Make up artist σε γνωστές τηλεοπτικές σειρές έχει σπουδάσει ερευνητική ιατρική και έχει PhD

Μαρία Ροδίτη
Make up artist σε γνωστές τηλεοπτικές σειρές έχει σπουδάσει ερευνητική ιατρική και έχει PhD

Η Διονυσία Κωνσταντίνου, που έχει συνεργαστεί με τον «Σασμό» και τις «Άγριες Μέλισσες», μιλά στο Queen.gr για τις απαιτήσεις και τις δυσκολίες της δουλειάς της, για τα spoilers και τη συναναστροφή της με τους ηθοποιούς, ενώ αποκαλύπτει και πώς δημιούργησε το μακιγιάζ του Τζόκερ στον Γιάννη Στάνκογλου.

Δύο από τις πιο δημοφιλείς σειρές της σεζόν είναι αναμφισβήτητα ο Σασμός και οι Άγριες Μέλισσες, οι οποίες και μονοπωλούν το ενδιαφέρον του κοινού. Τα «συστατικά» της επιτυχίας τους είναι πολλά: το σενάριο, οι τοποθεσίες των γυρισμάτων, το υπέροχο καστ, το styling των ηθοποιών και φυσικά το μακιγιάζ. Ειδικά στις Άγριες Μέλισσες, οι απαιτήσεις εδώ και 3 τηλεοπτικές σεζόν υπήρξαν ιδιαίτερες, για αυτό η επικεφαλής του μακιγιάζ Άσπα Κωνσταντοπούλου και η Εύα Χάλου, έχουν κάνει μικρά θαύματα με τους τηλεοπτικούς μας ήρωες και τις τόσες αλλαγές που έχουν υποστεί ανάλογα με τις συνθήκες του ρόλου τους.

Η make up artist Διονυσία Κωνσταντίνου, είχε συμμετοχή και στις δύο σειρές με εξειδίκευση στα εξωτερικά γυρίσματα. Τα οποία έχουν τα μυστικά τους.

Η καριέρα της δεν ξεκίνησε από τηλεοπτικές σειρές, αλλά από εκπομπές, συνέχισε στο θέατρο και μετά ήρθαν στον δρόμο της τα σίριαλ. Η πρώτη της συνεργασία στο θέατρο ήταν με τον Αιμίλιο Χειλάκη, τον οποίο και συνάντησε ξανά στις «Άγριες Μέλισσες», ενώ έχει δουλέψει παλαιότερα και με τη Μαρία Πρωτόπαππα, την οποία βρήκε τώρα στον «Σασμό».

Σασμός: Πώς θα ζήσει ο Μαθιός χωρίς την Βασιλική; Η μεγάλη απόφαση που παίρνει για τον γιο του

Για όλα αυτά, για τις δυσκολίες που έχει η δουλειά της make up artist σε ένα σίριαλ, για τα γυρίσματα του Σασμού στα Γιάννενα και τα ευτράπελα που έζησε εκεί μαζί με τους ηθοποιούς μιλά στο Queen.gr η Διονυσία Κωνσταντίνου. Τι λέει για τα spoilers που της ζητούν οι φίλοι της και πώς «μεταμόρφωσε» σε Τζόκερ τον Γιάννη Στάνκογλου;

sasmos_dionysia_kwnstantinou.jpgΗ make up artist, Διονυσία Κωνσταντίνου

Έχεις ασχοληθεί με το επαγγελματικό μακιγιάζ στο θέατρο και την τηλεόραση. Πώς ξεκίνησες και ποια ήταν η πρώτη σου δουλειά;

Πριν ασχοληθώ με το μακιγιάζ σπούδασα ερευνητική ιατρική, έκανα διδακτορικό και δούλεψα σε εργαστήριο ιολογίας νοσοκομείου. Από το 2010 δουλεύω ως make up artist, αλλά είμαι και ερευνήτρια πάνω στο μακιγιάζ. Η πρώτη δουλειά μου ήταν στη μαγειρική εκπομπή «Στην κουζίνα με τον Άρη» του Άρη Τσανακλίδη κι έπειτα, δούλεψα ως βοηθός μακιγιέζ σε βραδιές εκλογών στα δελτία ειδήσεων του MEGA, μετά στο θέατρο και σε τηλεοπτικές σειρές. Πάντα, βέβαια, με ιντρίγκαρε το θέατρο. Είναι πιο δημιουργικό.

«Οφείλω να διαβάζω σενάρια για να μπορώ να προτείνω μακιγιάζ»

https://www.instagram.com/p/CcODuOZLnfj

Ποια στοιχεία λαμβάνεις υπόψη σου ως make up artist για να συμβάλεις κι εσύ στην καλύτερη απόδοση ενός ρόλου;

Ο σχεδιασμός του μακιγιάζ στα σίριαλ γίνεται στην αρχή, στα fitting. Γίνονται δοκιμαστικά με τους ηθοποιούς και σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη, τον ενδυματολόγο, τον φωτιστή και τον σκηνογράφο, καταλήγουμε στο μακιγιάζ. Ναι μεν ο σκηνοθέτης θα μου υποδείξει τι αποτέλεσμα θέλει όσον αφορά το συναίσθημα του ήρωα, αλλά και εγώ οφείλω να διαβάζω σενάρια για να μπορώ να προτείνω μακιγιάζ που ν’ ανταποκρίνεται στον ρόλο.

Ας πάμε στον Σασμό. Ήσουν στο team που βρέθηκε για γυρίσματα στα Γιάννενα, μια περιοχή με ιδιαίτερο τοπίο, με ομίχλη και βροχή. Πόσο δύσκολο είναι δουλέψεις κάτω από τέτοιες συνθήκες;

Απαιτείται καλή φυσική κατάσταση για να αντέξεις σε τέτοιες συνθήκες. Για να καταλάβεις, έπρεπε να περπατώ κουβαλώντας όλα τα σύνεργα της δουλειάς, που έχουν βάρος. Έπρεπε να είμαι ετοιμοπόλεμη, για οτιδήποτε μου ζητούσαν ώστε να μπω στο set και σε χρόνο dt να το κάνω. Μπορεί να κρατούσα ομπρέλα και να έβαφα παράλληλα. Το εξωτερικό γύρισμα είναι πάντα πιο δύσκολο από το studio. Έχεις να αντιμετωπίσεις τις καιρικές συνθήκες, όπως τον αέρα που μπορεί να φέρει ένα σκουπιδάκι στο μάτι του ηθοποιού, να κλαίει και να μην μπορεί να κάνει τη σκηνή. Εγώ θα πρέπει να έχω μέχρι και τον ορό που θα τον συνεφέρει για να μπει γρήγορα στο set.

Θυμάσαι κάποιο χαρακτηριστικό ευτράπελο που να είχε γίνει στα γυρίσματα του Σασμού;

Το πιο ωραίο που συνέβη ήταν στα γυρίσματα στη Λίμνη των Ιωαννίνων. Ήταν η μέρα απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, η πόλη ήταν σε αργία, είχε μαζευτεί κόσμος και παιδάκια και παρακολουθούσαν τα γυρίσματα. Είχαν μπει οι απαραίτητες κορδέλες για να μην περνά κόσμος μέσα στο set, οπότε κάποια στιγμή ξεφεύγει ένα παιδάκι πολύ ενθουσιασμένο, πλησιάζει τη Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη και της λέει: «Σας αγαπώ πολύ, σας βλέπω στην τηλεόραση, είστε καταπληκτική και θέλω να βγάλουμε μια φωτογραφία». Φυσικά, η φωτογραφία βγήκε και γελάσαμε όλοι με τον αυθορμητισμό του παιδιού.

Μου έλεγαν: «έλα, δώσε spoiler» ή με ρωτούσαν: «είναι έγκυος η Αργυρώ;»

https://www.instagram.com/p/CcSq2UMMlPp

Βρισκόσουν στα Γιάννενα όσο εκτυλισσόταν το ειδύλλιο του Σταύρου με την Αργυρώ. Οι φίλοι σου σου ζητούσαν να τους δώσεις spoilers;

Μου έστελναν μηνύματα συνέχεια και μου έλεγαν: «έλα, δώσε spoiler» ή με ρωτούσαν: «είναι έγκυος η Αργυρώ;». Εγώ έλεγα ότι δεν ξέρω, γιατί δεν μπορώ να αποκαλύψω το σενάριο. Όταν, όμως, με ρώτησε ο γιος μου αν η Αργυρώ είναι έγκυος, του είπα ότι είναι.

Υπάρχει κάποια ηθοποιός από τον Σασμό που να βάφεται καλά και μόνη της;

Η Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη έχει πολύ καλή αισθητική. Την έχω παρατηρήσει και βλέπω ότι δεν κάνει παράταιρα πράγματα.

«Με τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη είχαμε πεθάνει στο γέλιο όλοι»

Με ποιον ηθοποιό έχεις δεθεί περισσότερο;

Πιο άνετα νιώθω με τους ηθοποιούς που πήγαμε μαζί στα Γιάννενα, δηλαδή με τη Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη, τη Μαρία Πρωτόπαππα, τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη, τον Γιώργο Χριστοδούλου και τη Βέρα Μακρομαρίδου. Κι αυτό, γιατί περάσαμε χρόνο μαζί και εκτός γυρισμάτων. Ήπιαμε το ποτό μας, φάγαμε μαζί. Με τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη είχαμε πεθάνει στο γέλιο όλοι. Δεν υπάρχει! Πέραν από το ότι είναι καταπληκτικός ηθοποιός, είναι και ευχάριστος σαν άνθρωπος. Είναι αυτός που κλέβει την παράσταση άθελά του, χωρίς να το επιδιώκει.

giorgos_triantafillidis.jpgΟ ηθοποιός Γιώργος Τριανταφυλλίδης υποδύεται τον Βαγγέλη στην τηλεοπτική σειρά «Σασμός».

Όταν οι ηθοποιοί κάθονται στην καρέκλα σου γίνεσαι κατά κάποιον τρόπο η «ψυχολόγος» τους;

Πάντα ο make up artist είναι ο τελευταίος άνθρωπος που βλέπει ο ηθοποιός πριν «εκτεθεί» μπροστά στην κάμερα ή τη σκηνή. Εκεί, λοιπόν, η δουλειά μου είναι όχι μόνο να βάψω για να βοηθήσω εκφραστικά. Πρέπει να βοηθήσω τον καλλιτέχνη να βγει και με καλή ψυχολογία. Το μόνο που κάνω, λοιπόν, είναι να φροντίζω ο ηθοποιός να έχει ηρεμία.

Πόση ώρα χρειάζεσαι για να βάψεις τον κάθε ηθοποιό;

Για τους άντρες χρειάζομαι 3-4 λεπτά και για τις γυναίκες περίπου 15 λεπτά. Αφού τελειώσει ο όγκος της δουλειάς, πρέπει υποχρεωτικά να στέκομαι πίσω από το monitor και όταν χρειαστεί να μπω για να κάνω ρετουσάρισμα. Για παράδειγμα, μετά από ένα break ή μετά το μεσημεριανό φαγητό.

«Ο Γιάννης Στάνκογλου δεν φοβάται να τσαλακωθεί»

stankoglou.jpgΟ Γιάννης Στάνκογλου ως Τζόκερ

Τις Απόκριες έβαψες τον Γιάννη Στάνκογλου ως Τζόκερ. Ποιες ήταν οι δυσκολίες σε αυτό το μακιγιάζ;

Είχα μελετήσει πολύ το πώς είχε κάνει η make up artist τον Τζόκερ, αλλά και όλη την έμπνευσή της πίσω από το μακιγιάζ. Δεν ήθελε να είναι τέλειο. Ήθελε να δημιουργείται στον θεατή η αίσθηση ότι ο ηθοποιός έχει βαφτεί μόνος του και τσαλακώνεται. Στον Γιάννη Στάνκογλου, λοιπόν, έβαλα μαύρο χρώμα στις εσοχές του προσώπου του. «Δούλεψα» πάνω στο στόμα του Γιάννη και όχι έχοντας κατά νου το στόμα του ηθοποιού που έκανε τον Τζόκερ. Εστίασα στο πώς είναι το στόμα του όταν γελάει και σε αυτό με βοήθησε το γεγονός ότι ο Γιάννης δεν φοβάται να τσαλακωθεί, δεν τον νοιάζει να βγαίνει ωραίος, ούτε έχει ανασφάλεια. Βγήκε και το έζησε. Μου έλεγε «θέλω να δω βίντεο του Τζόκερ» και θυμάμαι ότι όσο του έκανα το μακιγιάζ εκείνος έβλεπε βίντεο από πρόβες που γίνονταν στην ταινία.