Τι είναι η F factor διατροφή, και πόσο ασφαλής είναι;

Τι είναι η F factor διατροφή, και πόσο ασφαλής είναι;

Μια καινούργια διατροφή μόλις βγήκε στην επιφάνεια

Νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι, η influencer Emily Gellis Lande άρχισε μέσα από το Instagram της να επισημαίνει την προσοχή στους πιθανούς κινδύνους μιας συγκεκριμένης δίαιτας, δημοφιλής μεταξύ των influencer και των διασημοτήτων: την F-Factor Diet.

Η Gellis Lande, μέσω των ιστοριών της στο Instagram, άρχισε να μοιράζεται τα παράπονα από ανώνυμες γυναίκες, οι οποίες είχαν κακές εμπειρίες στη δίαιτα F-Factor, ειδικά μετά την κατανάλωση επώνυμων προϊόντων σε μπάρες και συμπληρώματα. Αν και η Gellis Lande δεν είχε κάνει ποτέ τη δίαιτα, οι ιστορίες που μοιράστηκε από ανώνυμες γυναίκες ανέφεραν παρενέργειες που περιελάμβαναν τριχόπτωση, αμηνόρροια, εξανθήματα, απώλεια περιόδου, διαταραγμένες διατροφικές συνήθειες και δυσφορία του γαστρεντερικού συστήματος.

Τελικά, μέσω των The New York Times, η δημιουργός του F-Factor, Tanya Zuckerbrot, RD, αρνήθηκε σθεναρά αυτές τις κατηγορίες - και η εφημερίδα ανέφερε ακόμη και ότι ορισμένες από τις πιο ακραίες αξιώσεις μπορεί να έχουν κατασκευαστεί. Όμως, οι ειδικοί διατροφής είχαν από καιρό σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη διατροφή και πόσο περιοριστική είναι. Τι είναι όμως η διατροφή F factor;

Η διατροφή F-Factor δεν είναι καινούργια: η Zuckerbrot, η οποία έχει εργαστεί με υψηλού προφίλ πελάτες όπως η Megyn Kelly και η Katie Couric, και είναι η επίσημη διαιτολόγος του Miss Universe Organisation, σύμφωνα με τους Times, δημοσίευσε το βιβλίο της, The F-factor Diet : Ανακαλύψτε το μυστικό για μόνιμη απώλεια βάρους, το 2006. Η δίαιτα F-Factor, με την ευρύτερη έννοια, είναι μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες για άνδρες και γυναίκες (το «F» σημαίνει φυτικές ίνες, σύμφωνα με τον ιστότοπο της δίαιτας). Ο συλλογισμός εδώ είναι ότι «οι ίνες έχουν μηδενικές θερμίδες - έτσι μπορείτε να χορτάσεις, χωρίς να φουσκώσεις».

Μια γρήγορη υπενθύμιση για το τι είναι οι φυτικές ίνες: «Υπάρχουν δύο τύποι ινών», λέει η Shana Minei Spence, MS, RDN, διαιτολόγος με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Υπάρχουν διαλυτές ίνες, [που] διαλύονται στο νερό για να σχηματίσουν ένα υλικό που μοιάζει με τζελ και λέγεται ότι βοηθούν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και γλυκόζης στο αίμα». Οι διαλυτές ίνες απαντώνται σε βρώμη, μπιζέλια, φασόλια, μήλα, εσπεριδοειδή, καρότα, κριθάρι και ψύλλιο. Στη συνέχεια, υπάρχει αδιάλυτη ίνα, η οποία προάγει τις κινήσεις του εντέρου και μπορεί να αυξήσει τα κόπρανά σου, λέει η διαιτολόγος. Είναι υπέροχες για δυσκοιλιότητα ή ακανόνιστο μεταβολισμό και μπορεί να βρεθεί σε αλεύρι ολικής αλέσεως, πίτουρο σίτου, ξηρούς καρπούς, φασόλια και ινώδη λαχανικά. Δεδομένου ότι το πεπτικό σου σύστημα δεν μπορεί να διαλύσει τις ίνες σε ενέργεια, σε βοηθά επίσης να αισθανθείς γεμάτη.

Η δίαιτα F-Factor ενθαρρύνει τους fans να παρακολουθούν τις ίνες και τους καθαρούς υδατάνθρακες, αλλά έχει επίσης συστάσεις για επιπλέον γραμμάρια λιπών που μπορείς να έχεις κάθε μέρα, καθώς και γραμμάρια πρωτεΐνης που πρέπει να έχεις σε κάθε γεύμα, καθώς και ένα σνακ. Αυτό ισοδυναμεί περίπου με 90-126 γραμμάρια άπαχης πρωτεΐνης την ημέρα για τις γυναίκες, - που είναι σημαντικά πάνω από την ποσότητα που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ο οποίος προτείνει 0,8 γραμμάρια ανά χιλιόγραμμο σωματικού βάρους (για μια γυναίκα 68 κιλών, αυτό είναι 55 γραμμάρια την ημέρα).



Photo credits: f_factor

DPG Network