7 διατροφικές συνήθειες που «σκοτώνουν» τον μεταβολισμό σου

12 SHARES

Μάθε ποιες είναι για να τις σταματήσεις το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να δεις θετικές αλλαγές στο σώμα σου.

Ο μεταβολισμός είναι το σύστημα εκείνο που μετατρέπει τις θερμίδες σε ενέργεια. Πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στον μεταβολισμό, συμπεριλαμβανομένης της κληρονομικότητας, του φύλου και της ηλικίας.

Η επιβράδυνση του μεταβολισμού οδηγεί σε συσσώρευση θερμίδων, οι οποίες μετατρέπονται σε λίπος και αργά ή γρήγορα οδηγούν στον εφιάλτη κάθε γυναίκας: την αύξηση βάρους.

jeremy bishop LkaGRQiic78 unsplash

Κεφάλαιο Μεταβολισμός: Τα πρακτικά κόλπα της ειδικού για να καις πιο πολύ

Τα κακά νέα είναι ότι υπάρχουν κάποιες συνήθειες που κάνεις ασυναίσθητα και προκαλούν την επιβράδυνση του μεταβολισμού σου. Τα καλά νέα, όμως, είναι ότι αν γνωρίζεις ποιες είναι αυτές, μπορείς πολύ εύκολα να τις αποφύγεις και να ενεργοποιήσεις και πάλι την καύση λίπους και την απώλεια βάρους.

Ακολουθώντας την παρακάτω λίστα που έχουμε φτιάξει για εσένα, θα μπορέσεις να βελτιώσεις τη διατροφή και τις καθημερινές σου συνήθειες και θα είσαι σε θέση να διατηρήσεις τον μεταβολισμό σου υπό έλεγχο, ενισχύοντάς τον μάλιστα.

Παραλείπεις το πρωινό γεύμα

Όλοι γνωρίζουμε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, αλλά με τις υποχρεώσεις που ξεκινούν από την ώρα που σηκώνεσαι από το κρεβάτι, πολλές φορές το παραλείπεις. Μπορεί να μην το θεωρείς σημαντικό θέμα, αλλά είναι κάτι που επηρεάζει πολύ το σώμα σου, άρα και τον μεταβολισμό σου. «Ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Πρέπει να σπάσετε τη μεταβολική νηστεία για να δώσετε στο σώμα σας μια ώθηση ενέργειας», υποστηρίζει η nutrition editor, Sidney Fry.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να αρπάξεις ένα muffin ή ένα donut με ζάχαρη καθώς φεύγεις από το σπίτι. «Η ζάχαρη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες θα κάνουν τον μεταβολισμό να ξανακολλήσει. Επιλέξτε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες και χαμηλά σε πρόσθετα σάκχαρα», λέει η Fry.

Καταναλώνεις πολλούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες είναι πολύ διαφορετικοί από τους υδατάνθρακες που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά. Γι' αυτό, καλό θα είναι να περιόρισεις όσο το δυνατόν περισσότερο το λευκό αλεύρι και τη ζάχαρη. «Αυτοί οι υδατάνθρακες χωνεύονται γρήγορα, που σημαίνει ότι το σώμα σας χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια για να τα διασπάσει. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες επιβραδύνουν την πέψη και κάνουν το σώμα σας να εργάζεται σκληρότερα για να διασπάσει τα θρεπτικά συστατικά», εξηγεί η Sidney Fry. 

Δεν τρως αρκετά

Μπορεί να ακούγεται παράλογο, αλλά χρειάζεσαι θερμίδες για να ενισχύσεις τον μεταβολισμό σου και να χάσεις βάρος. Το να μην τρως αρκετά είναι σχεδόν το ίδιο κακό για τον μεταβολισμό σου, με το να τρως πολύ. Εάν δεν τρως αρκετά, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται και αρχίζει να διασπά τους μύες που καίνε θερμίδες. Το σώμα σου χρειάζεται θερμίδες για να πάρει ενέργεια και αν δεν είναι αρκετές για να το τροφοδοτήσεις, ο μεταβολισμός σου δεν έχει άλλη επιλογή από το να σταματήσει. Για να καταπολεμήσεις αυτή την κακή συνήθεια, ξεκίνα να τρως μικρά και υγιεινά γεύματα όλη την ημέρα.

Ακολουθείς συνεχώς την ίδια ρουτίνα άσκησης

Προκειμένου να διατηρήσεις τον μεταβολισμό σου σταθερό, θα πρέπει να εντάξεις την άσκηση στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά σου. Ωστόσο, καλό θα είναι να βεβαιωθείς ότι δεν κάνεις κάθε φοράτις ίδιες ασκήσεις, όπως για παράδειγμα να τρέχεις στον διάδρομο με τον ίδιο ρυθμό ή να κάνεις καθίσματα. Προκειμένου να αποφύγεις την επιβράδυνση του μεταβολισμού σου, καλό θα είναι να βρεις διάφορες ασκήσεις που λειτουργούν για εσένα, αλλά περιλαμβάνουν μυϊκές, καρδιαγγειακές ασκήσεις και ενδυνάμωση, όχι μόνο για να κάψεις θερμίδες αλλά και για να διατηρήσεις τον μεταβολισμό σου σε σταθερά επίπεδα.

Στην παρακάτω photo gallery θα ανακαλύψεις τις υπόλοιπες κακές συνήθειες που επιβραδύνουν τον μεταβολισμό σου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Υπάρχει τελικά γρήγορος και αργός μεταβολισμός; Όλα τα tips για να τον ενεργοποιήσουμε

Μεταβολισμός & Άσκηση: Τι φταίει και δεν χάνεις ούτε γραμμάριο;

Αργός μεταβολισμός; 4 λόγοι που έχει... «κολλήσει» η ζυγαριά!

12 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ