Τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρουν τα παντζάρια στην υγεία - Ιδέες για να τα εντάξεις στη διατροφή σου

Ιωάννα Τζανή
Τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρουν τα παντζάρια στην υγεία - Ιδέες για να τα εντάξεις στη διατροφή σου

Αν δεν έτρωγες παντζάρια μέχρι σήμερα, καιρός να τους δώσεις μια ευκαιρία!

Το παντζάρι είναι ένα λαχανικό ρίζας, το οποίο είναι επίσης γνωστό ως τεύτλο ή κοκκινογούλι. Υπάρχουν διάφορα είδη παντζαριών που διακρίνονται από το χρώμα τους, όπως το σέσκουλο, μια φυλλώδης ποικιλία, και το ζαχαρότευτλο, του οποίου η ρίζα έχει υψηλή συγκέντρωση σε σάκχαρα.

Τα φύλλα και οι ρίζες των παντζαριών είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν τη βλάβη των κυττάρων και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

cv5

Θέλεις να είσαι παραγωγική στην δουλειά σου; Ξεκίνα να τρως αυτά τα 5 τρόφιμα

Επίσης, είναι ένα από τα λίγα λαχανικά που περιέχουν βεταλαΐνες, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που δίνει στα παντζάρια το ζωηρό τους χρώμα. Οι βεταλαΐνες μειώνουν τη φλεγμονή και μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από τον καρκίνο και άλλες ασθένειες.


https://www.instagram.com/p/CWLSI5iI3M_/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Οφέλη για την υγεία

Τα παντζάρια έχουν πολλές χρήσιμες φυτικές ενώσεις που μειώνουν τη φλεγμονή και προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες. Μερικά από τα άλλα οφέλη για την υγεία του παντζαριού περιλαμβάνουν:

  • Αύξηση Αντοχής

Το παντζάρι και ο χυμός του βοηθούν την καρδιά και τους πνεύμονες να λειτουργούν καλύτερα κατά τη διάρκεια της άσκησης. Το μονοξείδιο του αζώτου από τα παντζάρια αυξάνει τη ροή του αίματος στους μύες, γι' αυτό και πολλοί αθλητές τρώνε ή πίνουν χυμό από παντζάρια όταν ασκούνται για να βελτιώσουν την απόδοσή τους.


https://www.instagram.com/p/CWLekNdvHV4/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

  • Πρόληψη καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9) που βοηθά τα κύτταρα να αναπτυχθούν και να λειτουργήσουν. Το φυλλικό οξύ παίζει βασικό ρόλο στον έλεγχο της βλάβης στα αιμοφόρα αγγεία, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού.

  • Χαμηλή πίεση αίματος

Τα παντζάρια είναι φυσικά πλούσια σε νιτρικά άλατα, τα οποία μετατρέπονται σε μονοξείδιο του αζώτου στο σώμα. Αυτή η ένωση μειώνει την αρτηριακή πίεση προκαλώντας χαλάρωση και διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων.



  • Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και προωθούν την ανάπτυξη καλών βακτηρίων στο έντερο. Η ύπαρξη άφθονων υγιών βακτηρίων στο πεπτικό σύστημα βοηθά στην καταπολέμηση των ασθενειών και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι φυτικές ίνες βελτιώνουν, επίσης, την πέψη και μειώνουν τον κίνδυνο δυσκοιλιότητας.

  • Διατήρησης της υγείας

Τα θρεπτικά συστατικά του παντζαριού περιλαμβάνουν φυλλικό οξύ - μια βιταμίνη που βοηθά στη διατήρηση της υγείας των αιμοφόρων αγγείων - και κάλιο για την προστασία της καρδιάς.

Στην παρακάτω photo gallery έχουμε για εσένα υπέροχες ιδέες για φαγητά και σνακ που περιλαμβάνουν παντζάρι, τις συνταγές των οποίων μπορείς να βρεις στο akispetretzikis.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το homemade τσάι με 3 υλικά που θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς πιο εύκολα

Είσαι vegan; Αυτές είναι οι τροφές που θα σου χαρίσουν σίδηρο

10 από τα πιο υγιεινά τρόφιμα στον κόσμο - Eσύ ακόμη να τα εντάξεις στη διατροφή σου;

DPG Network