Σύνδρομο job burnout: 5 τρόποι για να αποφύγεις την υπερκόπωση

Σύνδρομο job burnout: 5 τρόποι για να αποφύγεις την υπερκόπωση

Eάν η δουλειά επηρεάζει ακόμη και τα Σαββατοκύριακά σου ήρθε η ώρα να θέσεις όρια.

Οι φρενήρεις ρυθμοί της καθημερινότητας σε συνδυασμό με την κοινωνική μας ζωή, μας αφήνουν ελάχιστο χρόνο για ξεκούραση και αναζωογόνηση. Δεν είναι τυχαίο πως εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο πάσχουν από το σύνδρομο burnout, όπως το έχουν ονομάσει οι επιστήμονες.

Αυτό προκλείται όταν η επαγγελματική μας ρουτίνα μας κουράζει τόσο πολύ, σε σημείο που δεν μπορούμε να ευχαριστηθούμε ούτε τα διαλείμματά μας. Τα συμπτώματα είναι συνήθως κόπωση, υπνηλία, βαρεμάρα και έντονη νευρικότητα.

Ο no1 παράγοντας που προκαλεί αυτή την έλλειψη διάθεσης είναι το άγχος και το στρες που μας δημιουργεί η δουλειά μας. Επιπλέον το να γκρινιάζουμε συνεχώς για τον τεράστιο όγκο εργασίας, μας γεμίζει αρνητική ενέργεια και μακροπρόθεσμα, μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ χειρότερα. Ο εντοπισμός των προβλημάτων στην επαγγελματική μας ζωή είναι ένα τεράστιο βήμα για την λύση τους.

5 αποτελεσματικά μυστικά για να αποφύγεις την υπερκόπωση

1) Θέσε όρια

Όταν νιώθεις τις δυνάμεις σου να εξαντλούνται, κάνε μια συζήτηση με τον διευθυντή σου. Εξήγησέ του πόσο φορτωμένη νιώθεις και αν χρειαστεί πάρε άδεια. Η ξεκούραση θα σε βοηθήσει να επιστρέψεις με όρεξη στα καθήκοντά σου.

2) Μη παίρνεις δουλειά στο σπίτι

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε όλες είναι να αφήνουμε εκκρεμότητες στη δουλειά μας τις οποίες θα διεκπεραιώσουμε στο σπίτι. Απόφυγε να δουλεύεις τα Σαββατοκύριακα ή μετά το πέρας του ωραρίου καθώς επιβαρύνεις το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα σου.

3) Απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις στο κινητό

Καθημερινά μετά το γραφείο πάτα mute σε όλες τις ειδοποιήσεις του κινητού σου. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγεις τα ανεπιθύμητα μηνύματα και e-mails.

4) Ξεκουράσου

Ο καλός και επαρκής ύπνος είναι ανάγκη. Προσπάθησε να κοιμάσαι καλά ώστε να ξεκουράζεσαι, να έχεις ενέργεια και καλή ψυχολογία.

5) Μην αναλαμβάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα

Το multitasking είναι επιβαρυντικό για την ψυχολογία σου αφού θα σε γεμίσει άγχος και στρες. Καλό θα ήταν να μην αναλαμβάνεις μεγάλο φόρτο εργασίας σε διαφορετικά projects.

Πηγή κεντρικής: pexels.com



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

DPG Network