Super τροφές για super μαθητές!

Κι όμως, το «άριστα» περνάει από το... στομάχι!

Όσο κι αν προσπαθήσετε να μυήσετε τα μικρά σας στα μυστικά μιας ισορροπημένης διατροφής, όσο κι αν τους προσφέρετε υγιεινές λιχουδιές δοσμένες με χίλιους δύο απολαυστικούς τρόπους εκείνα, κάποια στιγμή θα βγουν από το δρόμο των φρούτων, των λαχανικών και των σπιτικών φαγητών για να αναζητήσουν τα πατατάκια, τις τυρόπιτες, τις πίτσες και τα γεμάτα σοκολάτα κρουασάν.

Προκειμένου, λοιπόν, να τα φέρετε στον... ίσιο δρόμο, τι θα λέγατε αν τους συστήνατε κάποιες «έξυπνες τροφές» οι οποίες έχουν τη δύναμη να τα μεταμορφώσουν σε... super μαθητές;

 

Γάλα και δημητριακά ολικής αλέσεως με μέλι: αυτός είναι ο καλύτερος συνδυασμός για να ξεκινήσουν τα μικρά σας την ημέρα τους, αφού το συγκεκριμένο πρωινό τους εφοδιάζει με σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Τα συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά συμβάλλουν:
Στην αναπλήρωση των αποθηκών ενέργειας (γλυκόζη), οι οποίες είναι περιορισμένες όταν ξυπνάνε τα παιδιά. Έτσι, η σχολική απόδοσή τους ενισχύεται μιας και γλυκόζη είναι το αποκλειστικό καύσιμο του εγκεφάλου και ενισχύει την παραγωγή της σεροτονίνης, που είναι ο βασικός νευροδιαβιβαστής για τη διατήρηση της μνήμης. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα, τα παιδιά που τρώνε δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν την τάση να συγκεντρώνονται πιο εύκολα στην τάξη.
Στη ρύθμιση της όρεξης και του σωματικού βάρους, μιας και το πρωινό περιορίζει τον κίνδυνο λιπαρών, γλυκών και θερμιδογόνων τσιμπολογημάτων κατά τη διάρκεια της μέρας, καθώς επίσης βοηθάει στον έλεγχο της καταναλωθείσας ποσότητας φαγητού. Μάλιστα αρκετές μελέτες έδειξαν ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα.

 

Σολομός: Εξυψώνει το πνεύμα!
Τα Ω-3 λιπαρά οξέα που κρύβονται στον σολομό (αλλά και σε διάφορα άλλα ψάρια όπως τη σαρδέλα και τον φρέσκο τόνο) συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, ενισχύουν την πνευματική λειτουργία, δυναμώνουν τη μνήμη και κατ' επέκταση κάνουν ακόμα πιο αποδοτική τη μελέτη.

Αβγά: Στα αβγουλάκια συναντάμε τη βιταμίνη Β12 η οποία βοηθάει τη μνήμη και τη μάθηση, αλλά και σημαντική ποσότητα βιταμίνης D η οποία συμβάλει στην απορρόφηση του ασβεστίου. Επίσης, τα αβγά περιέχουν πρωτεΐνες οι οποίες από τη μία ενισχύουν τη «δουλειά» των νευροδιαβιβαστών κάνοντάς τους να μεταφέρουν ακόμα πιο γρήγορα τα μηνύματα στον εγκέφαλο ενισχύοντας έτσι τη διαδικασία της σκέψης, κι από την άλλη είναι πλούσιες σε αμινοξέα τα οποία με τη σειρά τους ενισχύουν τη λειτουργία της μνήμης.

Μοσχάρι: θεωρείται μια από τις πλουσιότερες πηγές σιδήρου, στοιχείο το οποίο ενισχύει τη μνήμη των μικρών μαθητών. Ταυτόχρονα, είναι πλούσιο και σε πρωτεΐνες, οι οποίες εκτός από την απαραίτητη ενέργεια, χαρίζουν στα μικρά μας ακόμα καλύτερη μνήμη.

Γιαούρτι: Χάρη στα υγιή βακτήρια που περιέχει, το γιαούρτι έχει τη δύναμη να θωρακίσει το ανοσοποιητικό μας, ενώ προσφέροντάς το με δημητριακά ολικής αλέσεως με μέλι φρούτα στα παιδιά, αποτελεί ένα υπέροχο σνακ που τους χαρίζει ενέργεια στο λεπτό!

 

Ευχαριστούμε για τις πολύτιμες συμβουλές την Τσαμπίκα Κοντόγιαννου, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ρόδου, Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, www.care24.gr.

 

 

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ