Ξεχνάς εύκολα; Αυτά τα hacks θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τη μνήμη σου

Ιωάννα Τζανή
Ξεχνάς εύκολα; Αυτά τα hacks θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τη μνήμη σου

Βελτίωσε τη μνήμη σου κάνοντας μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σου.

Η μνήμη μας είναι κάτι που επηρεάζεται από την πάροδο του χρόνο και πολλές φορές, μεγαλώνοντας, πετυχαίνομε τον εαυτό μας να ξεχνά διάφορα πράγματα.

Και αυτό το πρόβλημα που στην αρχή σου φαίνεται αμελητέο, μπορεί στην πορεία να επιδεινωθεί και να αναπτυχθούν νευροεκφυλιστικές ασθένειες.

HEALTH TRENDS 2022

Better life! 10 health trends που αξίζει να υιοθετήσεις το 2022

Οι νευροεκφυλιστικές παθήσεις εμφανίζονται συχνά στους ηλικιωμένους ανθρώπους και για αυτό ευθύνεται ο κακός ύπνος και η ανθυγιεινή διατροφή που ακολουθούσε κάποιος καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Η Erica Spiegelman, η οποία ειδικεύεται στην ευεξία, γνωρίζει πολλά πράγματα για το ανθρώπινο μυαλό: πώς αναπτύσσεται, πώς υποβαθμίζεται, πώς λειτουργεί και πώς μπορεί να διατηρήσει τη μνήμη σε καλά επίπεδα με την πάροδο του χρόνου.

Η ειδικός, λοιπόν, προτείνει να υιοθετήσουμε μερικά εύκολα hacks ώστε να βελτιώσουμε τη μνήμη μας και να αποφύγουμε τις ασθένειες που έχουν να κάνουν με αυτήν.

mnimi

Αντιοξειδωτικά

Η υγιεινή διατροφή είναι το κλειδί στη βελτίωση της μνήμης, και ειδικά τα φλαβοοειδή. Σύμφωνα με την ειδικό, «οι νευροπροστατευτικές δράσεις των διατροφικών φλαβονοειδών προστατεύουν τους νευρώνες από τραυματισμούς και με τη σειρά τους βοηθούν στη μνήμη και τη γνωστική λειτουργία. Τα μούρα, το κόκκινο λάχανο, τα σταφύλια, το τσάι, ο μαϊντανός, το λάχανο και τα κρεμμύδια είναι όλα εξαιρετικές πηγές».

Τα φλαβονοειδή δεν είναι από μόνα τους αντιοξειδωτικά, αλλά έχουν υψηλή αντιοξειδωτική δράση. Μπορούν επίσης να βρεθούν στο πράσινο τσάι, σε φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα και στο κόκκινο κρασί —με μέτρο, φυσικά, ενώ βοηθούν στη βασική κυτταρική λειτουργία, η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική σε ολόκληρο το σώμα μας και, όπως μπορεί κανείς να φανταστεί, στον εγκέφαλο.

Επαρκής και ποιοτικός ύπνος

Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη διατήρηση της μνήμης. Όταν κοιμόμαστε βαθιά, ο εγκέφαλός μας εργάζεται για να αποτοξινώσει όλα τα μεταβολικά απόβλητα που έχουμε συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ακριβώς όπως το λεμφικό σύστημα στο σώμα, ο εγκέφαλος έχει το δικό του λεμφικό σύστημα, που ονομάζεται γλυμφατικό σύστημα. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον επτά ώρες ύπνου ημερησίως για να κρατήσουμε τη μνήμη μας σε υψηλά επίπεδα.

Μίλα στον εαυτό σου

«Μίλα δυνατά», μας προτείνει η Erica Spiegelman, κάτι το οποίο οι περισσότερες από εμάς λατρεύουμε να κάνουμε. Το να μιλάμε δυνατά στον εαυτό μας βοηθάει στην ανάκληση της μνήμης, οπότε αν θέλεις να θυμηθείς ορισμένα πράγματα, δοκίμασε να τα διαβάσεις ή να τα επαναλάβεις δυνατά.

Η ανάγνωση πραγμάτων φωναχτά έχει τη δύναμη να δεσμεύσει αυτές τις λέξεις στη μακροπρόθεσμη μνήμη μας, γνωστό ως το φαινόμενο παραγωγής - η πράξη του να λέμε λέξεις και να ακούμε τη φωνή μας να τις λέει για τον πιο ευεργετικό αντίκτυπο στην μνήμη.



Γράψε αυτά που θέλεις να θυμάσαι

Παρόμοια με το να μιλάς φωναχτά, «η καταγραφή πληροφοριών με δικά σου λόγια βοηθά τον εγκέφαλο να θυμάται έννοιες», μας λέει η Spiegelman. Αυτό δεν είναι εξαιρετικό μόνο για τη δουλειά σου, αλλά και για να θυμάσαι συνταγές, σκέψεις και υποχρεώσεις.

Μελέτες δείχνουν ότι για κάτι σημαντικό που πραγματικά δε θέλουμε να ξεχάσουμε, η επανειλημμένη γραφή του έχει τεράστιο αντίκτυπο στην ικανότητα του εγκεφάλου μας να διατηρεί πληροφορίες. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάμπτουμε συνεχώς τους μυς της μνήμης μας και να τη διατηρούμε πλήρως λειτουργική.

Φτιάξε τα δικά σου ακρωνύμια

Αν και αυτό μπορεί να σου φανεί ανόητο, η Erica Spiegelman είναι μεγάλη fan! «Ανάπτυξε ένα αρκτικόλεξο. Αυτό θα βοηθήσει τον εγκέφαλό σου να θυμάται περίπλοκες έννοιες. Μπορείς, επίσης, να θυμάσαι περισσότερες λέξεις με αυτόν τον τρόπο», συμβουλεύει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο λόγος που «κοκκινίζουν» τα μάγουλά μας στο κρύο

Θέλεις ένα άμεσο boost για το ανοσοποιητικό σου; 3 μυστικά για να το πετύχεις

DPG Network