Από τον έρωτα στο δράμα: Ποιες σειρές αγάπησε το κοινό και ποιες νίκησαν σε τηλεθέαση;

Κατερίνα Μπούσιου
Από τον έρωτα στο δράμα: Ποιες σειρές αγάπησε το κοινό και ποιες νίκησαν σε τηλεθέαση;

Η φετινή χρονιά ήταν η καλύτερη της δεκαετίας τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα παραγωγής τηλεοπτικών σειρών. Και αν μερικές δεν κατάφεραν να έχουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης λόγω υψηλού ανταγωνισμού, κέρδισαν τα εύσημα του κοινού για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους. 

Οι τηλεθεατές φέτος προτίμησαν την μυθοπλασία σε σχέση με τα reality και αυτό δείχνει ο απολογισμός βάσει των αριθμών. Αρκετές σειρές κράτησαν σταθερή πορεία, άλλες έγιναν η συνήθειά μας και κάποιες έκαναν εκπληκτική ρελάνς λίγο πριν τον επίλογό τους.

Εδώ έχουμε και το παράδοξο. Κάποιες σειρές έκαναν πιο θεαματικό και ουσιαστικό επίλογο από τα φαβορί.

https://www.instagram.com/p/CsjybxVrGOM/

Ο Maestro και ο Σασμός κέρδισαν την τηλεθέαση, οι Παγιδευμένοι και το Κάνε ότι Κοιμάσαι το Twitter

Είναι δύσκολο να κάνεις αποτίμηση της φετινής σεζόν γιατί πραγματικά όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα θα πρέπει να αισθάνονται περηφάνια για όσα παρήγαγαν. Κάποιες σειρές πήγαν την τηλεόραση χρόνια μπροστά. Η δημόσια τηλεόραση επίσης θα πρέπει να περηφανεύεται για αυτό, με όσα παρουσίασε.

Ο Maestro του Mega σηματοδότησε το τηλεοπτικό και θεαματικό comeback του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, η διεθνής του επιτυχία ήταν απλά το φυσικό επακόλουθο και οι ηθοποιοί της σειράς «κέντησαν» το σενάριο με τις ερμηνείες τους. Ένα μεγάλο διαμάντι της τηλεοπτικής μας πραγματικότητας αυτή η σειρά.

Σε νούμερα τηλεθέασης προηγήθηκε όλων των σειρών, όπως και ο Σασμός στην καθημερινή prime time ζώνη.

https://www.instagram.com/p/CujHt6kohXi/

Στη δεύτερη περίπτωση υπήρχαν αρκετές σεναριακές αστοχίες που κούρασαν το κοινό, αλλά ο Σασμός είναι μία συνήθεια που δύσκολα αλλάζει.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη «Γη της ελιάς» του Ανδρέα Γεωργίου. Με σταθερή τηλεθέαση και πιστό κοινό ακόμη και στα λάθη του. Σασμός και Γη της ελιάς έχουν ένα μεγάλο challenge για τη συνέχεια για την τρίτη τους σεζόν. Θα βρουν τρόπο να κρατήσουν το ενδιαφέρον;

Το «Κάνε ότι κοιμάσαι» στην ΕΡΤ και οι «Παγιδευμένοι» στον ΑΝΤ1 είναι οι δύο αστυνομικές σειρές που έσπασαν κάθε ρεκόρ φέτος στα social media. Και αυτό έχει τη σημασία του, γιατί τις αγάπησε το δυναμικό νεανικό κοινό. Σεναριακά, σε επίπεδο διαλόγων, σε επίπεδο εκτέλεσης ρόλων από τους σπουδαίους ηθοποιούς, αλλά και σε σκηνοθεσία και οι δύο σειρές παίρνουν άριστα.

Παίρνουν άριστα όμως γιατί και οι δύο είχαν το πιο θεαματικό φινάλε από όλες.

Βραβείο καλύτερου φινάλε, καλύτερου τηλεοπτικού ζευγαριού και πρώτων ρόλων

Στην κατηγορία καλύτερου φινάλε θα πρέπει απαραιτήτως να βάλουμε το «Αυτή η νύχτα μένει», σειρά που άργησε να βρει τον ρυθμό της και στα τελευταία 10 επεισόδια κάλυψε όλα τα κενά της προηγούμενης πορείας. Από αυτή τη σειρά προέκυψε και το καλύτερο για εμάς τηλεοπτικό ζευγάρι της χρονιάς.

Και είναι η Κόρα Καρβούνη και ο Γιάννης Τσορτέκης. Υποκριτικά τόσο άρτιοι και τόσο υπέροχοι άνθρωποι. Είχαν συναισθηματικό υπόβαθρο χωρίς υπερβολές στους ρόλους τους.

https://www.instagram.com/reel/CuhjKRCon9o/

Θα κάνουμε και μία δεύτερη παραλλαγή με τους δύο. Κόρα Καρβούνη με Τάσο Νούσια στον «Έτερος Εγώ» και Γιάννη Τσορτέκη με την Μαρία Καβογιάννη στον «Maestro.

Στη Μαρία Καβογιάννη θα δώσουμε και το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου. Και στη δεύτερη θέση η Μαρία Πρωτόπαππα στον Σασμό.

https://www.instagram.com/p/Cswk1TFL431/

Ο Γιάννης Τσορτέκης και για τις δύο σειρές παίρνει πανάξια το βραβείο του πρώτου ανδρικού ρόλου.

Στο καλύτερο φινάλε ως σειρά, σίγουρα αξίζει ένα μπράβο στο «Μαύρο Ρόδο» αλλά και στο «Βραχιόλι της φωτιάς» στην ΕΡΤ αλλά και στο «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» που φέτος συμπλήρωσε δέκα χρόνια. Αν και στην τελευταία περίπτωση δίχασε το κοινό που περίμενε πιο ανάλαφρη λόγω κωμωδίας, την απώλεια της Βουλίτσας.

Ο μοιραίος χωρισμός με ένα ατύχημα στο «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» και το νέο ζευγάρι έκπληξη

Ο πάντα υψηλά στην τηλεθέαση «Παράδεισος των Κυριών» στον Alpha αλλά και τα εξαιρετικά «Τα καλύτερά μας χρόνια» στην ΕΡΤ, το «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» στο ίδιο κανάλι, αγαπήθηκαν και άξιζαν όλους τους λόγους που αγαπήθηκαν.

Ειδική μνεία θα κάνουμε και στο IQ 160 του Star. Η Σμαράγδα Καρύδη και ο Νίκος Κουρής είναι το δεύτερο τηλεοπτικό ζευγάρι που είχε τόσο ωραία χημεία και η σειρά ήταν πρωτότυπη και πολύ καλά δουλεμένη σε επίπεδο παραγωγής.

Οι ατυχίες και το αουτσάιντερ

Η «Άγρια Γη» στον ΣΚΑΙ αλλά και ο «Γλυκάνισος» ενώ είχαν τις προδιαγραφές, ατύχησαν στην προτίμηση του κοινού. Στη δεύτερη περίπτωση μας έκανε έως και εντύπωση γιατί ήταν μία ωραία σειρά. Στην πρώτη δεν παραξενευτήκαμε, γιατί είχε γίνει μία πρόχειρη προσέγγιση που θύμιζε παλαιότερες σειρές.

Μεγάλο αουτσάιντερ της σεζόν ήταν ο «Έρωτας Φυγάς» στο Οpen, που βασίστηκε μερικώς (ως η πιο φτωχή version) στο μοτίβο των Άγριων Μελισσών (και θα «φορεθεί» και φέτος πολύ αυτό) και το κοινό στην κυριολεξία χωρίς διαφήμιση και ειδική καμπάνια από το κανάλι την αγάπησε από μόνο του.