένα χαρακτηριστικό που το κάνει άκρως φιλικό προς το περιβάλλον.

Ειδικότερα, δεν λειτουργεί πια με συμβατικά καύσιμα, αλλά με ένα συγκεκριμένο είδος biodiesel που παρασκευάζεται κυρίως από υπολείμματα ζωμού λαχανικών. Έτσι, αφήνει ένα υπέροχο άρωμα στον αέρα, ενώ συγχρόνως είναι λιγότερο επιζήμιο για το περιβάλλον των ορεινών τοπίων που διασχίζει.

Η πρώτη οικολογική γέφυρα στον κόσμο έχει ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό

Τι είναι και από τι φτιάχνεται το biodiesel του ροζ γιαπωνέζικου τρένου

Το biodiesel αναφέρεται σε καύσιμο για κινητήρες diesel, που κατασκευάζονται από φυτικό έλαιο ή ζωικό λίπος, και προσφέρει μια εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα. Σε περιοχές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, το biodiesel έχει παραχθεί με φυτικό έλαιο από κραμβέλαιο, κανόλα ή σόγια. Η ιαπωνική βιομηχανία, ωστόσο, στρέφεται σε απόβλητα μαγειρικά έλαια ή ακόμα και υπολείμματα τροφίμων.

bubbles.jpg

Φυσαλίδες στον αέρα από το ροζ τρένο

Για την αλλαγή αυτή στον κινητήρα του ροζ τρένου, η Amaterasu Railway συνεργάστηκε με τη Nishida Logistics, μια εταιρεία μεταφορών από τη γειτονική νομαρχία Φουκουόκα που έχει πρωτοπορήσει σε μια σειρά από biodiesel φορτηγά. Όσο για το biodiesel που χρησιμοποιεί αυτό το τρένο; Το 90% προέρχεται από λάδι τεμπούρα και άλλα μαγειρικά λάδια, ενώ το 10% από ζωμό λαχανικών, που χρησιμοποιείται από τα τοπικά εστιατόρια.

trenaki.jpg

Πώς φτιάχνεται το biodiesel του τρένου και το μειονέκτημά του

Για να μετατρέψει αυτόν τον λιπαρό ζωμό σε biodiesel, η εταιρεία διαχωρίζει το λίπος από τις σούπες με κόκαλα χοιρινού και στη συνέχεια το διυλίζει χρησιμοποιώντας μια ειδική μέθοδο που αποφεύγει τη στερεοποίηση. Το μόνο μειονέκτημα αυτού του biodiesel είναι ότι μπορεί να αποθηκευτεί για λίγους μήνες, διαφορετικά θα αρχίσει η οξείδωσή του που θα επηρεάσει την απόδοσή του.

roz_treno.jpg

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα test drives έγιναν τον περασμένο Ιούλιο. Το καύσιμο biodiesel μπόρεσε να τροφοδοτήσει το τρένο- το οποίο περιλάμβανε δύο βαγόνια και χωρούσε 60 επιβάτες- χωρίς πρόβλημα, ακόμα και σε ανηφορική διαδρομή. Μάλιστα, αν και απαιτείται τακτική αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου, το κόστος λέγεται ότι είναι περίπου το ίδιο με το συμβατικό καύσιμο.

Και εκτός... από το οικολογικό αντίκτυπο του τρένου, η ωραία μυρωδιά που αφήνει το καμένο biodiesel κάνει τους επισκέπτες να ρωτούν τους εισπράκτορες αν υπάρχει κάποιο εστιατόριο κοντά, θεωρώντας ότι από εκεί έρχονται οι οσμές.

DPG Network