Κοιμάσαι καλύτερα και έχεις λιγότερo στρες; Σίγουρα απέχεις από τα social media

Κοιμάσαι καλύτερα και έχεις λιγότερo στρες; Σίγουρα απέχεις από τα social media

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι όσο περισσότερο χρόνο περνάμε «σκρολάροντας» στο Facebook και στο Instagram, τόσο πιο πιθανό είναι να νιώθουμε απογοήτευση, άγχος και ανασφάλεια.

Η παρουσία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινή μας ζωή μπορεί να είναι ευλογία και κατάρα την ίδια στιγμή. Από τη μία πλευρά, ενισχύει την αίσθηση της σύνδεσης με τον έξω κόσμο (ειδικά στην καραντίνα, το είχαμε τόσο πολύ ανάγκη) ωστόσο, από την άλλη πλευρά, μπορεί να προκαλέσει αισθήματα ανασφάλειας.

Σύμφωνα με το Statista, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει αυξηθεί σημαντικά με τα χρόνια. Σε σύγκριση με μόλις το 10% του πληθυσμού που ανέφερε χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης το 2008, ένα τεράστιο 82% του πληθυσμού αναφέρει τώρα ότι έχει τουλάχιστον ένα προφίλ κοινωνικής δικτύωσης από το 2021. Οι περισσότερες ανησυχίες σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αφορούν τις επιπτώσεις τους στην ψυχική μας υγεία.

Η Kendall Jenner κρατά ημερολόγιο για να αποβάλλει το άγχος- Δοκίμασε κι εσύ το απόλυτο αγχολυτικό

Μια μελέτη του 2013 διαπίστωσε ότι όσο περισσότερο χρόνο περνούσαν οι νέοι σκρολάροντας στο Facebook, τόσο πιο πιθανό ήταν να αναφέρουν αισθήματα απογοήτευσης, άγχους και ανασφάλειας. Η επιστήμη αποδεικνύει ότι ορισμένες από αυτές τις ανησυχίες για την ψυχική μας υγεία μπορεί να συνδέονται με δομικές αλλαγές που συμβαίνουν μέσα στον εγκέφαλό μας λόγω της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Και ερχόμαστε στο μεγάλο ερώτημα: Τι συμβαίνει μέσα στον εγκέφαλό μας όταν εγκαταλείπουμε τα social media και πώς αυτό επηρεάζει την ψυχική μας υγεία;



Μειώνεται η παραγωγή ορμονών που σχετίζονται με το στρες

Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Ό,τι καλύτερο διάβασες σήμερα! Η διακοπή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει βρεθεί ότι προσφέρει οφέλη για την υγεία. Μερικοί άνθρωποι, ωστόσο, μπορεί πρώτα να αισθάνονται άσχημα πριν νιώσουν καλύτερα. Οι ειδικοί στο The Healthy περιγράφουν το αρχικό στρες ή το άγχος που συνοδεύει τον καθαρισμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως «νευρολογική απόσυρση». Ο ιδρυτής του Κέντρου για τον Εθισμό στο Διαδίκτυο και την Τεχνολογία, Ντέιβιντ Γκρίνφιλντ, εξηγεί ότι «εάν χρησιμοποιείτε εθιστικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως μερικοί άνθρωποι, έχετε αυξημένα επίπεδα ντοπαμίνης, οπότε όταν σταματήσετε να το κάνετε αυτό, υπάρχει κάποια μείωση». Σύμφωνα με το The Healthy, η ανάγκη να είσαι συνεχώς συνδεδεμένη μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή ορμονών του στρες στον εγκέφαλο, που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη μνήμη και να αυξήσει τον κίνδυνο κατάθλιψης. Η εγκατάλειψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μειώνει αυτόν τον κίνδυνο, επιτρέποντας έτσι περισσότερα συναισθήματα εστίασης και ηρεμίας.

social medao apoxi4

Μπορεί να σε κάνει να κοιμάσαι περισσότερο και καλύτερα

Για να λειτουργήσει ο εγκέφαλος όπως θα έπρεπε, χρειάζεται επαρκής ύπνος. Μια μελέτη του 2018 ανακάλυψε ότι η αφοσίωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκανε τους χρήστες να κοιμούνται λιγότερες ώρες τη νύχτα αλλά και να ξυπνούν κατά τη διαρκειά της. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει τη γνωστική λειτουργία κατά τη διάρκεια της ημέρας με πολλούς τρόπους, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων στην απόδοση.

Τι σημαίνει αυτό; Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι η διακοπή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να έχει μείωση στην απόδοση σπουδαστών. Η έρευνα διεξήχθη σε φοιτητές που μελετούσαν θέματα σχετικά με την επιστήμη ή τις επιχειρήσεις. Κατά μέσο όρο, αυτοί οι μαθητές περνούσαν δύο ώρες την ημέρα χρησιμοποιώντας το Facebook. Αποδείχθηκε ότι οι μαθητές που περνούσαν 3 ώρες την ημέρα στο Facebook —μόλις μία ώρα περισσότερο πάνω από τον μέσο όρο— παρουσίασαν μείωση 10% στους βαθμούς των εξετάσεων.

Εσύ τι θ΄αποφασίσεις; Θέλεις να κοιμηθείς απόψε καλύτερα; Αν ναι, άσε το κινητό σου στην άκρη! Τόσο απλά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

5 κρυφές δυνατότητες του Youtube που αγνοείς μέχρι σήμερα

4 τρόποι για να αποτοξινωθείς από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

DPG Network