Αυτό είναι το απόλυτο πρωινό για να έχεις υγιή καρδιά σύμφωνα με τους καρδιολόγους

Αυτό είναι το απόλυτο πρωινό για να έχεις υγιή καρδιά σύμφωνα με τους καρδιολόγους

Τι να τρως το πρωί για να έχεις όχι μόνο ενέργεια αλλά και ... καλή καρδιά!

Για να λειτουργεί σωστά το σώμα μας, χρειαζόμαστε οπωσδήποτε μια υγιή καρδιά. Μεταξύ των πολλών άλλων ρόλων της, η καρδιά είναι ένα όργανο που ευθύνεται για τη σωστή κυκλοφορία και άντληση του αίματος, του οξυγόνου και των θρεπτικών συστατικών σε διάφορα μέρη του σώματος.

Ως εκ τούτου ό,τι τρώμε μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο λειτουργίας της καρδιάς μας, επομένως είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε τακτικά και ποιες πρέπει να αποφεύγουμε. Στην πραγματικότητα, όταν πρόκειται για το πρωινό, υπάρχει ένα στοιχείο που είναι πραγματικά πολύ ωφέλιμο για την υγεία της καρδιάς μας.

Πλένε πιάτα και φύτευε λαχανικά- Το αγαπά η καρδιά σου

Το μυστικό για την καρδιά σου μπορεί να το έχεις ήδη στην κουζίνα σου

Οι καρδιολόγοι Dr. Sabah Siddiqui, MD και Dr Nicole Harkin, MD, κάνουν λόγο για το

Τρώγοντας βρώμη μπορείς να βοηθήσεις σημαντικά στην υγεία της καρδιάς σου λέει η Dr. Harkin: «Το αγαπημένο μου πρωινό που προτείνω συνέχεια στους ασθενείς μου είναι η βρώμη». Προτείνει, όταν επιλέγεις βρώμη, να προτιμάς βρώμη σε δημητριακά ολικής αλέσεως που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Σύμφωνα με τη Dr. Harkin «Οι φυτικές ίνες είναι ένας τύπος υδατάνθρακα που το σώμα μας δεν διασπά και έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη χοληστερόλη, ρυθμίζουν τη γλυκόζη στο αίμα και βοηθούν στην απώλεια βάρους. Συνδέεται επίσης με χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιακές παθήσεις». Η Dr. Harkin λέει επίσης:

«Μου αρέσει να τρώω συνδυαστικά με μια μπανάνα για φυσική γλυκύτητα, μια πινελιά εκχυλίσματος βανίλιας και κανέλας για γεύση και αλεσμένους λιναρόσπορους για επιπλέον φυτικές ίνες. Το προσθέτω επίσης με βούτυρο ξηρών καρπών, μερικά μούρα και γάλα σόγιας για λίγη φυτική πρωτεΐνη και υγιή λίπη».

proino.jpg

Η Δρ. Siddiqui υποστηρίζει αυτή την άποψη λέγοντας: «Το πλιγούρι βρώμης είναι μια εξαιρετική πηγή διαλυτών φυτικών ινών που μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα κακής χοληστερόλης (LDL) που συνδέονται με καρδιαγγειακές παθήσεις. Επιπλέον, το μη επεξεργασμένο πλιγούρι βρώμης δεν περιέχει πρόσθετα σάκχαρα. Η πλήρης βρώμη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Ε, η οποία είναι γνωστή για τα οφέλη της που προστατεύουν την καρδιά».

Άλλες τροφές για πρωινό που συνιστά η Dr. Siddiqui περιλαμβάνουν πρωτεΐνες όπως το αυγό ή το αβοκάντο. Διευκρινίζει, «Μια προειδοποίηση με τα αυγά: Επιμείνετε στα ασπράδια αυγών, τα οποία είναι μια υγιεινή πηγή διατροφής και μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης». Επιπλέον, «το αβοκάντο θεωρείται επίσης καλό για την καρδιά, καθώς είναι γεμάτο από διαιτητικές ίνες, θρεπτικά συστατικά και λίπη που βοηθούν στη μείωση των επιπέδων LDL «κακής» χοληστερόλης, ενώ διατηρούν τα επίπεδα της HDL «καλής» χοληστερόλης», εξηγεί εκείνη.

igino_proino.jpg

Τι πρέπει να γνωρίζεις για την απώλεια βάρους και την κατανάλωση πρωινού

«Ενώ οι μελέτες είναι κάπως ασυνεπείς όσον αφορά το πρωινό και την απώλεια βάρους, γενικά φαίνεται ότι η προσπάθεια στο να έχετε περισσότερες θερμίδες στο πρώτο μισό της ημέρας (σε αντίθεση με όλες αργότερα μέσα στην ημέρα), μπορεί να είναι ευεργετική», αναφέρει η Dr. Harkin. «Ανεξάρτητα όμως από την ώρα που είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας, καλό είναι να περιέχει πολλές φυτικές ίνες ή/και πρωτεΐνη». Η Δρ Siddiqui συμβουλεύει: «Ελέγξτε τα μεγέθη των μερίδων σας. Τρώτε τροφές που έχουν λιγότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και υδατάνθρακες. Εστιάστε σε τρόφιμα όπως φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικά. Μείνετε μακριά από επεξεργασμένα τρόφιμα, τηγανητά και λιπαρά τρόφιμα. Αυτό θα σας βοηθήσει να παραμείνετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μακροπρόθεσμα να μειώσετε τα σνακ και την αύξηση του βάρους», αναφέρει η καρδιολόγος.

Συμβουλές για μια υγιή καρδιά

Η Δρ Siddiquin προειδοποιεί: «Προσπαθήστε να γυμναστείτε, να κάνετε οποιοδήποτε είδος αερόβιας άσκησης, να περπατήσετε γρήγορα για 30 λεπτά 4-5 φορές την εβδομάδα για να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου». Η Dr. Harkin εξηγεί επίσης ότι «η καρδιοπάθεια είναι η νούμερο ένα αιτία θανάτου για τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο». Και συνεχίζει: «Είναι τόσο σημαντικό να δημιουργήσουμε υγιεινές συνήθειες τώρα για να αποτρέψουμε τις καρδιακές παθήσεις, αντί να τις θεραπεύουμε αργότερα με χάπια. Αυτό σημαίνει να αυξήσετε τα φρούτα και τα λαχανικά, να βάλετε τα φασόλια και τις φακές για κρέας όταν μπορείτε στη διατροφή σας, να κάνετε τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα και να καταπολεμήσετε το άγχος με διαλογισμό ή γιόγκα».

DPG Network