Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής: Τα food trends που θα κυριαρχήσουν το 2023

Πατούλια Κατερίνα
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής: Τα food trends που θα κυριαρχήσουν το 2023

Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται και φέτος στις 16 Οκτωβρίου με κεντρικό σύνθημα φέτος «Να μην μείνει κανένας πίσω».

Ο FAO (Οργανισμός τροφίμων και Γεωργίας τονίζει πως το 2022 μας βρίσκει με μια συνεχιζόμενη πανδημία, συγκρούσεις, ένα κλίμα που δεν θα σταματήσει να θερμαίνεται, αυξανόμενες τιμές και διεθνείς εντάσεις. Αυτό επηρεάζει την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια. Πρέπει να οικοδομήσουμε έναν βιώσιμο κόσμο όπου όλοι, παντού έχουν τακτική πρόσβαση σε αρκετά θρεπτικά τρόφιμα. Κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά το μήνυμα με κύριο στόχο για φέτος το food waste, την απίστευτη σπατάλη τροφίμων που γίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Mέσα σε αυτό το κλίμα, μια έρευνα του Bidfood της Βρετανίας, αποκάλυψε τα συγκεκριμένα food trends που θα κυριαρχήσουν παγκόσμια το 2023 και θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία των τροφίμων για την επόμενη πενταετία.

H υπεύθυνη μάρκετινγκ της εταιρίας, Catherine Hinchcliff τόνισε χαρακτηριστικά πως τα trends που έρχονται έχουν ως κυρίαρχο στοιχείο τη βιωσιμότητα.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε πώς οι τάσεις στα τρόφιμα και τα ποτά για το 2023 αγκαλιάζουν τη βιωσιμότητα, τον πειραματισμό γεύσης και ένα ταξίδι στο χρόνο, που με τη σειρά τους θα επιτρέψει στους σεφ να διασκεδάσουν ενώ φτιάχνουν τα μενού τους. Το φαγητό ειδικά έξω έχει γίνει μια πολυτέλεια, επομένως θα είναι σημαντικό για τους σεφ να εξετάσουν πώς μπορούν να εξελίξουν τα πιάτα τους και να τηρήσουν τις πιο προσεκτικές επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές τώρα.

Ανάμεσα στα food trends 2023 θα δούμε:



Την αγάπη για το ρετρό: Τροφές ανεπεξέργαστες που ίσως γευτήκαμε για πρώτη φορά όταν ήμασταν παιδιά, πιάτα που φέρνουν νοσταλγία, ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο με αρώματα και μπαχαρικά των παιδικών χρόνων.

Νέες κουζίνες στο προσκήνιο

Κουζίνες όπως η Κουβανέζικη θα κυριαρχήσουν αλλά και κουζίνες όπως εκείνη από τη Σρι Λάνκα με έμφαση στα μπαχαρικά όπως ο κουρκουμάς, το σκόρδο, η κανέλλα και η καρύδα αλλά και όλες οι Αφρικάνικες γεύσεις, ειδικά οι σούπες με βάση το ρύζι.

Συνειδητές επιλογές

Αυτή η τάση επικεντρώνεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές προσέχουν περισσότερο πού τρώνε και πίνουν έξω και τι παραγγέλνουν. Αν και αυτό δεν είναι καινούργιο για το 2023, η κρίση του κόστους ζωής, καθώς και η πανδημία, έχουν συμβάλει ως παράγοντες στο πώς σκέφτονται οι καταναλωτές για τα τρόφιμα και τα ποτά.

Η εξέλιξη της κλασικής pizza

Η πίτσα αλλάζει, δεν είναι πια γρήγορο φαγητό και προσφέρεται για δημιουργική και προσβάσιμη καινοτομία. Οι βάσεις χωρίς γλουτένη, οι γαρνιτούρες με βάση τα φυτά και οι επιλογές σε βάση από κουνουπίδι και άλλα λαχανικά ήρθαν για να μείνουν.

Τα δώρα της φύσης:

Αυτή η τάση δείχνει τον τρόπο με τον οποίο τα φρούτα, οι καρποί και τα βότανα επιστρέφουν δυναμικά στα πιάτα μας. Μην σου κάνει εντύπωση, αν στο παράθυρο της κουζίνας σου θα έχεις μέχρι το τέλος του 2023 γλαστράκια με τα αγαπημένα σου βότανα για να τα βάζεις απευθείας στα πιάτα του.