Brazil nuts: Τι να προσέξεις πριν τα βάλεις στη διατροφή σου

Βάζοντάς τους στην καθημερινότητά σου θα αποκομίσεις διάφορα οφέλη.

Τα βραζιλιάνικα φιστίκια (aka brazil nuts) είναι αναφίβολα ένα superfood που αξίζει να εντάξουμε στην διατροφή μας. Έχουν γίνει περιζήτητα τα τελευταία χρόνια και όχι αδίκως αφού είναι εξαιρετικά πλούσια σε σελήνιο (περιέχουν 68mg το καθένα), πρωτεΐνη και σχετικά χαμηλά σε λιπαρά.

Λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε σελήνιο έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας και συγκεκριμένα: ενισχύουν την καρδιακή λειτουργία, έχουν αντιοξειδωτική δράση, ενισχύουν τη γονιμότητα καθώς και την λειτουργία του εγκεφάλου.

Πώς να τα βάλεις στη διατροφή σου

Αυτόν τον ιδιαίτερο (και νόστιμο ξηρό καρπό) μπορούμε να τον καταναλώσουμε ως σνακ, μαζί με φρούτα ή μέσα στο αγαπημένο μας γιαούρτι. Ταιριάζει άψογα με γάλα και δημητριακά, μπορεί να προστεθεί σε σαλάτες ή vegan πιάτα με ρύζι-όσπρια κ.ά. Σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς καλό είναι να περιορίζουμε την κατανάλωση τους σε 1 έως 3 φιστίκια την ημέρα.

 

Τι να προσέξεις- Οι ανεπιθύμητες παρενέργειες

Όσο ωφέλιμα είναι άλλη τόσο προσοχή απαιτούν αφού στην περίπτωσή τους δεν ισχύει το ρητό «όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο». Η υπερβολική κατανάλωσή των brazil nuts μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες στην υγεία σου αφού το σελήνιο σε μεγάλη δόση προκαλεί τοξική αντίδραση. Σε περίπτωση μάλιστα πολύ μεγάλης κατανάλωσης μπορεί να προκληθούν: νεφρική και καρδιακή ανεπάρκεια, οξύ αναπνευστικό σύνδρομο, καρδιακή προσβολή, εμετός κ.ά.

Εαν πάλι προσπαθείς να χάσεις κιλά, κάνε κλικ σε αυτό το link για να δεις τους καλύτερους ξηρούς καρπούς που μπορείς να επιλέξεις.

Πηγή κεντρικής: @liberation_nuts

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ