8 πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα σου όταν παραλείπεις το πρωινό

14 SHARES

Να τρως πρωινό ή να μην τρως; Ιδού η απορία.

Υπάρχουν οι άνθρωποι που δε μπορούν να ξεκινήσουν την μέρα τους χωρίς να φάνε το μπολ των δημητριακών τους συνοδευόμενο με γάλα (ή έστω μια μπάρα δημητριακών με ένα φυσικό χυμό πορτοκάλι), και υπάρχουν και εκείνοι που μόνο στην ιδέα ότι κάθε είδος φαγητού που περνάει απ΄το στομάχι τους πριν από το μεσημεριανό, τους προκαλεί ναυτία.

Σε ποια κατηγορία ανήκες εσύ;

Άραγε ποιος κάνει το σωστό και ποιος το λάθος; Η σωστή απάντηση είναι ότι και οι δύο πλευρές έχουν πολλά επιχειρήματα τόσο υπερ όσο και κατά του πρωινού γεύματος, ένα γεύμα που κάποτε ήταν γνωστό ως το πιο απαραίτητο και σημαντικό γεύμα της ημέρας. Γι’ αυτό και εγώ έχω συγκεντρώσει 8 πράγματα που θα σου συμβούν εάν συνεχίσεις να παραλείπεις το πρωινό σου.

3 εύκολες συνταγές για πρωινό για τις μέρες που βιάζεσαι πολύ

#1. Στερείς στο σώμα σου βασικά θρεπτικά συστατικά

Το πρωινό είναι επίσης μια καλή στιγμή για να βάλεις τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σου, συμπεριλαμβανομένων των φυτικών ινών και των βιταμινών που σε βοηθούν να βγάλεις εις πέρας την ημέρα. Έτσι, η παράλειψη του πρωινού μπορεί να σε κάνει να μην καταναλώνεις επαρκείς ποσότητες αυτών, συμβάλλοντας σε μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία.

Η συμβουλή των ειδικών είναι να βρεις αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα. Εάν δεν πεινάς αμέσως το πρωί, τότε μπορείς να περιμένεις μία ή δύο ώρες πριν φας κάτι.  Αυτό περιλαμβάνει φυτικές ίνες, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να σε κρατήσουν χορτάτη όλη την ημέρα, καθώς και να σε βοηθήσουν σε διάφορα εντερικά θέματα που ίσως έχεις.

#2. Ξυπνά ο μεταβολισμός σου

Ανά διαστήματα, έχει ειπωθεί από ειδικούς ότι τρώγοντας πρωινό μπορείς να καις περισσότερες θερμίδες και ίσως υπάρχει και κάποια αλήθεια σε αυτό. Είναι το πρώτο γεύμα που λαμβάνει ο οργανισμός σου μετά από τον ύπνο, οπότε ξυπνά τον μεταβολισμό σου. Ωστόσο δε σημαίνει ότι θα κάψεις αυτόματα περισσότερες θερμίδες.

#3. Ξεκινάνε οι ορέξεις για ανθυγιεινά σνακ

Το να μην τρως πρωινό μπορεί επίσης να συνδέεται με την επιθυμία σου να κάνεις πολύ ανθυγιεινές επιλογές όπως για παράδειγμα αντί για ένα φρούτο συνοδευόμενα με ένα φυσικό χυμό, εσύ θα προτιμήσεις ένα ντόνατς πλημμυρισμένο από σοκολάτα.

Ακόμα κι αν δεν είσαι λάτρης του πρωινού, τα όργανα και τα κόκαλα σου πρέπει να τα θρέφονται σωστά ώστε να λειτουργούν καλά. Η κατανάλωση πρωινού είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να γεμίσεις την ημέρα σου με θρεπτικά συστατικά και να διατηρήσεις τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά.

via GIPHY

#4. Πού να τρέχω τώρα;

Σύμφωνα με τους ειδικούς η ψυχική και συναισθηματική πτυχή του να κάνεις κάτι θετικό και υγιές για το εαυτό σου όταν ξυπνάς το πρωί, είναι πολύ σημαντικό για την σταθερότητα και την αφοσίωση σου.

Η μέρα σου μπορεί να είναι κουραστική και αν αφήσεις τις διατροφικές σου συνήθειες στην τύχη τους, τότε είναι πολύ πιθανό να αναζητήσεις τροφές που αυξάνουν γρήγορα την γλυκόζη, πράγμα κακό καθώς πας πίσω μ αυτόν τον τρόπο τους μακροπρόθεσμους στόχους σου.

#5. Αυξάνεται η κορτιζόλη

Ο εγκέφαλος χρειάζεται γλυκόζη για να επιβιώσει όλη τη νύχτα και μερικές φορές δεν υπάρχει αρκετό αποθηκευμένο γλυκογόνο στο ήπαρ για να διατηρήσει τα επαρκή επίπεδά  της  στο αίμα. Αυτό το πρόβλημα λύνεται με την αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης. Με το πρωινό, ξαναγεμίζεις τα επίπεδα γλυκογόνου στο συκώτι, έτσι ώστε τα επίπεδα κορτιζόλης μειώνονται.

Εάν δεν τρως πρωινό, τότε τα επίπεδα κορτιζόλης θα συνεχίσουν να αυξάνονται (για να διατηρούν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα) προκαλώντας τελικά αντίσταση στην ινσουλίνη, έχοντας ως αποτέλεσμα  να πεινάς όλη την ημέρα. Επομένως, ένα ισορροπημένο πρωινό είναι ο ιδανικός τρόπος για να ξεκινήσεις τη μέρα σου και να τη συνεχίσεις χωρίς πείνα ή κούραση.

photo main

#7. Τα επίπεδα οξύτητας αυξάνονται

Η μη κατανάλωση πρωινού μπορεί να προκαλέσει αυξημένες περιόδους οξύτητας. «Το σώμα είναι έτσι φτιαγμένο για να απελευθερώνει οξύ στο στομάχι κατά τη διάρκεια της πέψης», λένε οι ειδικοί. Επομένως, εάν το στομάχι μας δεν έχει τροφές για να επεξεργαστεί, το οξύ αυτό θα ανέβει στα τοιχώματα των κοντινών περιοχών όπως το στομάχι και  τον λαιμό και θα δημιουργήσει καούρες και τάση για εμετό.

#8. «Θα παντρευτείς» τους πονοκεφάλους και τις ζαλάδες

Η έλλειψη καυσίμου όπως η γλυκόζη στον εγκέφαλο θα οδηγήσει σε μείωση της λειτουργίας των εγκεφαλικών κυττάρων , γι 'αυτό μπορεί να αρχίσεις να νιώθεις έντονους  πονοκεφάλους και ζάλη όταν δεν έχει φάει γι’ αρκετές ώρες.

Μη φύγεις, πήγαινε στην gallery και δες κι άλλους λόγους!

14 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ