Ελαιόλαδο ή βούτυρο στο μαγείρεμα; Ποιο θα σου χαρίσει μακροζωία

Ελαιόλαδο ή βούτυρο στο μαγείρεμα; Ποιο θα σου χαρίσει μακροζωία

Αποκαλύφθηκε ποια είναι η πιο υγιεινή επιλογή.

Ένας σεφ ή μια νοικοκυρά γνωρίζουν καλά ότι το λίπος είναι ένα από τα τέσσερα βασικά στοιχεία στο μαγείρεμα. Το λίπος δίνει στα τρόφιμα πρόσθετη γεύση και την απαραίτητη υγρασία. Αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες και εμποδίζει τα άλλα υλικά να κολλήσουν στο ταψί ή στο ταψί σου. Βοηθά επίσης στο να γίνουν τα γεύματα πιο χορταστικά.

Για εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, το βούτυρο είναι το no1 λίπος για κάθε συνταγή και φαγητό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μαγείρεμα με βούτυρο κάνει το φαγητό νόστιμο. Οι ειδικοί σε θέματα διατροφής υποστηρίζουν πως δεν είναι κακό να χρησιμοποιείται συχνά ωστόσο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει πλήρως το ελαιόλαδο.

via GIPHY

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American College of Cardiology διαπίστωσε ότι η χρήση ελαιολάδου αντί για βούτυρο μπορεί να βοηθήσει να ζήσεις περισσότερο. Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στη μελέτη κατανάλωναν πάνω από μισή κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο την ημέρα. Όπως αποδείχθηκε αργότερα, είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου από καρδιακές παθήσεις. Την ίδια ώρα είχαν λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου και πνευμονικών παθήσεων ή εμφάνισης Αλτσχάιμερ, συγκριτικά πάντα με τα άτομα που χρησιμοποίησαν βούτυρο ή μαργαρίνη.

pos na malakoseis to voutiro

Το μυστικό για να μαλακώσεις το βούτυρο χωρίς να λιώσει

Ελαιόλαδο vs βούτυρο- Τι να επιλέξεις

https://www.instagram.com/p/CZEK-4MDMLy

Το ελαιόλαδο περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που συνδέονται με τη μακροζωία και τα οποία δεν έχει το βούτυρο. Εξαιρετικά πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (φημίζονται για την αντιφλεγμονώδη δράση τους), το ελαιόλαδο ενισχύει την υγεία της καρδιάς, βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και πολλά ακόμη.

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα αποτρέπουν τη βλάβη του DNA και ενεργοποιούν το SIRT1, το οποίο είναι ένας τύπος ενζύμου που παίζει ουσιαστικό ρόλο στην κυτταρική λειτουργία, τον μεταβολισμό και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη διάρκεια ζωής. Οι διατροφολόγοι τονίζουν πως η ισορροπία είναι το κλειδί μιας σωστής διατροφής. Πες ναι αραιά και πού στο βούτυρο, ωστόσο είναι προτιμότερο καθημερινά να επιλέγεις ελαιόλαδο για το μαγείρεμα.

Πηγή κεντρικής: pexels.com



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

DPG Network