Με ένα γεύμα νωρίς το απόγευμα μπορείς να χάσεις τα κιλά που πήρες την περίοδο των γιορτών

Πατούλια Κατερίνα
Με ένα γεύμα νωρίς το απόγευμα μπορείς να χάσεις τα κιλά που πήρες την περίοδο των γιορτών

Μήπως ήρθε η ώρα να βελτιώσεις το πρόγραμμα διατροφής σου, τώρα που οι γιορτές τελειώνουν;

Και τώρα που τελείωσαν τα γιορτινά τραπέζια, ήρθε η ώρα να μπούμε και πάλι σε πρόγραμμα. Είναι γνωστό πως η σωστή διατροφή συμβάλει στην ισορροπία του μεταβολισμού, τι γίνεται όμως με το πρόγραμμα της διατροφής; Ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής μπορεί ακόμη και να μας βοηθήσει να χάσουμε το περιττό λίπος- ξέρεις αυτό που μαζεύτηκε την εβδομάδα ανάμεσα στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Το να τρως το βραδινό σου δύο τουλάχιστον ώρες πριν κοιμηθείς μπορεί να είναι ευεργετικό για την υγεία σου.

Όσον αφορά τις γυναίκες βέβαια, τείνουμε να χρειαζόμαστε περισσότερες θερμίδες και υδατάνθρακες πιο κοντά στην περίοδό μας, μην αισθανθείς λοιπόν άσχημα εάν ένα βραδινό γεύμα ή κάποιο βραδινό σνακ είναι απαραίτητο.

Σύμφωνα με τη διαιτολόγο Rachel Swanson, το «νωρίς» μπορεί να θεωρηθεί στις 5 μ.μ. ενώ για άλλους μπορεί στις 8 το απόγευμα. Εκείνο που έχει σημασία είναι να υπάρχει ένα σταθερό πρόγραμμα διατροφής αλλά και να υπάρχει ένα περιθώριο αφαγίας δύο ωρών μέχρι την ώρα του ύπνου, ειδικά τώρα που ξαναμπαίνεις σε πρόγραμμα διατροφής.

detox diatrofi

Η αποτοξινωτική δίαιτα που θα θες να κάνεις από την πρώτη μέρα του χρόνου

Το όφελος αυτού έχει να κάνει με το γεγονός ότι καθώς η μέρα τελειώνει, το σώμα χρειάζεται λιγότερη τροφή για ενέργεια και θα πρέπει να μπαίνει σε κατάσταση νηστείας.

«Ο περιορισμός κατανάλωσης φαγητού τουλάχιστον για δύο ώρες πριν τον ύπνο επιτρέπει την εκτεταμένη ολονύκτια νηστεία, τον απαραίτητο χρόνο διακοπής λειτουργίας δηλαδή που χρειάζεται το σώμα για να διευκολύνει την αποτοξίνωση και την κυτταρική επισκευή. Βελτιώνει τη μεταβολική λειτουργία και συμβάλλει ακόμη και στην απώλεια λίπους», τονίζει η ειδικός.

Αυτό συμβαίνει επειδή ο χρόνος της πρόσληψης τροφής επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο μεταβολισμός μας επεξεργάζεται τις θερμίδες. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση φαγητού αργά το βράδυ μπορεί να συμβάλει στην αύξηση βάρους και στη μεταβολική δυσλειτουργία. Από την άλλη, το να τρώμε σε συγχρονισμό με το… βιολογικό μας ρολόι έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Έχουμε συνηθίσει το ελαφρύ πρωινό, να παραλείπουμε το μεσημεριανό και να καταναλώνουμε ένα βαρύ γεύμα την ώρα του δείπνου.

Η επιστήμη προτείνει να καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες νωρίτερα μέσα στην ημέρα για καλύτερη αφομοίωση ενέργειας, σωστή πέψη και διαρκή ημερήσια ενέργεια.

«Το κιρκάδιο σύστημά μας ενορχηστρώνει τον μεταβολισμό σε έναν 24ωρο κύκλο: έχουμε έμφυτους ρυθμούς όσον αφορά την ενεργειακή μας δαπάνη, την όρεξη, την ευαισθησία στην ινσουλίνη και τη διάθεση γλυκόζης στο αίμα» τονίζει η ειδικός.

Η ευαισθησία λοιπόν στην ινσουλίνη και η θερμική επίδραση της τροφής- η αύξηση του μεταβολικού ρυθμού μετά την κατανάλωση ενός γεύματος- κορυφώνεται μεταξύ πρωινού και μεσημεριού ενώ πέφτει κατακόρυφα αργά το βράδυ.

Αυτός λοιπόν είναι και ο κυριότερος λόγος για να αποφύγεις την κατανάλωση μεγάλων γευμάτων αργά το βράδυ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

6 τρόποι για να υιοθετήσεις μια υγιεινή διατροφή χωρίς γκρίνια και δυσκολία

Αυτά είναι τα 11 superfoods που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σου!

5 smoothies που θα αντικαταστήσουν επάξια το πρωινό σου

DPG Network