Πώς θα φας στο γιορτινό τραπέζι για να μην πάρεις βάρος

Οι συμβουλές του ειδικού για το γιορτινό τραπέζι

Ξέρεις ποια είναι η νούμερο ένα παγίδα για τη σιλουέτα σου; Τα γιορτινά τραπέζια. Ζητήσαμε από τον ειδικό διαιτολόγο- διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο να μας πει τα μυστικά για να μην πάρουμε κιλά στα γιορτινά τραπέζια και ιδού:

Προσπάθησε να διατηρήσεις το βάρος σας και όχι να χάσεις επιπλέον κιλά.

Είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στους εορταστικούς πειρασμούς ώστε να διατηρήσει την ενεργειακή του πρόσληψη στα επίπεδα που απαιτεί η απώλεια βάρους. Αναθεώρησε τους στόχους σου, προκειμένου να μην απογοητευτείς!

•Εάν είσαι καλεσμένος/η σε δείπνο, μην μένεις νηστικός/ή όλη την ημέρα. Κατανάλωσε κανονικά το πρωινό, ένα ελαφρύ μεσημεριανό και κάτι ελαφρύ, όπως ένα γιαούρτι ή φρούτο 1-2 ώρες πριν την αναχώρηση.

• Σε περιπτώσεις εστιατορίων, προσπάθησε να παραγγείλεις ή μόνο ορεκτικά ή σαλάτα και κυρίως πιάτο. Στο τέλος απόφυγε ή μοιράσου το γλυκό.

• Σε περιπτώσεις μπουφέ, απόλαυσε αποκλειστικά τα αγαπημένα σου εδέσματα και μην βιαστείς να γεμίσεις πιάτο. Προσπάθησε να ξεκαθαρίσεις ποια είναι τα εορταστικά εδέσματα που σου αρέσουν περισσότερο και κατανάλωσε τα σε μικρότερες ποσότητες.

• Όταν τελειώσεις το γεύμα, μην καθίσεις στο τραπέζι για συζήτηση, προτίμησε το σαλόνι ή άλλο χώρο.

• Απόφυγε τα τηγανητά και φαγητά πλούσια σε βούτυρο και κρέμα γάλακτος, τα γλυκά με πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες) και προτίμησε ένα μελομακάρονο. Μην ξεχνάς πως η απόλαυση δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής. Είναι αποδεδειγμένο πως μπορείς να ικανοποιήσεις στο έπακρο το αισθησιακό σου κομμάτι, καταναλώνοντας μόνο 2-3 κουταλιές από το αγαπημένο σου γλυκό. Όσον αφορά τα γλυκά στο σπίτι (κουραμπιέδες και μελομακάρονα), βάλε στόχο το ένα γλυκό την ημέρα και μην βιαστείς να τα ψωνίσεις. Αν μπουν από αρχές Δεκεμβρίου στο σπίτι σας, αυξάνονται και οι πιθανότητες να πάρεις βάρος.

• Απόφυγε να συνοδεύεις το αλκοόλ με ξηρούς καρπούς.

• Ακολούθησε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής κατά την διάρκεια των εορτών και αν θέλεις, χαλάρωσε ανήμερα την Πρωτοχρονιά.

• Εκμεταλλεύσου τον ελεύθερο χρόνο και διατήρησε ένα ικανοποιητικό επίπεδο καθημερινής φυσικής δραστηριότητας. Μην ξεχνάς πως εκτός από τον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους και τα γνωστά οφέλη, επιπλέον βελτιώνει την διάθεση και μειώνει το στρες.

• Τέλος, μην ξεχνάς ότι αν φας λίγο (ή πολύ) παραπάνω μία μέρα, δεν χρειάζεται να συνεχίσεις να τρως υπερβολικά και τις επόμενες μέρες.

Ανασυγκροτήσου και επίστρεψε στις υγιεινές σου συνήθειες!

Ευχαριστούμε πολύ τον κλινικό διαιτολόγο- διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο.  Για περισσότερες λεπτομέρειες μπες στο https://nutribase.gr

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ