10 superfoods που πρέπει να έχεις πάντα στο ντουλάπι της κουζίνας σου (και πού κάνουν καλό)

10 superfoods που πρέπει να έχεις πάντα στο ντουλάπι της κουζίνας σου (και πού κάνουν καλό)

Τα έχεις όλα στο ντουλάπι σου αλλά πόσα ξέρεις από αυτά ότι αποτελούν υπερτροφή;

Τα ντουλάπια που αποθηκεύουμε τα τρόφιμα είναι γεμάτα με υλικά που σίγουρα βοηθούν στη νοστιμιά κάθε φαγητού μας. Πόσα όμως από αυτά τα συστατικά γνωρίζεις πως αποτελούν υπερτροφές και πρέπει σίγουρα να έχεις στην κουζίνα σου;

Στην τροφοθήκη αποθηκεύουμε βασικά είδη μαγειρικής και άλλα αγαπημένα οικιακά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, κονσέρβες, σούπες και δημητριακά. Αυτό το ντουλάπι όμως μπορεί να είναι ένα «καταφύγιο» για μια πληθώρα νόστιμων superfoods.

Με τον όρο «υπερτροφές» αναφερόμαστε σε ιδιαίτερα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα που παρέχουν αμέτρητα σημαντικά οφέλη για την υγεία. Παραδείγματα αυτών των υγιών superstars food περιλαμβάνουν τα φρούτα όπως τα μούρα και το αβοκάντο και λαχανικά όπως το λάχανο και το σπανάκι. Σε αντίθεση με τα φρέσκα προϊόντα, οι υπερτροφές που μπορείς να διατηρήσεις στο ντουλάπι σου δεν χρειάζονται ψυγείο. Στην πραγματικότητα, πολλά από αυτά μπορούν να παραμείνουν φρέσκα στο ντουλάπι σου για μήνες (ή και χρόνια).

Αυτά είναι τα 11 superfoods που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σου!

Και δεδομένου ότι αυτά τα τρόφιμα είναι τόσο διαφορετικά και εύκολα στην αποθήκευση, είναι επίσης απίστευτα εύκολο να μαγειρευτούν.

1. Σπόροι Chia

Οι σπόροι chia μπορούν να διαρκέσουν για δύο έως τέσσερα χρόνια στο ντουλάπι σου, γεγονός που καθιστά την αποθήκευση αυτών των θρεπτικών μπουκιών μια πραγματικά απίθανη ιδέα. Εκτός από εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών και μετάλλων, οι σπόροι chia είναι επίσης πλούσιοι σε φυτικές ίνες και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Πασπάλισε λίγους σπόρους chia στο πρωινό σου με πλιγούρι βρώμης ή smoothie ή δοκίμασε να φτιάξεις τη δική σου πουτίγκα από chia.



2. Πράσινο τσάι

Αυτό το καταπράσινο τσάι είναι βασικό προϊόν στην Ασία εδώ και αιώνες. Το πράσινο τσάι μπορεί να υπερηφανεύεται για τις εντυπωσιακά αντιφλεγμονώδεις και ενισχυτικές ιδιότητες που παρέχει στο ανοσοποιητικό μας και, σύμφωνα με πολλές μελέτες, μπορεί να προστατεύει τον εγκέφαλο από τη γήρανση. Ένα φακελάκια πράσινου τσαγιού στο ντουλάπι σου μπορεί να κάνει θαύματα. Πιες το ως τσάι και θα απολαύσεις την έντονη γεύση και τα οφέλη του!


3.Φιστίκια Αιγίνης

Αυτοί οι υγιεινοί πράσινοι ξηροί καρποί μπορούν να διαρκέσουν έως και έξι μήνες σε θερμοκρασία δωματίου και είναι καλύτερο να φυλάσσονται σε δροσερό, σκοτεινό μέρος, όπως ένα ντουλάπι. Από άποψη της υγείας μας τα φιστίκια είναι γεμάτα με φυτικές ίνες, κάλιο και υγιή ακόρεστα λίπη. Λόγω του εντυπωσιακού διατροφικού τους προφίλ, τα φιστίκια μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής στο σώμα και, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition, μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητές ανάπτυξης καρδιαγγειακής νόσου. Απόλαυσε φιστίκια σκέτο ή ενσωματωμένα με πράσινο ριζότο με πέστο φιστικιού ή (ακόμα καλύτερα) τι θα έλεγες να δοκιμάσεις να φτιάξεις μια πουτίγκα φιστικιού;

4. Βουτυρο Αμυγδαλου

Το βούτυρο αμυγδάλου είναι ένα από τα πιο υγιεινά βούτυρα ξηρών καρπών που μπορείς να αγοράσεις και είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, βιταμίνης Ε και μαγνησίου. Ένα βάζο με βούτυρο αμυγδάλου θα παραμείνει μια καλή λύση στο ντουλάπι σου για τουλάχιστον πέντε μήνες. Πρόσθεσε περισσότερο βούτυρο αμυγδάλου στη διατροφή σου.

5. Κινόα

superfoods2

Η κινόα είναι ένα αρχαίο σιτάρι και μπορεί να διατηρηθεί στο ντουλάπι σου για περίπου ένα χρόνο. Παρόμοια με το farro, η κινόα είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης. Επιπλέον, περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα και είναι φυσικά χωρίς γλουτένη.

6. Φακές

Οι φακές και άλλα όσπρια, όπως τα φασόλια και τα μπιζέλια, είναι βασικά προϊόντα που πρέπει να έχεις στην τροφοθήκη σου. Παρέχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών και χορταστική πρωτεΐνη και είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή βιταμινών Β, οι οποίες βοηθούν στη σωστή λειτουργία των κυττάρων του σώματος.

7. Σκόρδο

Το σκόρδο εκτός από το ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και δίνει ώθηση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, είναι επίσης γεμάτο με αντιοξειδωτικά.


8. Ελαιόλαδο

ladi

Στην Ελλάδα είμαστε τυχεροί που έχουμε αυτό το μαγικό συστατικό στο ντουλάπι μας σε αφθονία. Το ελαιόλαδο εκτός από την τρομερή ευελιξία σε φαγητά που μπορεί να έχει στην κουζίνα, αποτελεί μια εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των φλεγμονών. Παρέχει επίσης μια εντυπωσιακή ποσότητα βιταμινών Ε και Κ και αν αποθηκεύεται σε δροσερό, σκοτεινό μέρος, όπως ένα ντουλάπι, θα διαρκέσει για αρκετούς μήνες.

9. Κουρκουμάς

Είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, και επίσης βοηθά στην καταπολέμηση της φλεγμονής. Ο κουρκουμάς μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας, στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ και του καρκίνου και στην ανακούφιση των εντερικών προβλημάτων όπως η πέψη και η καούρα. Είτε το αποθηκεύσετε στο ντουλάπι είτε στα μπαχαρικά σου, θα παραμείνει φρέσκο ​​για αρκετά χρόνια.


10. Γλυκοπατάτες

Ναι, αυτά τα ζωηρά λαχανικά με ρίζα μπορούν να μετατραπούν σε μια συγκλονιστικά καλή πίτα, αλλά έχουν κάτι περισσότερο από αυτό. Στην πραγματικότητα, οι γλυκοπατάτες παρέχουν άφθονη βιταμίνη Α και είναι γεμάτες με υγιεινό για την καρδιά κάλιο και φυτικές ίνες. Ακόμη και η περιεκτικότητά τους σε υδατάνθρακες αξίζει να αναφερθεί, επειδή αποτελούνται από σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν και είναι πολύ πιο υγιεινοί από τους εξευγενισμένους ομολόγους τους. Ενώ μπορείτε να αγοράσετε κατεψυγμένα κομμάτια γλυκοπατάτας για να τα διατηρήσετε στην κατάψυξη, οι ολόκληρες γλυκοπατάτες θα διαρκέσουν στο ντουλάπι σας για περίπου ένα μήνα. Δοκιμάστε αυτές τις γλυκοπατάτες γεμιστές με κολοκυθάκια και μαύρα φασόλια, οι οποίες είναι κυριολεκτικά γεμάτες με υγιεινά συστατικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Tags
DPG Network