Η Google ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να παίρνουν τον χρόνο τους για να είναι δημιουργικοί

Η Google ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να παίρνουν τον χρόνο τους για να είναι δημιουργικοί

Πώς μπορείς να προωθήσεις την καινοτομία και να προστατεύσεις την παραγωγική αποτελεσματικότητα.

Όσον αφορά την καινοτομία, τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι υπάλληλοι αντιμετωπίζουν ένα παράδοξο: η δημιουργικότητα απαιτεί χώρο για εξερεύνηση, πειραματισμό και προβληματισμό. Οι εξαιρετικές ιδέες δεν μπορούν να προγραμματιστούν. Αντιθέτως, προκύπτουν με άλλους τρόπους όπως καθαρό μυαλό, με έναν περίπατο στο πάρκο και πολλές πολλές συζητήσεις μεταξύ των ανθρώπων.

Οι επιχειρήσεις που επωφελούνται από την καινοτομία, αντίθετα, απαιτούν το αντίθετο. Απαιτούν εστιασμένη εργασία σε σαφείς στόχους και σαφείς διαδικασίες. Πώς μπορείς λοιπόν να έχεις το καλύτερο και από τις δύο πλευρές;

Τέλος η νωθρότητα στη δουλειά- Πώς θα γίνεις super παραγωγική με 6 μυστικά

Πώς μπορείς να προωθήσεις την καινοτομία και να προστατεύσεις την παραγωγική αποτελεσματικότητα;

Στις πρώτες μέρες, καινοτόμες εταιρείες όπως η 3M και η Google βρήκαν μια «κομψή» λύση: να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους να πάρουν το Innovation Time Off (ITO), την ώρα τους δηλαδή για καινοτομία, για να δημιουργήσουν νέες ιδέες. Στην 3Μ, την ονόμασαν πολιτική του «15% του χρόνου», μια πολιτική που λέγεται ότι οδήγησε στην ανακάλυψη του σημειώματος Post It. Στην Google, το ονόμασαν πολιτική του «20% του χρόνου», μια πολιτική που λέγεται ότι είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του Gmail.

Παρά τη λαμπρότητα αυτών των πρώιμων λύσεων, λίγες εταιρείες τις έχουν υιοθετήσει. Και, στη Google, λιγότεροι εργαζόμενοι εκμεταλλεύονται τώρα την «πολιτική του 20%», όχι λόγω κάποιας αλλαγής από πάνω προς τα κάτω, αλλά επειδή συχνά δεν έχει νόημα να το κάνουν για την προαγωγή τους. Είναι μια αλλαγή που πηγαίνει πίσω στο παράδοξο της καινοτομίας. Όπως εκμυστηρεύθηκε υπάλληλος της Google στο Inc.com «Καθώς μεγαλώνουμε και οι πελάτες μας γίνονται πιο δυνατοί, πρέπει να τους ακούμε. Πρέπει να ρωτήσουμε: πώς εξισορροπούμε την καινοτομία με την εκτέλεση σημαντικών λειτουργιών που ζητούνται από τους πελάτες ή την ικανοποίηση των απαιτήσεων της μεγάλης επιχείρησής μας οι πελάτες».


https://www.instagram.com/p/CYZtZL1lymj/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Πώς μπορούν λοιπόν οι επιχειρήσεις και οι υπάλληλοι να δημιουργήσουν χρόνο για καινοτομία, παραμένοντας παράλληλα ευθυγραμμισμένοι με τους βασικούς επιχειρηματικούς στόχους;

Εδώ είναι 3 στρατηγικές:

1. Όταν βρίσκεις χρόνο για καινοτομία, απομάκρυνε κάθε περισπασμό

Σκέψου την Intel. Οι μηχανικοί τους παραπονέθηκαν ότι δεν είχαν αρκετό χρόνο και χώρο για να σκεφτούν και να είναι δημιουργικοί. Έτσι υιοθέτησαν πιλοτικά μια πολιτική που ονομάζεται «χρόνος σκέψης». Κάθε Τρίτη πρωί, οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονταν να κάνουν την εργασία τους εκτός γραφείου. Ακύρωσαν συσκέψεις, προώθησαν κλήσεις στον αυτόματο τηλεφωνητή και ανέβασαν ένα μήνυμα στο email ότι δεν βρίσκονται στην εργασία τους εκείνη την ημέρα. Κάποιοι μάλιστα έβαλαν και μια πινακίδα «μην ενοχλείτε» στην πόρτα τους. Αυτό μπορεί να ακούγεται ριζοσπαστικό. Αλλά η πολιτική της Intel προέκυψε από μια ισχυρή γνώση. Η δημιουργία χώρου για καινοτομία λειτουργεί μόνο εάν αποσπάσουμε χώρο από περισπασμούς - από email, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κείμενα και χιλιάδες άλλες ψηφιακές ειδοποιήσεις που απαιτούν την προσοχή μας-. Χωρίς χώρο από απόσπαση της προσοχής, ο "χρόνος σκέψης" μετατρέπεται γρήγορα σε "χρόνος χωρίς μυαλό".

2. Σύνδεσε τον χρόνο καινοτομίας με τους βασικούς επιχειρηματικούς στόχους

Γιατί οι υπάλληλοι της Google δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να επωφεληθούν από την πολιτική "20 % χρόνου"; Γιατί κάθε εταιρεία που βασίζεται στην καινοτομία δεν έχει υιοθετήσει παρόμοιες πολιτικές; Δεν χρειάζεται να πεις «θα κάτσω να σκέφτομαι μια καινοτόμα λύση στο σπίτι μου μέχρι να τη βρω» γιατί σίγουρα ο εργοδότης σου σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να κάθεται να περιμένει πότε θα σου έρθει η τέλεια ιδέα, αλλά μπορεί να υπάρξει μια ημέρα μέσα στον μήνα που θα μπορείς να πάρεις Off από τη δουλειά για να αποσυμφορηθείς και να γεμίσεις ιδέες.

3. Ξεκίνα από μικρά πράγματα με στρατηγικές αποδοτικού χρόνου

Η PixelSpoke, μια εταιρεία σχεδίασης ιστοσελίδων και ψηφιακού μάρκετινγκ, ήθελε να δώσει στους υπαλλήλους της χρόνο για καινοτομία και δημιουργική σκέψη, αλλά ως μικρή εταιρεία, δεν είχαν την πολυτέλεια να προσφέρουν στους υπαλλήλους τους κάτι σαν τη λύση του 20% της Google. Έτσι ξεκίνησαν μικρά, υιοθετώντας μια πρακτική που ονομάζεται «διάλειμμα σαφήνειας». Είναι μια εποχή που οι εργαζόμενοι έχουν την ευκαιρία «να βγουν έξω χωρίς τίποτα άλλο εκτός από ένα χαρτί και να περάσουν μια ώρα σκεπτόμενοι δημιουργικά». Κάθε επιχείρηση και μάλιστα κάθε άτομο έχει το δικό της τέλειο σημείο ισορροπίας μεταξύ παραγωγικότητας και καινοτομίας. Μόλις το βρεις, είτε ως επιχείρηση είτε ως άτομο, έχεις ένα σπάνιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: τη μοναδική ικανότητα να συνδυάζεις την καινοτομία με την εστιασμένη παραγωγικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς ένα ακατάστατο γραφείο και η δημιουργική εργασία ...βαδίζουν πλάι πλάι

Σύνδρομο job burnout: 5 τρόποι για να αποφύγεις την υπερκόπωση